Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@00:26:05 GMT

گردش مالی معادن باید در استان خودشان باشد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۱۴۵

گردش مالی معادن باید در استان خودشان باشد

طبق تاکید وزیر صنعت، با توجه به اینکه معادن ایران به طور معمول در مناطق محروم قراردارند، لازم است که به این مناطق توجه ویژه صورت گرفته و از نیروی انسانی تا گردش مالی آن‌ها از همان استان‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، امروز (یکشنبه) مجمع سالیانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در محل این سازمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و  همچنین اعضای هیات مدیره این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم خداد غریب‌پور - رییس هیات عامل ایمیدرو - گفت: ۱۴.۵ میلیارد دلار طرح معدنی را اجرایی کرده و ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری را ایجاد خواهیم کرد. علاوه براین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دیگر سرمایه‌گذاری‌های موازی انجام نمی‌شود و فعالیت‌ها و پروژه‌ها در قالب یک زنجیره انجام می‌پذیرند.

همچنین رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - نیز  با بیان دو خواسته این وزارتخانه در رابطه با معادن گفت: از جمله مواردی که در حال حاضر به آن تاکید فراوان داریم، توجه به مناطق محروم است. اکنون سیاستی ابلاغ شده که خواستار آن شده‌ایم که برای معادن و صنایع معدنی، از  همان مناطق نیرو جذب و استخدام شوند، باید گردش‌های مالی استان‌ها در همان استان صورت گیرد و لزومی ندارد که همه حساب‌ها و سپرده‌ها در بانک‌های تهران باشد. همچنین تامین و تدارک همه ملزومات این معادن از همان استان‌ها تامین شود.

وی همچنین اعلام کرد: تا سال ١۴٠٠، ١٠ میلیارد دلار واردات را تبدیل به ساخت داخل خواهیم کرد.

رحمانی همچنین در حاشیه این مجمع در جمع خبرنگاران، از کاهش تعداد خودروهای خوابیده در کف خودروسازان بزرگ خبر داد و گفت: دو شرکت بزرگ خودروسازی تا چندی پیش، بالغ بر  ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف پارکینگ داشتند اما در حال حاضر تعداد خودروهای ناقص کاهش یافته است که نشان می‌دهد راه‌حل این مشکل پیدا شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عوارض صادرات مواد خام معدنی، اظهار کرد: در وضع عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات مواد معدنی عده‌ای معتقدند که خام‌فروشی مواد معدنی اتفاق خواهد افتاد؛ بنابراین باید با وضع عوارض از این خام‌فروشی جلوگیری شود. هر کجا که تشخیص دهیم ماده معدنی تولیدی مورد نیاز صنایع داخل نیست، حتماً عوارض صادرات را اصلاح خواهیم کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايميدرو معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند

نخستین جلسه شورای معادن استان فارس در سال ۱۴۰۳ و بیست و ششمین جلسه مستمر، به منظور اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در راستای رفع موانع و مشکلات و تسهیل امور واحد‌های معدنی و صنایع معدنی امروز، اول اردیبهشت‌ماه به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس و اعضا شورای معادن و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مجموعه‌های مرتبط با این حوزه در سالن شهید سلیمانی استانداری فارس برگزار شد.

در این نشست ضمن طرح ۴ دستور کار در خصوص ارائه گزارش عملکرد شورای معادن استان در سال گذشته، بررسی محدوه معدنی مورد درخواست یکی از مؤسسات، بررسی معادن شن و ماسه دوکوهک و بررسی درخواست رفع سلب صلاحیت بهره‌بردار معدن و... مصوبات لازم تصویب و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در حاشیه این نشست با تأکید بر ضرورت تکمیل زنجیره تولید و اهمیت فرآوری مواد معدنی و شناسایی ظرفیت‌ها و جلوگیری از خام فروشی گفت: تکمیل زیربنا‌ها و زیرساخت‌ها، توسعه همه جانبه معادن و صنایع معدنی، حمایت، تسهیل، تسریع، ایجاد صنایع پایین‌دستی و ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی موثر از جمله برنامه‌ها و سیاست اداره‌کل صمت استان، مسئولان ذیربط و دستگاه‌های اقتصادی است.

حمیدرضا ایزدی تصریح کرد: شورای معادن استان موظف است در چارچوب قوانین و مصوبات شورای عالی معادن ضمن نظارت بر استخراج ماده معدنی شناسایی شده و هرگونه فروش و واگذاری پروانه قبل از بهره‌برداری با رعایت ملاحظات زیست محیطی و حداقل تخریب منابع طبیعی، اقدامات لازم را نسبت به تسهیل، تسریع و ایجاد صنایع پایین‌دستی انجام دهد.

شورای معادن استان فارس در سال گذشته دو جلسه با ۲۶ مصوبه برگزار کرد که ۲۴ مصوبه آن اجرایی و باقی مصوبات در دست پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • بازپس گیری معادن غیر فعال کرمان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند