Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صداوسیما، عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به موفقیت این برنامه و قرار گرفتن آن در صدر برنامه‌های پرمخاطب سیما در نوروز و تابستان 1398 ، اخلاص در عمل و لطف خداوند متعال را در کنار تلاش حرفه‌ای گروه سازنده، مؤثر دانست و افزود: کسی که بخواهد به مردم یاری رساند و با امیدبخشی دل آنها را شاد کند، خداوند نیز او را یاری می‌کند و شما با برنامه‌ریزی درست و هنرتان توانستید گوشه‌‌ای از توانمندی‌های مردم ایران را به تصویر بکشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی عسکری «عصر جدید» را برنامه‌ای امیدآفرین، نشاط‌بخش و وحدت‌آفرین خواند و از قضاوت‌های دلسوزانه و دقیق داوران این برنامه قدردانی کرد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه باید با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق و علمی فصل دوم این برنامه پربارتر ساخته شود، گفت: باید در قالب پژوهش‌های متعدد در زمینه ویژگی‌های رسانه‌ای این برنامه تحقیق و دلایل خلق چنین برنامه موفقی را احصا کرد و در کنار آن در پی تقویت برنامه و رفع نواقص احتمالی بود.

وی تصریح کرد: مردم عامل اصلی انقلاب اسلامی ایران بودند و توانستند این بار امانت را تاکنون با وجود تمام مشکلات حفظ کنند که نشان از توانمندی‌‌های بی‌نظیر آنها دارد و اگر قاب تلویزیون به این مردم رشید اختصاص یابد اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

وی از توانمندی‌های مردم ایران به عنوان گنجی پنهان یاد کرد که گوشه‌ای از آن در فصل اول برنامه «عصر جدید» به تصویر درآمد و دریچه‌ای برای یافتن این گنج پنهان شد.

رئیس سازمان صداوسیما از سازندگان برنامه «عصرجدید» خواست تا تنوع موضوعات این برنامه‌ را در فصل بعدی وسعت ببخشند و توانایی‌های مردم ایران را در سراسر کشور کشف و به همه معرفی کنند.

علی‌عسکری تولید و پخش برنامه جذاب و امیدآفرین را در قاب سیما موجب پیوند بیشتر میان مردم و رسانه ملی دانست و افزود: این پیوند هر چه بیشتر شود، اعتماد به رسانه بالاتر خواهد رفت و امیدوارم این برنامه بتواند در آینده نیز همچون فصل اول آن برای مردم، امیدآفرین و جذاب باشد.

علی عسکری خدمت به مردم را مهم‌ترین هدف رسانه ملی دانست و گفت: همه وجود ما عشق به مردم و خدمت به آنهاست و این برنامه، نماد و نمایشی از این عشق و قله‌ای از محبت و مهربانی به مردم سراسر ایران بود و به ویژه در کمک به سیل‌زدگان، این عشق و همدلی در «عصر جدید» و در رسانه ملی نمودی دیگر داشت.

عصرجدید سطح جدیدی از استانداردهای برنامه‌سازی را نشان داد

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما نیز برنامه «عصر جدید» را قدم رو به جلویی در برنامه‌های سرگرمی تلویزیون خواند که هم از نظر فرم و قالب سطح جدیدی از استانداردهای برنامه‌سازی را نشان داد و هم از نظر محتوا قابل دفاع و پرفایده بود.

وی توجه به ظرفیت‌های نقاط دور و نزدیک کشور و استعدادهای مردم مناطق مختلف را از ویژگی‌های این برنامه دانست و گفت: برنامه «عصر جدید» به بسیاری از گروه‌ها اعتبار داد و به کسانی توجه کرد که تاکنون به آنها آن‌طور که باید توجه نشده بود.

فروغی تأکید کرد: اگر از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم، می‌توانیم تولیدات و آثار درخشانی را ارائه دهیم و این امر در ادامه مسیر همواره مورد توجه ما خواهد بود.

اخلاص، عامل توفیق عصرجدید

کریمان، مشاور مدیر شبکه سه و مدیر سابق گروه اجتماعی این شبکه نیز در این نشست با قدردانی از حمایت‌های رئیس رسانه ملی در تولید «عصر جدید» توفیق این برنامه را حاصل اخلاص عوامل سازنده دانست و گفت: تطبیق این برنامه با اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم و توجه به استعداهای موجود در کشور، اتفاقی بی‌نظیر بود.

رمز موفقیت در پشتوانه پژوهشی، حمایت مسئولان سازمان و لطف مردم

احسان علیخانی نیز در این دیدار از پشتوانه پژوهشی این برنامه سخن گفت که موجب شد «عصرجدید» متناسب با ویژگی‌های فرهنگی کشور تولید و پخش شود؛ وی حمایت‌های رئیس سازمان صداوسیما و مسئولان را از این برنامه در سال‌های پس از انقلاب بی‌سابقه خواند و آن را از عوامل توفیق این برنامه برشمرد.

علیخانی لطف مردم را از دیگر عوامل توفیق عصر جدید دانست و از نقش گروه تولید 300 نفره این برنامه که بیشتر از جوان‌ها بودند، یاد کرد.

الگویی برای برنامه‌سازی در منطقه

در ادامه، سیدبشیر حسینی، این برنامه را نمونه‌ای موفق از "سرگرم‌آموزی اسلامی" دانست که الگویی برای برنامه‌سازی ایجاد کرده است.

امین حیایی نیز مهم‌ترین اتفاق این برنامه را امیدآفرینی برای جوانان دانست.

آریا عظیمی‌نژاد هم از دغدغه این برنامه برای پرداختن به موسیقی نواحی یاد کرد که این برنامه به‌خوبی توانست آن را در مردم ایجاد کند.

او همچنین از برگزاری کنسرتی در آینده با حضور خوانندگانی که در این برنامه شرکت کردند، خبر داد.

رویا نونهالی هم به استقبال و رضایتمندی مخاطبان از این برنامه اشاره کرد و گفت: من در این برنامه توانستم دوباره خودم را احیا کنم و از این رضایت مردم بسیار خرسندم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امروز شناخت ماهیت واقعی انقلاب در جهان بسیار کم است گفت: برخی در داخل ایران به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) در انقلاب هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روحانیت یزد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ما در فعالیت‌های خود داریم، مربوط به حوزه رسانه‌ای و انتشار ارزش‌های دینی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه ما مطالب، خاطرات، ارزش‌ها و مسائل بسیار زیادی داریم که می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی برای جوامع مختلف داشته باشد افزود: متاسفانه ما برای اینکه این ارزش‌ها و مطالب را به دنیا معرفی کنیم راهکاری نداریم و نتوانستیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کلمات اهل بیت(ع) و منطق شیعه برای همه واضح باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان کرد: حتی امروز ما در ارتباط با انقلاب اسلامی هم آنگونه که باید و شاید برنامه‌ریزی برای معرفی انقلاب به مردم جهان نداریم و رسانه‌های خوبی برای اینکه بتوانیم انقلاب و ارز‌ش‌های آن را به جهان معرفی کنیم نداریم.

ناصری با بیان اینکه متاسفانه انقلاب را رسانه‌های صهیونیستی آن گونه‌ که می‌خواهند به جهانیان معرفی می‌کنند خاطرنشان کرد: این ضعف به حدی است که ما حتی در جهان اسلام هم نتوانستیم خودمان را معرفی کنیم به گونه‌ای که بسیاری از علمای اهل تسنن فکر می‌کنند در شیعه هیچ تفسیر و کتاب فقهی وجود ندارد.

امام جمعه یزد برنامه‌ریزی برای انتشار ارزش‌ها در بعد بین‌المللی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: همین الان در کشور خودمان هم خاطرات بسیاری از رزمندگان و علمای خودمان و حتی امام داریم که در ارتباط با آن حرف زده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یک جریانی به دنبال فراموش شدن امام و سیره آن حضرت است گفت: ما حتی برنامه‌ای که بتوانیم به دانش‌آموزان و دانشجویان و دیگر افراد این ارزش‌ها، خاطرات و مطالب را منتقل کنیم را نداریم و این یک ضعف بسیار بزرگی است که ما در جامعه داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه در حدیثی از امام صادق(ع) داریم که ایشان فرمودند شما تنها حقایق ما را به مردم اعلام کنید، آنها به سمت ما می‌آیند عنوان کرد: ما در همین کار انتقال حقایق و ارزش‌ها به جوانان و عموم مردم داخل و خارج از کشور ضعف داریم و باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم.

ناصری با بیان اینکه در مقابل این ضعف دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به انقلاب و ارزش‌های آن انجام می‌دهد اضافه کرد: یکی از اقداماتی که دشمن با تمام توان رسانه‌ای خود در حال انجام دادن آن است، ربط دادن معیشت به انقلاب است، به گونه‌ای که مردم به دلیل ناراضی بودن از گرانی‌، با انقلاب مشکل دارند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: این در حالی است که بحث ضعف و مشکل برخی مدیران و یا گران‌فروشی برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان با وجودی که ایراد بسیار بزرگی است اما با اصل انقلاب در تضاد است و نباید این دو با یکدیگر گره زده شوند.

وی به بیان خاطره‌ای از عملیات والفجر مقدماتی و اقداماتی که برای اطلاع‌رسانی این عملیات انجام شد اشاره کرد و افزود: دنیا به خوبی این موضوع را فهمیده که هر کاری می‌خواهد انجام دهد را از ابتدای کار و آنطور که می‌خواهند اطلاع رسانی کنند تا مردم را به خود جلب کنند؛ حتی داعش هم برای جذب گسترده نیروهای خود از تبلیغات رسانه‌ای استفاده کرد و تعداد زیادی افراد را از سراسر نقاط جهان به خود جذب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ما کتاب‌های بسیار زیادی داریم که در حوزه‌های مختلف منتشر شده و الان زمان آن است که برای جهانی شدن این کتاب‌ها و خاطرات برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

ناصری به ظرفیت فضای مجازی و ضرورت استفاده از آن در تبلیغ دین و انقلاب اشاره کرد و گفت: باید ارزش‌های انقلاب را در فضای مجازی معرفی کنیم اما باید توجه داشت که فعالیت در هر عرصه‌ای باید متناسب با تکنیک‌های همان عرصه باشد به عنوان مثال در فضای مجازی باید با تولید محتواهای کوتاه و مختصر اقدام به انتشار مطالب و تولیدات هنری خود کرد تا بتواند تاثیرگذاری داشته باشد.

امام جمعه یزد بیان کرد: امروز لازم است که اقشار مختلف بسیج یک دوره فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را بازخوانی کرده و نسبت به تولید محتوا از این مطالب متناسب با سلایق جوانان و نوجوانان انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!