Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@08:44:34 GMT

نرخ پیشنهادی گندم اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۰۶۱

نرخ پیشنهادی گندم اعلام شد

خبرگزاری میزان- براساس نلمه وزیر جهاد کشاورزی قیمت پیشنهادی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲۲۹۵ تومان و گندم دروم ۲۳۸۹ تومان اعلام شده است. تاریخ انتشار: 16:26 - 31 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۱۸۴۴

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را برای سال زراعی ۹۸-۹۹ پیشنهاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  براساس این نامه قیمت پیشنهادی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲۲۹۵ تومان و گندم دروم ۲۳۸۹ تومان اعلام شده است.   لازم به ذکر است که نرخ پیشنهادی هر کیلوگرم جو در سال زراعی جاری ۱۷۳۳ تومان، نرخ پیشنهادی چغندر قند بهاره ۵۰۲۰  تومان و چغندر قند پاییزه ۴۹۱۲ تومان تعیین شده است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نرخ تضمینی گندم محصولات کشاورزی نرخ پیشنهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع و تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از مزار گندم آبی را علیه آن سمپاشی کرده‌اند.
او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.
معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.
سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.
او با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۴۵ هزار هکتار به مزارع دیم گندم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.
وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • تخصیص ۵۰ کیلوگرم‌کود اوره‌مازاد بر سهمیه به پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت