Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:28:29 GMT

هفت هزار تن خرما در مهرستان برداشت شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۸۶۱۲

هفت هزار تن خرما در مهرستان برداشت شد

عبدالله سپاهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک چهار هزار و ۳۰۰ هکتار نخلستان در مهرستان وجود دارد که ۲ هزار و ۷۰۰ هکتارآن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی با بیان اینکه برداشت خرما در مهرستان از اواخر خرداد آغاز و تا نیمه نخست مهر ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن خرما در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی مهرستان با اشاره به خسارت‌های خشکسالی به تولید خرما در شهرستان گفت: امسال بدلیل عدم تلقیح در اثر کاهش بارندگی‌ در زمان گرده افشانی و ترشیدگی و ریزش، تولید خرما کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت سردخانه‌های نگهداری خرما در مهرستان گفت: ظرفیت سردخانه‌های نگهداری خرما در این شهرستان هم‌اینک ۶ هزار و ۷۰۰ تن است که تا پایان سال این ظرفیت به هفت هزار و۱۰۰ تن افزایش می‌یابد.

سپاهی خاطر نشان کرد: هم‌اینک بیش از ۳۰ رقم خرما در بخش‌های مرکزی و آشار مهرستان تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا مهرستان دارای پنج هزار و ۲۰۰ هکتار باغات انواع میوه و پنج هزار هکتار زمین زراعی است که خرما، گندم، جو و ذرت علوفه‌ای عمده محصولات بخش کشاورزی آن را تشکیل می‌دهند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهرستان برداشت محصول کشاورزی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص و فواید خرما + فیلم

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مرحله اول آزمون سراسری در مهرستان برگزار شد
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان