Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانی گفت: با دستور وزیر کشور سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی با عنوان اختصاری سپند ایجاد شد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به دستورالعمل حمل و نقل دانش‌آموزی اظهار کرد: با دستور وزیر کشور سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی با عنوان اختصاری سپند و با رویکرد استفاده از تکنولوژی‌های نوین به منظور افزایش سطح کیفی خدمات، افزایش ضریب آرامش خاطر و کاهش نگرانی هاى والدین ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: سامانه سپند (www.irtusepand.ir) در اجرای آیین‌نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیئت وزیران در راستای تکلیف وزیر کشور، با هدف ساماندهی و پایش سرویس حمل و نقل دانش آموزی با همکاری سه وزارتخانه کشور، راه وشهرسازی و آموزش و پرورش ایجاد و در سال تحصیلی گذشته مراحل آزمایشی خود را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اعلام جزئیات نحوه ثبت نام رانندگان و والدین در سرویس مدارس

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: در سامانه فوق نیاز‌های آموزش و پرورش در حوزه خودرویی ثبت و سپس این نیاز‌ها با کیفیت تعریف شده و در قالب شرکت‌های حمل و نقلی توسط شهرداری هر شهر تأمین می‌شود، در حال حاضر بیش از ۵ هزار شرکت در کشور در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۳ هزار شرکت به تایید شهرداری‌ها رسیده و فهرست آن به منظور عقد قرارداد در اختیار مدارس قرار داده شده است.

سامانی ادامه داد: در فرایند تعریف شده کلیه استعلام‌های فردی مانند تایید صلاحیت افراد و استعلام‌های خودرویی مانند معاینه فنی و مشخصات خودرویی در سامانه ثبت و در نهایت والدین به صورت سیستمی نسبت به درخواست و انتخاب سرویس خود بدون مراجعه حضوری اقدام خواهند کرد.

معاون هماهنگی وزارت کشور با بیان اینکه این سامانه نسبت به پایش سیستمی عملکرد فعالین این حوزه اقدام می‌کند، گفت: همچنین با استفاده از اپلیکیشن سامانه، والدین از امکاناتی همچون فراخوان دانش آموز جهت سوار و پیاده شدن و کنترل مسیر حرکت خودرو و ارائه اعلان‌های تخلف و نظر سنجی بهره مند می‌شوند.

سامانی تاکید کرد: یکی از راه‌های رتبه بندی رانندگان و نظارت بر عملکرد آن‌ها از طریق اعلام نظر والدین خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور استفاده از برچسب واحد سرویس مدرسه را در سراسر کشور از دیگر ویژگی‌های این طرح بیان کرد و افزود: در این خصوص به منظور وحدت رویه و یکسان سازی در این بخش برچسبی واحد در شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. از ویژگی‌های این برچسب code QR است که بر روی هر برچسب نصب می‌شود و اصالت سرویس از این طریق با اسکن موبایلی امکان پذیر است.

سامانی اخذ آمار و اطلاعات دقیق از ناوگان فعال در حمل ونقل دانش آموزی، امکان برنامه ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت در حوزه دانش آموزی، کنترل، نظارت و بازرسی بر عملکرد رانندگان این حوزه، رصد و پایش ناوگان دانش آموزی، رسیدگی به تخلفات و شکایات از طریق مراجع مرتبط و کاهش فعالیت خودرو‌های فاقد مجوز را از مهمترین اهداف سامان سپند برشمرد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه‌های کشور عزیزمان ایران هستند، یادآور شد: درحال حاضر اطلاعات رانندگان، شرکت‌های مجاز، مدارس و دانش آموزان نیاز‌مند سرویس در سامانه بارگذاری شده است و در مهرماه از اپلیکیشن ویژه والدین جهت نظارت بر رفت و آمد دانش آموز و نظارت بر عملکرد راننده و همچنین اپلیکیشن نظارتی ویژه بازرسان تاکسیرانی و آموزش و پرورش رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

امکان نظارت آنلاین والدین بر سرویس مدارس فراهم مى شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز

عبدالله بیان با اشاره به اینکه ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبرنوری در این استان آماده است، گفت: مشترکان می توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

وی افزود: اکنون از مجموع مشترکان فیبر نوری بیش از ۱۱ هزار مشترک آنها با تلفن ثابت نیز از فیبر نوری استفاده می‌کنند و آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در استان البرز هستیم.

بیان گفت : تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

وی بیان کرد: تاکنون حدود چهار هزارو ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان البرز احداث شده است که برای همگامی با پیشرفت و رشد روزافزون فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در تلاش هستیم تا نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران در زمینه فیبر نوری در استان البرز به خوبی پیش ببریم.

بیان اضافه کرد: با تلاش انجام شده علاوه بر بافت شهری ، ارتباط بیش از۹۵ درصد از روستاهای این استان نیز از طریق فیبر نوری برقرار شده است.

مدیرکل مخابرات البرز افزود: تاکنون بیشتر شرکت های تولیدی استان البرز به شبکه فیبر نوری پیوسته اندضمن آنکه مشترکان نیز می توانند از این پس بدون تغییر شماره و با همان شماره تلفن فعال خود، فیبر نوری دریافت کنند.
وی بیان کرد: واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در استان البرز می‌توانند با بهره گیری از این فناوری نیازهای خود را در حوزه ارتباطات با کیفیت مطلوب برآورده سازند.

مدیرکل مخابرات البرز دربخش دیگری ازسخنان خود ارائه پهنای باند بالا، کاهش محدودیت، ظرفیت سازی بالا، ارائه کیفیت سرویس و حذف محدودیت های بعد مسافت را از جمله مزایای فیبر نوری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.
بیان اظهار کرد: همچنین اکنون بیش از ۱۸۷هزار مشترک از سرویس ADSL و چهارهزار و ۹۶۴ مشترک از سرویس VDSL در استان البرز بهره مند هستند ؛ در زمان حاضر یک میلیون و ۸۶ هزار شماره تلفن ثابت دراستان دایر است .
وی در بخش دیگری ازسخنان خود از قرارداد بین شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبرداد و گفت: مقرر شد حدود ۲۳۶هزار خانواده دراستان البرز تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز