Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: مهمترین نیاز امروز برای تقویت کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان را حصول شناخت و درک کافی از مفاهیم، ماهیت، نوع فعالیت و رویکرد این شرکت‌ها است

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیژن زنگنه در ادامه سلسله نشست‌ها و بازدید‌های خود با محوریت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها، از کارخانه‌های نوآوری آزادی و شتابدهنده و آبان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این بازدید، با اشاره به اینکه کارخانه‌های نوآوری با هدف ایجاد اکوسیستمی کوچک شکل گرفته‌اند، بیان کرد: امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد موفقیت‌های بزرگ این مجموعه‌ها باشیم. اگر بخواهیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید امروز بر این زمینه‌های کاری متمرکز شویم، زیرا پرش در بخش‌های سخت‌افزاری و صنایع متکی به منابع طبیعی مانند نفت محدود است؛ مگر آنکه متکی به فناوری باشیم.

به گفته زنگنه، مهمترین نیاز امروز برای تقویت کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان را حصول شناخت و درک کافی از مفاهیم، ماهیت، نوع فعالیت و رویکرد این شرکت‌ها است، عنوان کرد: امروز زمان حمایت از دانش‌بنیان‌ها و شتاب‌دهنده‌ها است؛ زیرا آن‌ها در مرحله ابتدایی کار هستند و باید برای تقویت و هموار کردن مسیر بلوغ این شرکت‌ها تلاش کنیم و حوصله به خرج دهیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در دنیا فرآیند‌های این چنینی طی شده و ظرفیت‌های بسیاری برای بهره‌مندی از تجربه‌های موجود در این حوزه در داخل و خارج از کشور وجود دارد، تاکید کرد: اگر صنایع بزرگ بتوانند مدیران خود را به این حوزه کاری وارد کنند، می‌توان این روند را با سرعت بیشتری طی کرد؛ به‌ویژه که فعالیت‌های دانش‌بنیان محدود به بخش‌های مهندسی نیست و می‌توان در بخش‌های مختلف از دستاورد‌های آن بهره‌مند شد.

وزیر نفت پس از کارخانه نوآوری آزادی، راهی کارخانه نوآوری آبان شد؛ کارخانه‌ای که تنها در حوزه‌های مرتبط با صنعت نفت فعالیت می‌کند و هم‌اکنون ۲۰ گروه استارت‌آپی زیر نظر یک شرکت شتاب‌دهنده در آنجا مستقر و در حال فعالیت هستند. زنگنه ضمن حضور در نشستی با حضور مدیران این مجموعه، از بخش‌های مختلف کارخانه بازدید کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر نفت کارخانه نوآوری آزادی شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، شش محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی خیرالدین مشاور وزیر علوم رونمایی شد.

این شش محصول فناورانه شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابرجاذب پالاسیل (گرید روغن)، هواساز دومرحله ای، گالینگور سنتی و مینی بوس بین شهری هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه رونمایی از محصولات فناورانه از دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بازدید و با پژوهشگران و فناوران استان سمنان گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6081972

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها