Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور خود به عنوان رئیس جدید پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: لازم است که در ابتدای کار از زحمات سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس سابق راهور استان اصفهان که به درجه بازنشستگی نائل آمدند تقدیر و تشکر کنیم و برای ایشان آرزوی توفیق و سربلندی در تمام مراحل زندگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: رسانه به میزان زیادی می‌تواند به پلیس کمک کند چرا که پیام رسانه‌ها و اصحاب رسانه بازدهی خوبی دارد. رسالت اصحاب رسانه حساس است و با کمک یکدیگر می‌توانیم در حوزه ایمنی ترافیک شاهد اتفاقات موثری باشیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان پیرامون گزارش تصادفات تصریح کرد: طی گزارش ۵ ماهه تصادفات در سال جاری شاهد کاهش ۹ درصدی آمار جان باختگان در استان اصفهان بودیم و امید است که در این ایام باقی‌مانده به پایان سال نیز این روند کاهشی آمار را کنترل کنیم. در حوزه تصادفات جرحی نیز طبق آمار پزشکی قانونی افزایش چشمگیری به دنبال داشتیم، ولی این در حالی است که در مردادماه سال جاری کاهش ۶۱ درصدی آمار فوتی سر صحنه را شاهد بودیم.

او افزود: چهارشنبه‌ها از ساعات ۶ عصر تا ۱۰ شب با شاخص ۳۱.۶ درصد به عنوان پرحادثه‌خیزترین روز هفته تعیین شده است و لازم به ذکر بوده که بیشترین علت تصادف در استان اصفهان و البته کشور عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی است.

سرهنگ محمدی درباره آمار فوتی راکبان موتورسیکلت بیان کرد: موتورسیکلت‌سواران ۴۵ درصد از آمار فوتی را شامل می‌شوند به گونه‌ای که آمار استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان نیز متاسفانه آمار مناسبی نیست و در این باره برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و برخوردی مناسبی را در پیش داریم. در مقابل امتیاز‌هایی نیز برای راکبانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند در برنامه خود خواهیم داشت.

او خاطرنشان کرد: اگر راکبان موتورسیکلت ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند، دستور ایست به آن‌ها داده نمی‌شود، ولی در مقابل آن در صورت عدم استفاده از کلاه ایمنی ضمن دستور ایست و توقف، تمامی مدارک آن‌ها بررسی خواهد شد و این در حالی است که وسیله آن‌ها برای بار نخست به مدت یک هفته و برای دفعات بعدی با مدت بیشتری توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در حوزه مسائل زیرساختی شرایط مطلوبی را در پیش دارد و "کلاهی برای زندگی" عنوانی است که در همایش‌ها و برنامه‌ها در جهت فرهنگ‌سازی استفاده خواهد شد چرا که ۸۰ درصد از فوتی‌های راکبان موتورسیکلت بر اثر اصابت ضربه به سر بوده است. دقیق بودن و خستگی ناپذیر بودن دوربین‌ها در کاهش تعداد تخلفات و حوادث می‌تواند موثر واقع شود.

او با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدی اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید در ۲ هفته نخست مهرماه به هیچگونه فعالیت‌های عمرانی در معابر سطح شهر به استثنای موارد اورژانسی اجازه فعالیت داده نخواهد شد چرا که طبق قانون تمامی فعالیت‌ها در معابر شهری نیازمند کسب اجازه از پلیس راهور است و با متخلفین این حوزه طبق تبصره ۳ ماده ۱۴ با برخورد خواهد شد.

سرهنگ محمدی ادامه داد: در خصوص تردد خودرو‌های سنگین نیز طی ۲ هفته نخست مهرماه حساسیت بیشتری به خرج داده، تامین و تجهیز موارد ایمنی اطراف مدارس از ۲ تا ۳ ماه پیش به صورت جدی پیگیری شده و همچنین نظارت بر سرویس مدارس نیز با جدیت تمام در دستور کار قرار دارد و در این زمینه با افرادی که بیش از ظرفیت خودرو سرنشین داشته باشند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

او افزود: کوچک‌ترین تخلف نیز از رانندگان تاکسی و سرویس‌های مدارس انتظار نمی‌رود و در این راستا و در جهت ایمنی بیشتر دانش‌آموزان و مسافران نمره منفی بیشتری برای این افراد اعمال خواهد شد. این در حالی است که از به کارگیری خودرو‌های فاقد معاینه فنی نیز برای سرویس مدارس ممانعت به عمل آمده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به مشکل ترافیک در زمان تعطیلی مدارس بیان کرد: در جهت کاهش موضوع ترافیک زمان تعطیلی مدارس نیز به آموزش و پرورش پیشنهاد شده است در صورت وجود زیرساخت و امکانات سرویس مدارس در محوطه مدارس توقف داشته باشند، همچنین توصیه می‌شود خانواده‌ها نیز در طول سال و در استفاده از وسیله شخصی با حداکثر ظرفیت در شهر تردد کنند.

او پیرامون اهمیت پلیس مدرسه تصریح کرد: یکی از دستور کار‌های پلیس در اصفهان ایجاد پلیس مدرسه است چرا که رانندگان به دستورات همیاران پلیس و پلیس مدارس توجه بیشتری دارند و پیشنهاد ما به مدیران مدارس در نظر گرفتن افرادی برای این کار است. طبق قانون فرمان پلیس مدارس برابر فرمان پلیس راهنمایی و رانندگی است.

سرهنگ محمدی درباره برنامه‌های هفته ناجا بیان کرد: همایش دوچرخه سواری و همایش شهری موتورسواران قانون‌مند در سطح استان اصفهان، حضور دانش آموزان و همیاران ترافیک در پارک ترافیک و مراسم تجلیل از نمونه‌های ترافیکی در جهت تشویق و تجلیل از رانندگان قانون‌مند از جمله برنامه‌های هفته ناجا است و این در حالی است که همیشه در زمان فعالیت خود هدایایی را برای افراد قانون‌مند به همراه داشته‌ام.

او ادامه داد: رویکرد پلیس رویکرد آموزشی و هوشمندسازی و مقابله با هنجارشکنی است و طرح‌هایی را برای افرادی که در خیابان‌های اصفهان به دور دور و هنجارشکنی می‌پردازند خواهیم داشت. ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو از اردیبهشت‌ماه سال جاری به علت هنجارشکنی در این زمینه به پارکینگ منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: با نیروی انسانی پلیس به تنهایی نمی‌توان کلانشهری مانند اصفهان را مدیریت کرد، اگر کمبودی در نحوه برخورد با تخلفات وجود دارد به دلیل زیرساخت‌ها بوده که امید است به زودی ریسک تخلف برای رانندگان را به صفر برسانیم.

او بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد از تصادفات ناشی از خطای انسانی است. باید در قانون برخورد‌های سفت و سختی برای متخلفین استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی اندیشیده شود به گونه‌ای که یکبار اعمال قانون فرد متخلف برای یک سال آن فرد کافی باشد.

سرهنگ محمدی درباره مشکل ترافیک در زمان بازی‌های لیگ برتر در اصفهان افزود: طبیعی است که در اصفهان و با ۲ تیم ریشه‌داری که دارا است ترافیک شهری در زمان مسابقات به وجود بیاید، اما راهکار‌های لازم در جهت کاهش این معضل مطالبه‌گری به حق شهروندان است و این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

او خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با خودرو‌های تک سرنشین نیز باید به سراغ کار‌های فرهنگی برویم و بدون شک کار‌های آموزشی و فرهنگی را در این حوزه پیش خواهیم گرفت.

انتهای پیام/م

  نشست خبری رئیس پلیس راهور استان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد

به گزارش همشهری آنلاین، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز) ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹/۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴/۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 846634 منبع: ایسنا برچسب‌ها پزشکی قانونی خبر مهم نوروز حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان