Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:22:50 GMT

سال ۱۴۰۴ نخستین سال بی‌نیازی از کمبود معلم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۵۴۷

سال ۱۴۰۴ نخستین سال بی‌نیازی از کمبود معلم

خنیفرگفت: پیش‌بینی می‌کنیم سال ۱۴۰۱ کمبود معلم ترمیم شود و سال ۱۴۰۴ اولین سال بی‌نیازی از کمبود معلم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دانشگاه فرهنگیان، «حسین خنیفر» اظهار‌ کرد: 138 نشریه دانشجویی و 1290 تشکل دانشجویی داریم.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان با اعلام اینکه امسال 70هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان داریم گفت: با توجه به نیاز مبرم به معلم و بر اساس پیش‌بینی‌ها برای بازنشستگی دوسوم معلمان، گام‌هایی انجام دادیم که شامل تحصیل 100هزار معلم در دانشگاه فرهنگیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خنیفر درباره تأمین نیروی انسانی برای آموزش و پرورش بیان‌کرد: امسال 28هزار 855 معلم مهر ماه در آموزش و پرورش مشغول به کار می‌شوند، همچنین 17هزار و 560 دانشجومعلم از طریق ماده 28 جذب می‌شوند. پیش‌بینی می‌کنیم سال 1401 کمبود معلم ترمیم شود و سال 1404 اولین سال بی‌نیازی از معلمان خواهد بود.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس مسجد طراز اسلامی استان همدان کانون های مساجد نماز جمعه اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد حسین خنیفر کمبود معلم دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند

آزمون اختصاصی فرهنگیان امسال برای نخستین بار همزمان با آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی پنج گانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای نخستین بار امروز در کنار آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی دیگر برگزار می‌شود.

در آزمون اختصاصی فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دفترچه سوالات کنکور فرهنگیان در قالب یک دفترچه ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلم است. آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان، زیرگروه ندارد و در سال ۱۴۰۳ پذیرش دانشجو معلم همانند آزمون سراسری بر مبنای گروه آزمایشی انجام می‌شود.

این آزمون دو مرحله‌ای است و شامل یک بخش آزمون کتبی و یک بخش ارزیابی تکمیلی می‌شود.

به این معنا که افراد در صورت قبولی در آزمون کتبی برای ارزیابی تکمیلی، انجام مصاحبه، انجام گزینش و احراز صلاحیت اشتغال در حرفه معلمی به صورت چند برابر ظرفیت فراخوانده می‌شوند و در صورت قبولی در این ارزیابی تکمیلی می‌توانند برای معلم شدن به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی راه یابند.

داوطلبان می‌توانند یکی از پنج رشته تجربی، ریاضی، انسانی، هنر یا زبان را برای شرکت در کنکور تربیت معلم انتخاب کنند.

کنکور کتبی تربیت معلم نیز خود شامل دو بخش می‌شود که یک بخش آن معطوف به سوالات چهارگزینه‌ای علمی درباره دروس یکی از پنج رشته انتخابی داوطلب می‌شود و بخش دیگر معطوف به سوالات چهارگزینه‌ای با دو عنوان «هوش و استعداد معلمی» و «تعلیم و تربیت اسلامی» در راستای ارزیابی شایستگی‌های معلمی داوطلب می‌شود.

ضرایب دروس رشته‌های مختلف اعم از ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در کنکور «تربیت معلم» همانند ضرایب دروس این رشته‌ها در کنکور سراسری است اما ضرایب مواد امتحانی ویژه دفترچه آزمون اختصاصی تربیت معلم متفاوت است و «هوش و استعداد معلمی» با ضریب ۳، «تعلیم و تربیت اسلامی» با ضریب ۲ در نظر گرفته شده است.

سازمان سنجش آموزش کشور باید حداکثر ۳۰ روز کاری پس از برگزاری آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان، به میزان چند برابر ظرفیت رشته محل‌های اعلامی، داوطلبان را جهت بررسی ارزیابی شایستگی معلمی به وزارت آموزش و پرورش معرفی کند.

سهم سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ تربیت معلم نیز همانند کنکور سراسری، ۵۰ درصد و سهم مصاحبه و ارزیابی شایستگی معلمی داوطلبان ۲۵ درصد است، بنابراین آزمون کتبی کنکور تربیت معلم سهمی ۲۵ درصدی دارد.

کد خبر 747741

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس