Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه با اشاره به اینکه اعتقاد به برتری در آمریکا، تهدیدی جدی برای همه کشورهای جهان است، تاکید کرد که روسیه به‌رغم بودجه گزاف نظامی آمریکا و داشتن ۱۷۰ پایگاه نظامی، باز هم بطور موثر قدرت رویارویی با این کشور را دارد. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه معتقد است که اعتماد به نفس آمریکایی‌ها درباره برتری داشتن این کشور، می‌تواند به نظریات غیرمنطقی تبدیل شود که ممکن است تهدید واقعی برای روسیه و سایر کشورهای جهان بوجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایگو در مصاحبه با نشریه «ماسکوفسکی کامسامولتس» گفت: «زمانی که کسی اعتقاد داشته باشد، همانطور که این مسئله در ایالات متحده وجود دارد که توازن نیروها به نفع شماست، این مسئله ممکن است نظریات مختلفی از جمله نظریاتی که اصلاً معقول نباشند را به ذهن متبادر کند که بسیار خطرناک باشند و دقیقاً این مسئله امروزه تهدید اصلی نه تنها برای روسیه، بلکه برای همه کشورهای جهان است.»

وی افزود، در حالیکه آگاهی از آسیب پذیری و علاقه مندی به حفظ امنیت و ایجاد توازن ذهن فرد را روشن خواهد کرد.

وزیر دفاع روسیه یادآور شد که آمریکا 170 پایگاه نظامی در سراسر جهان دارد، ولی به‌رغم این مسئله، روسیه می‌تواند به طور موثر به رویارویی با این کشور بپردازد.

وی گفت: «روسیه به طور کامل قدرت مقابله با ایالات متحده آمریکا را دارد. این مسئله در سایه توسعه علمی، توسعه صنعتی و به کارگیری از تحولات جدید امکانپذیر شده است. البته ما تلاش نمی کنیم که در تمامی این عرصه‌ها با آنها (آمریکایی‌ها) به رقابت بپردازیم. اگر شما بودجه نظامی آمریکا را در نظر بگیرید، این مسئله را درک خواهید کرد. هزینه های گزافی برای پایگاه‌های مختلف آمریکا در سراسر جهان هزینه می‌شود که تعداد آن‌ها به 170 پایگاه می رسد‎.»

سرگئی شایگو افزود: «تنها هزینه آمریکا در عملیات نظامی در افغانستان تقریباً با کل بودجه دفاعی روسیه برابری می‌کند. آمریکا هزینه گزافی را برای شرکت‌های نظامی خصوصی و گروه‌های هوایی خود صرف می کند. آیا روسیه هم لازم است چندین گروه‌ هوایی داشته باشد، اگر قصد نداشته باشد که به کشوری حمله کند؟ ما به بودجه‌ای نیاز داریم که به طور بالقوه بتواند از کشور در برابر تجاوزات احتمالی دفاع کند و این مسئله امروزه با صرف بودجه کمتر و موثرتر تحقق پیدا کرده است.»

وزیر دفاع روسیه یادآور شد: «امروزه تعداد تهدیدها برای روسیه کاهش پیدا نکرده است، ولی این امیدواری وجود دارد که مسئله بروز یک جنگ تمام عیار بسیار کم است. در وهله نخست مسائل مربوط به تامین امنیت اطلاعاتی در جایگاه نخست قرار دارد، برای اینکه امکان اشتباه در سیستم هدایت نیروهای مسلح در سطح کنونی بسیار زیاد است.»

ادامه مدرن‌سازی سامانه‌های موشکی ارتش روسیهپوتین دکترین جدید امنیت انرژی روسیه را امضاء کردمقامات بلندپایه نظامی روسیه و ناتو درباره چه گفت‌وگو کردند؟

وی همچنین گفت که احیای نیروهای مسلح روسیه به عنوان یک ساختار مدرن نظامی، پس از حوادث 20 سال قبل در جمهوری داغستان شکل گرفت و اکنون پس از یک سری اقدامات برنامه ریزی شده، گسترده و مستمر، روسیه اکنون ارتشی دارد که در آمادگی رزمی دائمی قرار داشته و قادر است از کشور در برابر هر تهدید احتمالی دفاع کند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "سوریه" اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار سوریه اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار سوریه اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی اعزام مستشاران نظامی بیشتری به سفارت خود در کی‌یف است.

پاتریک رایدر در گفت‌وگو با پولیتیکو گفت: هم‌زمان با تغییر شرایط امنیتی، در طول این درگیری وزارت دفاع آمریکا حضور ما در داخل کشور (اوکراین) را بررسی و تنظیم کرده است. در حال حاضر، ما در حال بررسی اعزام چند مشاور دیگر برای تقویت دفتر همکاری دفاعی (ODC) در سفارت هستیم.

وی مدعی شد که این دفتر علی‌رغم اینکه منحصراً متشکل از نیروهای وزارت دفاع است، بیشتر مأموریت‌های پشتیبانی مشاوره‌ای و غیرجنگی را انجام می‌دهد.

پولیتیکو به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی افزود که تعداد مشاوران نظامی آمریکایی که قرار است به اوکراین اعزام شوند، نزدیک به ۶۰ نفر هستند.

به گفته این مقامات آمریکایی، این مشاوران نظامی حمایت‌های پشتیبانی انجام می‌دهند و بر تسلیحاتی که واشنگتن به کی‌یف ارسال می‌کند، نظارت دارند و همچنین با ارتش اوکراین در نحوه محافظت از این تسلیحات همکاری می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده بود که «آمریکا روزبه‌روز بیشتر در این جنگ (اوکراین) درگیری می‌شود. مشارکت و دخالت آنها بیشتر می‌شود و این موضوعی روشن است. بسیاری تمایل دارند که بگویند آمریکا در این جنگ مشارکت مستقیم ندارد، اما ما معتقدیم که این گونه نیست.

آز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آمریکا و کشورهای غربی به منظور توقف پیشروی‌های ارتش روسیه، در حال ارائه کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف هستند. مسکو مدام نسبت به تداوم این کمک‌های نظامی به اوکراین هشدار می‌دهد و دراین‌باره تأکید می‌کند که این نوع کمک‌ها منجر به تشدید تنش‌ها و درگیری می‌شود.

کد خبر 6083929

دیگر خبرها

  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود
  • تدارکات نظامی آمریکا برای اوکراین از سر گرفته خواهد شد
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم