Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:09:00 GMT

احسان‌پور دومین مدال برنز ایران را گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۵۵۲

احسان‌پور دومین مدال برنز ایران را گرفت

پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، از ۲۸ شهریور ماه در شهر نورسلطان در کشور قزاقستان آغاز شد و امروز (یکشنبه) با شناخت تیم‌های برتر به پایان می‌رسد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم «بهنام احسان‌پور» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ «رجب توپال» دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه را مغلوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی حساس و نزدیک با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ از سد «احمدنبی گوارزاتیلوف» دارنده مدال برنز جهان از جمهوری آذربایجان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

احسان‌پور در این مرحله در یک کشتی پایاپای با نتیجه ۲ بر ۲ مغلوب «ماگومدرسول ادریس‌اف» قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر «عباس رحماناف» از ازبکستان را از پیش‌رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

امروز به غیر از «بهنام احسان‌پور» قرار است «حسن یزدانی» نیز در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف حریف هندی برود که با توجه به مصدومیت این آزادکار هندی، وی برابر یزدانی قهرمان جهان و المپیک حاضر نخواهد شد و یزدانی به دومین مدال طلای قهرمانی جهان خود دست یافت.

پیش از این «علیرضا کریمی» در وزن ۹۲ کیلوگرم مدال نقره و «یونس امامی» در وزن ۷۰ کیلوگرم مدال برنز گرفته بوند و «رضا اطری» نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم پنجم شده بود.  

«یدالله محبی» در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، «رضا افضلی» در وزن ۷۴ کیلوگرم و «امیرمحمد یزدانی» در وزن ۶۵ کیلوگرم که اوزان آنها المپیکی است، از دور رقابت‌ها حذف شده‌ بودند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران برای کسب سهمیه المپیک در این وزن‌ها باید در مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای و جهانی حضور یابد. کشتی آزاد ایران توسط «رضا اطری» در وزن ۵۷ کیلوگرم و «حسن یزدانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم ۲ سهمیه المپیک کسب کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو قزاقستان کشتی آزاد کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی فدراسیون کشتی بهنام احسان پور علیرضا کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی بوکسور تبریزی در تورنمنت جاده ابریشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی تورنمنت جاده ابریشم از روز یکشنبه در جمهوری آذربایجان، باکو آغاز شد و عصر امروز پنجشنبه با برگزاری مبارزات نهایی اوزان مختلف به پایان رسید.

در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی بوکسور استان آذربایجان شرقی که پیش از این حریفانی از قزاقستان و روسیه را شکست داده بود، در فینال به مصاف "اصیل‌بیک جلیل‌اوف" ازبکستانی رفت که نتوانست حریف را شکست دهد و نقره گرفت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری که مشتزنانی از قرقیزستان و جمهوری آذربایجان را از پیش‌رو برداشته بود در مبارزه پایانی با "الکساندر زیریانوف" از روسیه روبه‌رو شد و با وجود ارائه مبارزه‌ای نزدیک، با رای داوران بازنده شد و مدال نقره را از آن خود کرد.

پیش از این مصطفی ریگی در وزن ۵۴ کیلوگرم و کسری طهماسبی در وزن ۷۱ کیلوگرم، به مدال برنز رسیدند.

بوکسور‌های ایران برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس که اوایل خردادماه در تایلند برگزار خواهد شد، آماده می‌شوند.

تیم ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور یافت که در نهایت به دو مدال نقره و دو برنز رسید.

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی بوکسور تبریزی در تورنمنت جاده ابریشم
  • ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • اسامی کشتی‌گیران برای کسب سهمیه المپیک؛ حضور تانک روسی و غیبت ارسلان
  • عملیات فریب در ۸۶ کیلوگرم!
  • حسن یزدانی - کامران قاسم پور؛ جنگ تمام عیار برای یک سهمیه المپیک!
  • جنجال همت مسلمی؛ حرف‌های تکان‌دهنده مربی حسن یزدانی: حسن به شما باخت نه تیلور!
  • جنجال در وزن حسن یزدانی
  • حسن یزدانی مجبور به جراحی شد/کامران بدشانسی آورد/ ۳ مدال می‌گیریم
  • برای عدم تکرار اشتباه آتن در ۸۶ کیلو انتخابی برگزار شود