Web Analytics Made Easy - Statcounter

انور امینی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت: گندم‌های آلوده کشف شده از کارخانه آرد بوکان، از یکی از سیلو‌های شهرستان سقز به این کارخانه ارسال شده بود و کارخانه آرد شهرستان بوکان در این قضیه بی تقصیر است.

امینی‌خواه ضمن رد خبر وارداتی بودن گندم‌های آلوده گفت : این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد زیرا ما سال‌ها است در تولید این محصول به خودکفایی رسیدیم و گندم وارداتی نداریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها دلیل  آلودگی گندم‌ها آفتی است که از انبار محل ذخیره شهرستان سقز به این محصول هجوم آورده است.

لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان نیز در این باره به ایلنا گفت: موضوع آفت گندم کارخانه آرد شهرستان بوکان متاسفانه از سوی رسانه ها بسیار بزرگ نمایی شده و آلودگی به آفت غلات همیشه وجود داشته و دارد.

وی برخلاف امینی‌خواه که منشا گندم‌های آلوده را انبار سقز  معرفی کرد ، منبع آلودگی را  انبارهای شهرستان شاهین‌دژ  دانسته و گفت:  این گندم‌ها از شاهین دژ به کارخانه آرد شهرستان بوکان منتقل شد و این در حالی است که برای از بین بردن آفت زنده داخل گندم می‌بایست از یک نوع قرص استفاده می شد تا طی پروسه زمانی دوباره این غله به چرخه تولید باز می‌گشت که متاسفانه این کار نشد.

سرپرست فرمانداری بوکان عنوان کرد: تعدادی از کارشناسان از سوی ادارات غله، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان شهرستان جهت بررسی موضوع به کارخانه آرد ماه منیر بوکان اعزام شدند که با بررسی های به عمل آمده از سوی این کارشناسان 22 تن گندم آلوده به شپشک از این کارخانه توقیف شد.

وی ادامه داد: هیچ گونه پرونده قضایی در این‌باره تشکیل نشده زیرا این امر طبیعی بوده و موضوع آفت در تمامی انبارها وجود دارد.

وی افزود: اگر گندم توقیف شده از سوی کارشناسان بهداشت بررسی و تایید شود که مشکلی ندارد و آفت آن نیز با دارو از بین می رود این مقدار گندم دوباره وارد چرخه بازا‌ر می شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش خصوصی مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گندم بوکان کارخانه آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دراین بازدید رحیم عبدالکریمی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از گونه ارزشمند و در معرض انقراض میش مرغ را ارائه کرد و طی پایش منطقه با دوربین های چشمی  3 بال پرنده نادر و در معرض انقراض میش مرغ مشاهده شد.

رئیس دادگستری بوکان در این بازدید  محیط زیست و حیات وحش را از مواهب الهی دانست و گفت : تلاش های شبانه روزی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان در زمینه حفاظت از  این مواهب الهی، شایسته تقدیر و درخور تحسین است.

در ادامه دادستان شهرستان بوکان با بیان اینکه حفظ محیط زیست، حفظ سرمایه های طبیعی و ملی بوده و مصداق صیانت از حقوق عامه است، افزود: دستگاه قضایی شهرستان حامی و پشتیبان فعالیت های اداره حفاظت محیط زیست بوکان در راستای انجام وظایف قانونی خود است تا نیروهای این سازمان که در زمره ضابطین خاص قضایی هستند ، با قاطعیت و اقتدار به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳