Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@00:58:22 GMT

طرح «نجات» با هدف ساماندهی حاشیه شهر مشهد رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۹۴۸

طرح «نجات» با هدف ساماندهی حاشیه شهر مشهد رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،علیرضا رزم حسینی در اولین جلسه طرح جهاد اجتماعی «نجات» که با حضور نماینده ۴۱  دستگاه عضو ساماندهی حاشیه مشهد و در محل دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شده بود، اظهار کرد: تاکنون همه ارگان‌ها اقداماتی متفاوتی برای ساماندهی در حاشیه شهر مشهد انجام داده اند اما هنوز هم حاشیه وجود دارد لذا باید این دفعه با همگرایی بین دستگاه های متولی از بروز موازی کاری جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی عدم توسعه یافتگی روستاها را دلیل ایجاد حاشیه نشینی در شهرها دانست و افزود: بخش اول اقدامات مربوط به طرح «نجات» در روستاها با توجه به ظرفیت معین‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است و در بخش دوم اقدامات باید از گسترش حاشیه نشینی جلوگیری شود.

وی با تأکید بر همه جانبه بودن طرح «نجات»، تصریح کرد : در فاز اول طرح «نجات» هشت محله انتخاب شده است تا به تدریج محلات مورد هدف از حاشیه مشهد خارج شوند لذا بعد از مدت زمان مشخصی می‌توانیم سرانه‌های امنیتی، شغلی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی محلات هدف را با زمان قبل از اجرای طرح مقایسه کنیم.

رزم حسینی اضافه کرد: در حوزه حاشیه مشهد جمعیت بسیاری از بانوان زندگی می‌کنند که خود و فرزندانشان دچار بحران‌های مختلفی هستند لذا حتما باید به این قشر تاثیرگذار نیز رسیدگی شود.

استاندار خراسان رضوی خواستار توجه بیشتر به کنترل جمعیت ساکن در حاشیه مشهد شد و افزود: باید مشوق‌هایی فراهم شود تا این خانوارها به مبدا خود برگردند. اگر طرح «نجات» در حاشیه مشهد انجام شود پیروزی بزرگی محسوب می‌شود که بگوییم چند محله از حاشیه خارج شده و به مرحله کم برخودار رسیده است.

همچنین حسن جعفری،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: در فاز اول طرح نجات که هشت محله از ۶۷ محله هدف حاشیه مشهد را در برمی‌گیرد نام محله‌هایی از جمله مهرآباد، عباس آباد، زرکش، امام هادی پورسینا، و اسماعیل آباد قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در چشم انداز طرح «نجات» موضوع مهاجرت معکوس مدنظر است، گفت: باید بتوانیم افرادی که در حاشیه مشهد ساکن شده‌اند را به مراکز مبدا آن‌ها برگردانیم تا با این کار ضمن جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی، جلوی خالی شدن روستاها را بگیریم.

جعفری اذعان کرد: ۷۵ درصد اطلاعات محلات در دستگاه‌های اجرایی موجود است که می‌تواند مبنای تصمیمات ما باشد و ۲۵ درصد دیگر بوسیله دفاتر تسهیلگری جمع آوری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نقش دفاتر تسهیلگری را بسیار مهم برشمرد و افزود: عمده وظیفه این دفاتر شناخت وضعیت موجود محله هدف است تا داده‌های لازم از جامعه هدف جمع آوری شده و در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این جلسه، استاندار خراسان رضوی احکام روسای کمیته‌های هشت گانه طرح جهاد اجتماعی نجات را ابلاغ کرد.

کد خبر 4725676

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی علیرضا رزم حسینی حاشیه نشینی هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه ماه محرم بیرجند گرگان سانحه تصادف ایلام استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند

حجت گنابادی‌نژاد جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۲۰۶ هزار و ۱۴۷ نفر از طریق فرودگاه، ۳۷۶ هزار و ۲۱۵ نفر از طریق راه آهن، ۵۱۴ هزار و ۶۷۵ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و پنج میلیون و ۲۷۷ هزار و ۳۱۹ نفر از طریق حمل و نقل شخصی به استان و مشهد الرضا (ع) سفر کرده‌اند.

او افزود: در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری برای زائران و مجاوران انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی طی شبانه روز منتهی به عصر پنجم فروردین در استان ۷۰ درصد، واحد‌های موقت ۸۳ درصد و واحد‌های اضطراری ۵۱ درصد بوده است که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سوال روز هفدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان رضوی اعلام شد
  • شهروند گرفتار در ارتفاعات کوهسرخ خراسان رضوی نجات یافت
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شرایط «سالم»
  • کیفیت هوای مشهد سالم است
  • ورود زائران خراسان رضوی از مرز ۶ میلیون نفر گذشت
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • نشست کمیته ساماندهی کودکان کار خراسان رضوی
  • توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد
  • بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند