Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: قرارگاه در تلاش است تا نقش بن‌بست‌شکنی را در دوران تحریم و در بخش فنی و مهندسی ایفا کند که قطعاً این کار اثرات زیادی بر سایر بخش‌ها خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا به نقل از  سپاه نیوز،  سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  در گفت‌وگویی با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جبهه مقدس اسلام در آغاز انقلاب اسلامی در مقابل جبهه کفر ایستادگی کرد و هنوز حکومت اسلامی کاملاً مستقر نشده بود که جبهه استکبار توطئه‌های مختلفی از جمله شورش‌ها و تحریک صدام به حمله به مرزهای جمهوری اسلامی را در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جبهه اسلام با نهایت مظلومیت و تنهایی و غربت ایستادگی کرد و خداوند متعال نیز طبق وعده خود همواره پشت و پناه جبهه مقدس اسلام بود بطوریکه در همان ابتدای دفاع مقدس با یک انسجام مردمی، کل کشور از حکومت اسلامی پشتیبانی کرد و در مقابل جبهه کفر ایستاد و نهایتا دفاع جانانه ای را علیه جبهه کفر رقم زد.

سعید محمد تأکید کرد: نباید فراموش کنیم آنچه که در آن ایام با همه مسائل و تنگناها پیروزی جمهوری اسلامی ایران را رقم زد فقط و فقط اخلاص و خداباوری و اعتقادات مردم بود وگرنه ما هیچ امکانات مادی و نظامی خاص و آموزش نیروهای نظامی نداشتیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: ما باید از آن دوره درس بگیریم و روحیه ایثار و شهادت و مقاومت هشت سال دفاع مقدس را به دوران کنونی نیز منتقل کنیم چراکه امروز نیاز بیشتری به این روحیه داریم. باید مراقب باشیم که ارزش‌های ما در خاکریز آن زمان باقی نمانند و به دوره فعلی، که به نوعی جهاد اکبر است منتقل شوند.

وی درخصوص نقش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در انتقال فرهنگ و روحیه مقاومت و ایثار گفت: هسته‌های اصلی بخش مهندسی سپاه با هجوم نیروهای مردمی و به ویژه بخش مهندسی و تحصیلکرده در قالب نیروهای بسیجی و مردمی به جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و کارهای بسیار بزرگی مانند احداث «پل خیبر» به طول ۱۴ کیلومتر در مدت ۷۵ روز انجام شد که از آن به عنوان یک شاهکار مهندسی در کل بخش‌های نظامی دنیا یاد می‌شود.

سعید محمد یادآور شد: بعد از اتمام جنگ، تیم مهندسی در سپاه شکل گرفت و طبق قانون اساسی مجموعه‌ای به نام قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در سال ۱۳۶۸ تأسیس شد. ما سعی کردیم با همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس برای بازسازی کشور ناشی از جنگ تحمیلی و در ادامه برای سازندگی و شکست حصرهای مختلف علیه مردم توسط جبهه استکبار اقدام کنیم.

وی ابراز داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) امروز نه تنها در تمام عرصه‌های فنی و مهندسی سرآمد است بلکه دوشادوش مردم در بحران‌هایی نظیر سیل و زلزله نیز خدمت‌رسانی می‌کند و این برآمده از همان روحیه دفاع مقدس و مولود مبارک جهاد و ایثار و حماسه هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین به نقش این قرارگاه در مدیریت بین بخشی برای پیشبرد اهداف و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: پیشبرد کشور نیازمند همکاری و همدلی بین کل بخش‌ها است و حرکت یک نهاد به تنهایی کافی نیست.

وی اضافه کرد: قرارگاه سازندگی به عنوان بخشی از بدنه سپاه پاسداران در تلاش است تا در بخش فنی و مهندسی سرآمدی و بن‌بست‌شکنی را در دوران تحریم ایفا کند و این کار قطعاً اثرات زیادی بر سایر بخش‌ها خواهد گذاشت.

 سعید محمد با اشاره به اقدامات مؤثر این قرارگاه در کشور گفت: امروز با احداث «پالایشگاه ستاره خلیج فارس» شاهد بی‌نیازی کشور در بحث واردات بنزین هستیم که نه تنها مسأله واردات حل شد بلکه به صادرات نیز انجامیده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در خاتمه یادآور شد: با توسعه پارس جنوبی و احداث شش فاز، ۱۵۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه گاز کشوری اضافه شد که علاوه بر افزایش ارزش افزوده کشور به بهبود وضعیت معیشتی و رفاه مردم نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قرارگاه خاتم الانبیاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام صبح چهارشنبه در مراسم تشییع حاج محمد کیانی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: امروز همه ما آمده‌ایم تا قدردان این مجاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما هر لحظه و هر مکان نباید از مرگ غافل باشیم تصریح کرد: فوت این جانباز گرانقدر ما را به این فکر فرو انداخت که مرگ آنی است و نباید مسائل دنیوی ما را از آن غافل کند.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه باید بتوانیم خوب زندگی کنیم و هرکاری را انجام می‌دهیم همواره برای رضایت خداوند باشد گفت: باید کوشید مثل این مرد سالم زندگی کرد و سالم نیز از دنیا رفت.

وی خاطر نشان کرد: این جانباز گرانقدر مردی مؤمن، نیکوکار و جهادگر بود که تمام عمر خود را صرف کارهای خیر و جهادی می‌کرد، همواره تلاش کرد که به محرومین و نیازمندان کمک کند.

حجت الاسلام نکونام با اذعان بر اینکه حاج محمد کیانی در جهاد برای ناهنجاری‌ها تلاش می‌کرد و سعی داشت ناهنجاری‌ها را کنترل کند که به جامعه آسیبی نرساند گفت: این مرد بزرگ روایت‌گر جنگ برای همه نسل‌های بعد از انقلاب بود و جوانان و نوجوانان را از رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس آگاه می‌کرد.

حجت الاسلام نکونام عنوان کرد: امروز دشمن در تلاش است که روایت‌های دوران دفاع مقدس را برعکس جلوه دهد و رشادت‌های رزمندگان را کمرنگ کند، نباید اجازه داد عرصه را برای دشمن باز گذاشت.

کد خبر 6080898

دیگر خبرها

  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • پرداختن به نقش زنان در جبهه مصداق جهاد تبیین است
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
  • رسانه‌های اقلیـت علیه انسان -رسانه‌های اکثریـت!