Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@21:15:19 GMT

عملیات هوائی ارتش ترکیه در عراق

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۶۴۳

آنکارا از کشته‌شدن ۷ عضو پ‌ک‌ک در جریان ادامه عملیات پنجه در عراق خبر داد. ناطقان: به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان عملیات «پنجه- ۳» امروز نیروهای مسلح این کشور علیه پ‌ک‌ک در شمال عراق، ۷ تروریست از پای درآمده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه در این بیانیه اعلام کرد: در ادامه عملیات پنجه -۲ در منطقه «هفتانین» واقع در شمال عراق، ۷ تروریست دیگر نیز از پای درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتنی است عملیات پنجه ۱ بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۷ می و به بهانه نابودی مواضع پ ک ک در منطقه خاکورک واقع در شمال عراق آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

این در حالیست که وزارت خارجه عراق چندی پیش از احضار «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی عراق از سوی آنکارا خبر داد.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر ترکیه در بغداد را فرا خوانده و مراتب اعتراض خود نسبت به نقض مکرر حریم هوایی عراق توسط ترکیه را تسلیم وی نموده است.

گفتنی است، وزارت دفاع ترکیه چندی پیش در بیانیه ای اعلام کرده بود که عملیات جدیدی با عنوان «پنجه -۲» برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال عراق آغاز شده است.

در این بیانیه همچنین آمده بود: عملیات «پنجه -۲» ارتش ترکیه با پشتیبانی نیروی هوایی، بالگردها و پهپادهای کشورمان طبق برنامه در شمال عراق ادامه دارد. نیروهای ترکیه در چارچوب این عملیات مقابله با عناصر گروه تروریستی پ.ک. ک و انهدام مخفیگاه و پناهگاه‌های آنها در منطقه خاکورک را ادامه خواهند داد. منبع: مهر برچسب ها: عملیات هوائی ، ارتش ترکیه ، عراق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عملیات هوائی ارتش ترکیه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در بغداد برگزار شد گفت: توافقنامه‌های مشترک با ترکیه درمورد امنیت، اقتصاد، انرژی و بهبود مدیریت آب امضا کردیم.

وی همچنین تاکید کرد که گسترش بحران آب به سود هیچ کس نیست.

طبق گزارش الجزیره، السودانی اعلام کرد: یادداشت تفاهم چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات درمورد همکاری در پروژه «جاده توسعه» امضا کردیم. پروژه جاده توسعه پل رابطی میان ملت‌های منطقه و فرهنگ‌های آنها به شمار می‌رود و از امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کند.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری خاطرنشان کرد: امنیت عراق و ترکیه جدایی ناپذیر بوده و بخشی از امنیت منطقه است. تجاوز به حاکمیت عراق را نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم که از خاک ما علیه دیگران عملیاتی انجام شود.

السودانی  تاکید کرد: اوضاع غزه و قدس دلیل تداوم درگیری‌ها در منطقه است و ما خواستار توقف فوری خشونت‌ها و ورود کمک‌ها به غزه هستیم.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان گفت: عراق کشور همسایه ما است که روابط تاریخی و فرهنگی با آن داریم و قصد آن را داریم که روابط را تحکیم و حقوق همسایگی را به جا بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم در راس رایزنی‌های امروز ما بود، افزود: بحران آب تاثیرات منفی بر عراق و ترکیه خواهد گذاشت بنابراین همکاری‌های خود برای حفظ منافع مشترک را گسترش خواهیم داد.

اردوغان در بخش دیگری تاکید کرد: برپایی دولت فلسطینی کلید صلح در خاورمیانه است و همه طرف‌ها را به ممانعت از گسترش دایره جنگ دعوت می‌کنیم. اتفاقات میان ایران و اسرائیل خطر گسترش جنگ را افزایش می‌دهد و نگاه‌ها را از رویداد‌های غزه منحرف می‌کند. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا کشتار‌های غزه را متوقف کنیم. از امروز به بعد تمام توان خود را برای حمایت از برادرانمان در غزه به کار خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان