Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@16:09:54 GMT

اولین روبات‌های جنگی به میدان آمدند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۱۱۳

اولین روبات‌های جنگی به میدان آمدند

به گزارش خبرنگار حوزه فناوریگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مشکلات موجود در جنگ پیاده نظام این است که فراهم‌کردن تدارکات مربوط به سربازان در خط مقدم بسیار پیچیده است. نیرو‌های نظامی، برای ایمن نگه داشتن سربازان خود در این نقاط حساس، نیازمند سیستم‌های پیشرفته‌ای هستند تا بتوانند در دورترین فواصل، محموله‌های حیاتی شامل مواد غذایی، آب، مهمات، دارو و باتری‌های مورد نیاز را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعلاوه نیرو‌های انسانی در این مناطق در معرض خطر بیشتری قرار دادند و می‌توانند در سایر محل‌ها کار‌های مهم‌تری انجام دهند.
به همین دلیل مهندسان آمریکایی و انگلیسی از سه سال گذشته در تلاشند، ساخت انواع وسایل نقلیه زمینی اتوماتیک و سیستم‌های هوایی بدون سرنشین را برای حل مشکلات لجستیکی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید:  ثبت بزرگ‌ترین روبات دست ساز انسان در کتاب گینس!

آن‌ها در اولین آزمایش میدانی مشترک خود، یک کاروان رباتیک را به راه انداختند که متشکل از وسایل نقلیه ساخت این دو کشور هستند و با استفاده از داده‌ها و سنسور‌های خاص به صورت نیمه اتوماتیک عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین خواجه ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در میدان شهید سلیمانی، بلافاصله تیم‌های امدادی و انتظامی در محل حاضر شدند.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی در محل حادثه مشاهده شد یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی جوان ۲۵ ساله که از طرف سه راه چریف به طرف میدان شهید سلیمانی در حرکت بوده، به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با سنگ بلوار میدان برخورد و موجب مصدومیت راکب و ترک نشین شده که هر ۲ مصدوم بوسیله عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال که در نهایت راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه با تأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی راکبین موتورسیکلت و بویژه استفاده از کلاه ایمنی گفت: کارشناسان علت تامه این حادثه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه توسط راکب موتورسیکلت اعلام کردند.

کد خبر 6086558

دیگر خبرها

  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • دستور دادستان مرکز لرستان نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی
  • مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی
  • وسیله نقلیه حامل انواع سلاح گرم جنگی ضبط می‌شود