Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@18:04:12 GMT

شکارچی پهپاد آمریکایی در رژه نیرو‌های مسلح+عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۶۴۱

شکارچی پهپاد آمریکایی در رژه نیرو‌های مسلح+عکس

آفتاب‌‌نیوز :

در مراسم رژه امروز یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در تهران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، سامانه پدافند هوایی سوم خرداد، شکارچی پهپاد فوق پیشرفته گلوبال هاوک آمریکا از مقابل جایگاه عبور کرد.

ساعت ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری «گلوبال هاوک» آمریکا در شرایطی که بر خلاف قوانین هوانوردی، کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش کرده بود، در نهایت پنهان کاری، از پایگاه الظفره در نزدیکی ابوظبی امارات به هوا برخاست و به حریم هوایی ایران اسلامی تجاوز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پهپاد متجاوز آمریکایی در ساعت ۰۴:۰۵ در حوالی منطقه «کوه مبارک» واقع در شرق استان هرمزگان، در کرانه دریای عمان، هدف سامانه پدافندی سوم خرداد نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و منهدم شد.

منهدم شدن «گلوبال هاوک» این پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی توسط سامانه پدافندی سوم خرداد ایران اسلامی، موجب حیرت متخصصان نظامی جهان شد؛ چرا که این پهپاد متجاوز آمریکایی رادار گریز بود و به عنوان دوربردترین پرنده عملیاتی جهان شناخته می‌شد؛ این پهپاد متجاوز، توان حمل یک محموله ۹۰۰ کیلوگرمی حاوی سنسور‌های شناسایی را داشت و می‌توانست به مدت ۳۰ ساعت بدون نیاز به سوخت گیری تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرواز کند.

سامانه سوم خرداد صبح روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در جریان بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد. این سامانه پدافندی که طراحی و ساخت آن یک سال و نیم طول کشیده است، دارای برد ۵۰ کیلومتر است و همزمان چهار هدف را رهگیری و همزمان هشت موشک را شلیک می‌کند.

منبع: خبرگزاری میزان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سامانه پدافند هوایی سوم خرداد پهپاد آمریکایی رژه نیرو های مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۶۸۰ سرباز اوکراینی و سرنگونی ۲۶ موشک و ۱۱ پهپاد نیرو‌های کی یف در محور‌های مختلف طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: در محور کوبیانسک در استان خارکف در شرق اوکراین تلفات دشمن بالغ بر ۳۰ سرباز، تجهیزات، سلاح و توپ غربی بود.

این بیانیه می افزاید: در محور دونتسک، نیرو‌های ما با تقویت مواضع و استحکامات مهم، تلفات دشمن بالغ بر ۳۷۰ سرباز، خودروی نظامی و توپخانه غربی بود.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: در محور آودیوکا، نیرو‌های روسی به تقویت خطوط هجومی خود ادامه دادند و ۷ حمله دشمن دفع شد و تلفات دشمن بالغ بر ۹۵ سرباز و خودرو زرهی از جمله یک خودروی بردلی آمریکایی و تجهیزات، سلاح و توپخانه غربی بود.

این وزارت خانه توضیح داد: در محور جنوبی دونتسک، نیرو‌های ما با بهبود مواضع، ۱۴۵ سرباز اوکراین را از بین بردند و تجهیزات دشمن را منهدم کردند.

 در محور خرسون، نیرو‌های ما مواضع خود را در خط مقدم بهبود دادند و تلفات دشمن به ۴۰ سرباز، تجهیزات نظامی و خودرو از جمله نفربر زرهی ام ۱۱۳ آمریکایی و توپخانه غربی رسید.

وزارت دفاع روسیه در پایان اعلام کرد: پدافند‌ هوایی ما ۲۶ موشک HIMARS آمریکایی و یک موشک "Vampire" چک را سرنگون کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • تصاویر تکان دهنده از شهادت دو فلسطینی غیر مسلح بدست رژیم صهیونیستی
  • سنتکام از پرتاب چهار پهپاد یمنی به سمت یک ناو آمریکایی خبر داد
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت