Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:32:30 GMT

دانشگاه تهران در جهان علم و دانش حضور جدی دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۴۳۱

دانشگاه تهران در جهان علم و دانش حضور جدی دارد

به گزارش روز یکشنیه دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در آیین استقبال از نودانشجویان سال تحصیلی جدید اظهار کرد:  امسال نیز چون سال‌های گذشته میزبان جمع دیگری از جوانان نخبه و فرهیخته کشور در دانشگاه تهران هستیم. پیوستن شما به این دانشگاه تداوم شادابی، نشاط، امید، بالندگی و توسعه علم و فناوری است. دانشجویان تضمین کننده آینده کشور هستند و با تلاش‌های آنان جامعه می‌تواند هدفمند به سمت توسعه پایدار گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  یکی از وظایف دانشگاه هم فکری، ترسیم آینده و حرکت به سمت صحیح است. در بیست سال گذشته از علم و تکنولوژی در زمینه‌های مختلفی که امروزه کاربرد دارد، اثری نبود، در بیست سال اخیر شاهد تحولات بزرگی در حوزه‌های متفاوت علمی، پژوهشی و تکنولوژی بوده‌ایم. البته پیش‌بینی می‌شود در بیست سال آینده ۴۷ درصد شغل‌هایی که امروز کاربرد دارند، از بین خواهند رفت و مشاغل جدیدی ایجاد خواهند شد.

نیلی احمدآبادی، منشأ تولید علم و فناوری در دنیای کنونی را دانشگاه‌ها دانست و افزود: جهان امروزی به شدت در حال تغییر است و منشأ این تغییرات دانشگاه‌ها و علم و فناوری است. مهمترین مکانی که می‌توان در آنجا بر این موضوعات تفکر داشت، دانشگاه است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها در بیست سال گذشته آموزش محور بودند، بهترین دانشجویان را جذب می‌کردند و برنامه‌های آموزشی در سطح مطلوبی ارائه می‌شد، ولی در حوزه پژوهش فعالیت چندانی صورت نمی‌گرفت.

رییس دانشگاه تهران یادآور شد: امروزه با مفاهیم جدیدی مانند  پارک علم و فناوری، مراکز رشد، استارت‌آپ‌ها و مراکز کارآفرینی به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از دانشگاه‌ها مواجه هستیم که متعلق به هیچ دانشکده‌ای نیستند و در گذشته وجود نداشت، اما اکنون این مراکز می‌توانند آینده دانشجویان را رقم بزنند. پس اگر این سیر تحولات را ملاحظه کنیم در می‌یابیم بیست سال آینده هم بسیار متفاوت‌تر از امروز است.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادها به دو دسته پیشروو دنباله‌رو تقسیم می‌شوند، گفت: برخی از نهادها و سازمان‌ها آینده کشور را رقم می‌زنند و بقیه دنباله‌رو آنها هستند. چگونه باید برای این تحولات آماده و به‌ عنوان بخشی از نهادهای پیشرو مطرح شویم و آینده خود را ترسیم کنیم و منتظر نباشیم تا دیگران نقشه راه آینده ما را ترسیم کنند و دنباله‌رو آنها شویم. دانشگاه تهران امروز در این مسیر قرار دارد، به این دلیل که یک دانشگاه بین‌المللی است و در جهان علم و دانش به طور جدی حضور دارد.

نیلی احمدآبادی جامع بودن را به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ دانشگاه تهران برشمرد و عنوان کرد: علم مرز ندارد و اینکه رشته‌های مختلف در دانشگاه تهران در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، فلسفه‌ای به همراه دارد. دانشجویان باید از تمام ظرفیت علمی دانشگاه متناسب با زمان و توانمندی و علاقه خود بهره ببرند.

وی همچنین افزود: دانشگاه تهران تلاش دارد این مسیر را برای دانشجویان سهل‌تر کند. دو وجهی شدن برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی یکی از مهمترین برنامه‌های آموزشی است که در کشور اجرا می‌شود و دانشگاه تهران به دلیل همین جامع بودن توان اجرای آن را داشته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از محصولات دانش بنیان ایرانی در رویداد نمایشگاهی جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی، ۱۰ شرکت ایرانی تازه‌ترین تولیدات خود را در حوزه لوازم پزشکی و دارویی عرضه کرده بودند که مورد توجه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان از کشور‌های مختلف قرار گرفت.

شرکت‌هایی از تایلند، هنک کنگ و میانمار از دارو‌ها و مکمل‌های دارویی تولید ایران دراین زمینه استقبال کردند.
همچنین انواع لوازم جراحی اورتوپدی، ویلچر‌های فوق سبک با طراحی زیبا و متناسب با حجم و وزن بیمار و دستاورد‌های حوزه فناوری زیستی مورد توجه خریداران عمده این بازار قرار گرفت.

به گفته مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی، ایران، فرانسه و لتونی با ارائه صد‌ها دستاورد ویژه در حوزه داروسازی، تجهیزات و لوازم پزشکی برای نخستین بار به عنوان میهمانان ویژه در این نمایشگاه بزرگ شرکت کردند.

کاون تصریح کرد: محصولات ویژه شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش دارو، لوازم جراحی اورتوپدی و توانبخشی مثال زدنی است و به نظر من به زودی جایگاه خوبی را در بازار‌های مالزی و منطقه جنوب شرق آسیا پیدا خواهد کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی و دارویی تا ۳۱ فروردین ماه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت فعال از ۱۵ کشور دنیا برگزار شد.

این نمایشگاه سالانه فرصتی برای تبادل دانش و تجربه و ارائه فناوری‌های نوین حوزه پزشکی میان ۱۰ کشور عضو اتحادیه آسه آن است.

دیگر خبرها

  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم
  • آغاز ثبت‌نام اولیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ
  • جهان آینده مدیون غزه خواهد بود
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • شگفتی‌سازان توقف‌ناپذیر: قهرمان جهان هم قربانی شد
  • حضور معدود هواداران سپاهان در ورزشگاه سیروس قایقران +فیلم
  • نام خانوادگی چه تاثیری در شرایط تحصیلی و آینده دانش‌آموزان دارد؟
  • تصاویری از حضور کاظم صدیقی در مجلس ترحیم معاون احمدی‌نژاد
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش‌بنیان ایرانی در مالزی
  • استقبال از محصولات دانش بنیان ایرانی در رویداد نمایشگاهی جنوب شرق آسیا