Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-23@09:31:36 GMT

واکنش شهرداری تهران به درخواست حذف فیلتر دوده

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۵۳۱

واکنش شهرداری تهران به درخواست حذف فیلتر دوده

به گزارش وانانیوز، 

 محسن پورسید آقایی ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌های پایتخت با بیان این که آلودگی محیط زیست از جمله پیامدهای ناخواسته تکنولوژی است و خودروها یکی از منابع اصلی تولید آلاینده‌های هوا و ایجاد پدیده‌های ثانویه همچون وارونگی دما هستند، گفت: استفاده از تمامی سازوکارها و ابزارهایی که در جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی کمک می‌کند، همواره مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که یکی از ابزار یا تکنیک‌ها کاربرد مبدل‌های کاتالیستی در مسیر اگزوز خودرو است که براساس آن سه ترکیب مضر خروجی از موتورها یعنی هیدروکربن‌ها، اکسیدهای نیتروژن و مونوکسید کربن به ترکیب های بی ضرر تبدیل می‌شوند، گفت: همه ساله با شروع مهر ماه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری یعنی افزایش آلودگی هوا قوت می گیرد که در نظر داریم با توجه به موفقیت سال گذشته در کسب هوای پاک، طرح تعویض کاتالیست‌های فرسوده تاکسی‌ها را با هدف جلوگیری از آلودگی هوا اجرایی کنیم.

وی با بیان این که در این طرح تعویض کاتالیست ۳ هزار تاکسی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: قراردادی با یک شرکت تولیدی داخلی منعقد کردیم تا از این پس تاکسی‌هایی که برای دریافت معاینه فنی مراجعه می‌کنند اما به دلیل فرسودگی کاتالیست نمی‌توانند استانداردها را پاس کنند، نسبت به تعویض کاتالیستش اقدام شود.

وی با بیان این که ۳۰ درصد قیمت کاتالیست یعنی حدود ۴۰۰ هزار تومان را شهرداری تهران به صورت رایگان پرداخت می‌کند، گفت: اگر تاکسی بتواند معاینه فنی برتر را پاس کند می‌تواند مشمول ۲۰ درصد تخفیف در بهای کل خدمات تاکسیرانی شود.

پورسیدآقایی با بیان این که برای خودروهای پژو با در نظر گرفتن کمک ۴۰۰ هزار تومانی شهرداری، رانندگان باید ۸۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت کنند، گفت: امیدواریم بتوانیم در زمستان جاری هوای سالم تر داشته باشیم.

وی با بیان این که سقف اعتبار تعویض کاتالیست برای سه هزار دستگاه تاکسی است، در مورد تهمیدات شهرداری تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: با شروع فصل مهر ماه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و بازگشت به سرویس قطارهایی که دارای نواقصی بودند، از فردا سرفاصله قطارهای خطوط یک، دو  و چهار مترو به ۳.۵ دقیقه کاهش می‌یابد و ظرفیت مترو ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی در مورد شناور شدن ساعات کار اداری نیز با بیان این که براساس  بخشنامه ساعات کار اداری تا ۹ صبح شناور است، در مورد درخواست ایران خودرو دیزل برای حذف فیلتر دوده، گفت: نظر مساعد دولت مبنی بر فروش خودروهای دیزلی فاقد فیلتر دوده می‌تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند.

پورسیدآقایی گفت: ما از شرکت تولید کننده کاتالیست تاکسی‌هایمان سوال پرسیدیم که چرا در مورد خودروهای دیزلی کاری نمی‌کنید و آنها عنوان داشتند که هیچ قراردادی با ما بسته نشده و از ما نخواستند که در راستای کاهش آلایندگی خودروهای دیزلی کاری کنیم. این هوا را خودمان و فرزندان‌مان استنشاق می‌کنیم و نمی‌توانیم به بهانه‌های مختلف از جمله تحریم‌ها، هوای پاک را نادیده بگیریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گزارش شرکت‌ کنترل کیفیت هوا در مورد وجود گوگرد در بنزین تهران گفت: شرکت کنترل کیفیت هوا نمونه‌گیری‌هایی را از برخی پمپ بنزین‌ها انجام داده و براساس آن نمونه‌ها، اعلام کرده است که وضعیت بنزین مناسب نیست، اما شرکت نفت اعلام کرد که این نمونه‌ها برای فصل بهار و نه تابستان است و الان هم این مشکل برطرف شده است و شرکت کنترل کیفیت هوا در حال اخذ نمونه گیری‌های بیشتر است تا متوجه شویم که بنزین براساس استاندارد است یا نه؟

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: مصوبه فیلتر دوده خودروی دیزلی شهرداری تهران آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ هر کورس کرایه تاکسی در شیراز ۶ هزار تومان شد

در یکصدوپنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز نرخ کرایه تاکسی در شهر شیراز هر کورس شش هزار تومان تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، یکصدوپنجاهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز _یکشنبه دوم فروردین_ با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد که در این جلسه نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر و همسان سازی شارژ کارت رفاهی پرسنل بررسی و به تصویب رسید.‬

در این جلسه طرح افزایش نرخ کرایه جا به جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید که بر اساس ماده واحده این طرح نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ برابر نرخ تورم اعلامی مرکز آمار ایران تعیین شد که نرخ کرایه تاکسی گردشی (هر کورس) ۶۰ هزار ریال، فرودگاه و راه آهن ورودی ۰۰۰/ ۳۶۰ و به ازای هر کیلومتر پیمایش ۴۵۰۰۰ و به ازا هر دقیقه توقف ۱۵,۰۰۰ ریال تعیین شد. همچنین نرخ کرایه تاکسی بی سیم و بخش خصوصی، ترمینال، شرکت‌های حمل و نقل ورودی ۲۱۰.۰۰۰، به ازا هر کیلومتر پیمایش ۴۵۰۰۰ و به ازا هر دقیقه توقف ۱۵,۰۰۰ ریال تعیین شد.

در ماده واحده این طرح آمده است: نرخ کرایه تاکسی‌های فعال در فرودگاه شیراز، تاکسی بی سیم، ترمینال‌های مسافربری، تاکسی راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل از ساعت ۳۰‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۲۲ لغایت ۶ صبح مشمول ۲۰ درصد افزایش خواهد بود.

کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی دیگر طرح مصوب شده شورای اسلامی شهر شیراز بود که بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده شد مبلغ ۰۰۰‏/۱۰ ریال (۱۰۰۰ تومان) به ازای هر دقیقه از سفر با دوچرخه و موتور برقی را به عنوان کمک هزینه سفر شهروندان و همچنین مبلغ ۰۰۰‏/۵۰۰‏/۱ ریال (۰۰۰‏/۱۵۰ تومان) را به عنوان کمک هزینه ثبت‌نام اولیه سفر شهروندان به جهت استقبال از حمل و نقل پاک کلان شهر شیراز پرداخت کند.

در این جلسه همچنین طرح تهیه ۱۰ عدد تشک کشتی برای باشگاه‌های محلات شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید و بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده شد مبلغ ۷ میلیارد ریال برای خرید ۱۰ عدد تشک کشتی استاندارد اقدام و جهت توزیع در باشگاه‌های محلات شیراز به هیئت کشتی شهرستان شیراز تخصیص و هزینه کند.

در تبصره یک این مصوبه آمده است: ناظر حسن انجام کار (نحوه توزیع و نگهداری) سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز است و گزارش اجرای مصوبه مذکور می‌بایست به شورا ارسال شود.

همسان‌سازی شارژ کارت رفاهی پرسنل حجمی شرکت‌های طرف قرارداد، رانندگان استیجاری، بازنشستگان کشوری، وظیفه بگیران متوفیان حین خدمت و روحانیون طرف قرارداد شهرداری دیگر طرح تصویب شده در یکصد و پنجاهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود که بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود، نسبت به شارژ کارت رفاهی پرسنل شاغل در شرکت‌های حجمی طرف قرارداد سازمان مدیریت پسماند، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان حمل و نقل ریلی و سازمان حمل و نقل مسافر و نیروهای حفاظت فیزیکی حجمی، رانندگان استیجاری دائم، بازنشستگان کشوری و وظیفه بگیران متوفیان حین خدمت و روحانیون طرف قرار داد بودجه سنواتی شهرداری در اعیاد و مناسبت‌های خاص مطابق با پرسنل رسمی و شرکتی اقدام کند.

در تبصره یک این طرح آمده است: مبلغ شارژ برای رانندگان استیجاری ایاب و ذهاب، معادل پنجاه درصد مبلغ پرداختی به پرسنل رسمی و شرکتی، شارژ کارت رفاهی پرسنل شاغل در شرکت‌های حجمی مشمول بند یک ماده واحده و رانندگان استیجاری منوط به کارکرد به میزان حداقل سه ماه متوالی است.

به گزارش ایمنا، لایحه اخذ مجوز در رابطه با پروژه سرمایه‌گذاری تله کابین شهر شیراز در پارک کوهستانی ۵۸۰ هکتاری دراک، ارائه خدمات شهرداری شیراز به روستاهای برمشور، مساعدت شهرداری شیراز به انجمن جانبازان نخاعی فارس به منظور برگزاری رالی خانوادگی و طرح جامع ساماندهی محدوده بافت تاریخی از دیگر طرح‌های مصوب شده شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و پنجاهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

کد خبر 746737

دیگر خبرها

  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • نرخ هر کورس کرایه تاکسی در شیراز ۶ هزار تومان شد
  • واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان
  • قیمت نهایی تاکسی‌های برقی اعلام شد
  • پشت پرده شایعه قطع درختان بوستان ستارخان چیست؟ | واکنش شهرداری منطقه به این شایعه
  • واگذاری ۱۰ هزار خودروی برقی به ناوگان عمومی
  • تاکسی های برقی در راه تهران | آماده سازی زیرساخت های شهری برای ۴۰ هزار تاکسی برقی