Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@21:32:01 GMT

داخلی‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری تا سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۵۳۳

داخلی‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری تا سال ۱۴۰۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری می‌توانیم تا سال ۱۴۰۰ واردات ۱۰ میلیارد دلاری را به ساخت داخل تبدیل کنیم. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا رحمانی در مجمع سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با اشاره به تدوین برنامه وزارت صنعت برای رونق تولید بر مبنای ۷ محور و ۳۴ برنامه عملیاتی، اظهار داشت: فعال‌سازی معادن کوچک، تکمیل زنجیره فلزات اساسی و اکتشافات از جمله محور‌های این برنامه هستند که منجر به ایجاد انقلاب معدنی در کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: طی سال جاری نهضت ساخت داخل و انقلاب معدنی را در دستور کار داریم که از این طریق فرصت‌های شغلی جدید ایجاد خواهد شد و صنعت به بالندگی می‌رسد.

رحمانی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ می‌توانیم واردات ۱۰ میلیارد دلاری را به ساخت داخل تبدیل کنیم، گفت: در مجموع این کار با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه سرعت ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه معدن برای سال آینده باید بیشتر شود، افزود: سلامت کار از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع برای ما به عنوان یک محور مطرح است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیگیری موضوع دلالی و توزیع رانت در صنعت پتروشیمی، اظهار داشت: این مشکل در صنعت به نحو محسوسی کاهش یافته هرچند مدیران باز هم باید دقت لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: وزارت صنعت از جمله وزارتخانه‌هایی است که میزان سلامتش بالا است، هر چند در ثبت سفارش واردات مشکلاتی وجود داشت که باید اصلاح شود.

رحمانی افزود: امروز به صورت سرزده به دفتر ثبت سفارش واردات مراجعه کردم و نظرات مردم را شنیدم، این مسائل را به مدیران مربوطه منتقل کردم تا اصلاحات لازم را انجام دهند.

وی اظهار داشت: در جنگ اقتصادی اقداماتی صورت گرفته که می‌توانیم در مورد آن‌ها کتاب بنویسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحمانی وزیر صنعت نهضت ساخت داخل انقلاب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودروی خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به‌دنبال سوءاستفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به‌ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به‌زودی افزایش می‌یابد.

به‌حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بلکه افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خودرو به‌دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت‌گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمّی و در ابعاد قیمتی رکوردی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هرچند من معتقد هستم که مصرفی است اما با وجود این، از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تأمین می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • بومی‌سازی کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب در داخل کشور