Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:21:53 GMT

موفقیت به‌دست آوردنی است نه اکتسابی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۸۹۵۴

موفقیت به‌دست آوردنی است نه اکتسابی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با معرفی دکتر حسابی، شهید صیاد شیرازی و استاد فرشچیان به عنوان سه الگوی معاصر، گفت: موفقیت امری به ‌دست آوردنی است، نه اکتسابی و با الگوگیری از بزرگان علم و فرهنگ و هنر می‌توان به موفقیت رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدعلی انصاری امروز (یکشنبه) در آیین بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبای اصفهان که در پردیس سینمایی سیتی سنتر برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت، امری به‌ دست آوردنی است نه اکتسابی و همه افراد در طول تاریخ به دنبال کسب موفقیت بوده‌اند، ولی آنچه باید در نظر داشت تعریف متفاوت افراد از موفقیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هدف، لازمه موفقیت است و اگر هدفی در کار نباشد در هیچ زمینه‌ای نمی‌توان موفق بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از هدف به عنوان عامل اصلی انگیزش افراد برای به ‌دست آوردن موفقیت یاد می‌شود و هدف‌های افراد نیز مانند تعریفشان از موفقیت، متفاوت است. برخی دنیا و امور دنیوی را هدف خود قرار می‌دهند، برخی همانند هنرمندان، هنر را برای تعالی روح بشر هدف قرار می‌دهند.

انصاری تاکید کرد: رسیدن به موفقیت، تنها از راه معرفت و شناخت حاصل می‌شود و آنچه انسان را از سایر موجودات متمایز می‌کند، همین شناخت از قدرت و توانایی خود است. در واقع انسان‌هایی موفق هستند که به خوبی از خود شناخت و معرفت لازم  داشته باشند و معرفت و آگاهی لازمه موفقیت هنرمند است.

وی با اشاره به اینکه تلاش و تحقیق صحیح و دقیق از دیگر عوامل مهم برای رسیدن به موفقیت است، گفت: هر فرد علاوه بر تلاش‌هایی که انجام می‌دهد، باید مادام موانع سر راه خود و دشمنانی که در مسیر رسیدن به موفقیت او کمین کرده‌اند، را رصد و سعی در برطرف کردن خلأها و اشتباه‌های خود کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: قرآن تاکید ویژه‌ای بر الگو قرار دادن افراد در زندگی فردی و اجتماعی کرده است و خوشبختانه کشور ما مهد الگوهاست؛ الگوهایی که هر کدام از آنان زندگی قابل تاملی داشته و با سختی و دشواری هر چه تمام‌تر، توانستند به موفقیت دست پیدا کنند.

انصاری، دکتر حسابی، شهید صیاد شیرازی و محمود فرشچیان را سه الگوی برتر دوران معاصر دانست و گفت: با الگوگیری از بزرگان علم، هنر و فرهنگ می‌توان گام‌های موفقیت را بهتر برداشت و این مسیر را که همان تعالی فرهنگ و هنر کشور است، به درستی طی کرد.

به گزارش ایسنا، بر خلاف اطلاع‌رسانی قبلی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در این مراسم حضور نداشت و در پایان، از دارندگان برترین رتبه‌های کنکور سراسری، برگزیدگان مسابقات هنرهای تجسمی، جشنواره خوارزمی و همچنین دیگر هنرجویان موفق این هنرستان‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه شناسنامه ملی برای همه پروژه‌های فرهنگی - هنری در سطح کشور با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام، فعال، غیرفعال و بهره‌برداری شده خبر داد. 

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی در نشست صمیمی با کارکنان این معاونت، از تشکیل «کمیته زیرساخت» خبر داد و اظهار کرد: این کمیته با هدف تسریع در رسیدگی به امور پروژه‌های نیمه‌تمام تشکیل شده است.

وی از وظایف این کمیته به مطالعه تخصصی برای روند تجاری‌سازی اشاره کرد و افزود: بررسی قابلیت تجاری‌سازی مجتمع‌های فرهنگی و هنری از دیگر مواردی است که در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ این اقدام با هدف درآمدزایی مستمر برای مجتمع‌های فرهنگی و هنری بهره‌برداری شده و تأمین اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های نیمه‌تمام انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر این‌که زیرساخت‌های فرهنگی - هنری کشور تقویت می‌شوند، گفت: بنا داریم در آخرین سال از خدمت دولت سیزدهم، مصوبات با شتاب بیشتری عملیاتی شوند. مقام عالی وزارت تاکید ویژه‌ای درباره این موضوع دارند و مأموریت‌های جدیدی برای سال ۱۴۰۳ تدوین کرده‌اند.

کد خبر 747307

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند