Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@02:23:54 GMT

مراسم رونمایی از طرح تعویض کاتالیست فرسوده ویژه تاکسی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۳۹۰

مراسم رونمایی از طرح تعویض کاتالیست فرسوده ویژه تاکسی

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌های شهر تهران گفت: آلودگی محیط‌زیست ازجمله پیامدهای ناخواسته تکنولوژی است و خودروها یکی از منابع اصلی تولید آلاینده‌های هوا و همچنین ایجاد پدیده‌های ثانویه ناشی از آلودگی هوا همچون وارونگی دما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار تهران با بیان اینکه استفاده از تمامی سازوکارها، تکنیک‌ها و ابزارهایی که در جهت کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی پاسخگوی نیازها باشد، همواره موردتوجه شهرداری تهران قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از این ابزارها و تکنیک‌ها، کاربرد مبدل‌های کاتالیستی در مسیر اگزوز خودروها است که بر اساس آن، سه ترکیب مُضر خروجی از موتور(هیدروکربن‌ها، منوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن) به ترکیبات بی‌ضرر تبدیل می‌شوند.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه این هر سال با شروع مهرماه، افزایش آلودگی هوا دغدغه شهر تهران می‌شود گفت: طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌ها با هدف جلوگیری از آلودگی هوا به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه در این طرح کاتالیست‌های ٣ هزار تاکسی تعویض می‌شوند تصریح کرد: قراردادی با یک شرکت تولیدی داخلی منعقدشده تا از این پس تاکسی‌هایی که برای دریافت معاینه فنی مراجعه می‌کنند درصورتی‌که کاتالیست خودروشان فرسوده باشد و نتوانند استاندارد معاینه فنی را بگذرانند یا متقاضی معاینه فنی برتر باشند، از این امکان تعویض کاتالیست بهره‌مند شوند.

معاون شهردار تهران اظهار داشت: ٣٠ درصد از قیمت کاتالیست را شهرداری تهران رایگان پرداخت می‌کند، علاوه بر این، تاکسیرانان با دریافت گواهی معاینه فنی برتر، مشمول ٢٠ درصد تخفیف در بهای هزینه خدمات(صدور پروانه، بیمه، تایید خط و...) که در طول سال به تاکسیرانی پرداخت می‌کنند خواهند شد.

کد خبر 4725622 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران تاکسی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش آتش نشانی اربعین حسینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی نیروی انتظامی آتش سوزی دادگاه عملیات امداد و نجات سیدابراهیم رئیسی کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، دو عنوان کتاب حوزه‌ی کودک و نوجوان با عنوان «مهمان کوچه» به نویسندگی اسماعیل اله دادی و «مامان من بابا است» به نویسندگی نسترن حاتمی در حوزه هنری استان در خرم آباد رونمایی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در این مراسم با تبریک اقدام جسورانه سپاه ایران علیه رژیم صهیونستی گفت: با تکیه بر توانمندی بالای فرزندان این مرز و بوم در فناوری‌های گوناگون به ویژه در عرصه نظامی و به برکت خون پاک امروز ایران اسلامی یک کشور مقتدردر خاورمیانه است.

احسان یاوری با تأکید بر اینکه زبان هنر اثرگذارترین زبان‌ها است، افزود: باید برای بیان دستاورد‌های انقلاب از این ابزار قدرتمند و ارزشمند استفاده کرد.

وی بر ضرورت آشنایی نسل نوجوان و جوان با شهید آوینی، سبک و اندیشه و افکار وی تاکید کرد و اظهارداشت: شهید آوینی نماد هنر متعالی، مردمی و انقلابی است و نسل جدید به ویژه هنرمندان جوان باید بیشتر و بهتر با شخصیت این شهید گرانقدر آشنا و وی را الگوی خود قرار دهند.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان لرستان نیز در این مراسم حمایت از هنرمندان، نویسندگان و چاپ کتاب را از اولویت های این کانون عنوان کرد و گفت: ۹۱ عنوان کتاب را در بیش از ده هزار جلد به کتابخانه های کانون های پرورش فکری استان اضافه کردیم که امیدواریم با ادامه این روند بتوانیم برای ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان موثر باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها
  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور
  • تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور جایگزین می‌شوند
  • جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو
  • تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور جایگزین می شوند