Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@09:15:14 GMT

طرح رتبه بندي معلمان اجرايي مي شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۴۰۸

طرح رتبه بندي معلمان اجرايي مي شود

خبرگزاری آریا- وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رتبه بندی معلمان طی نیمه دوم سال جاری در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «محسن حاجی میرزایی» افزود: برای اجرای این طرح اعتبار دو هزار میلیارد تومانی در بودجه سال 98 پیش بینی شده است.
وی همچنین اظهارداشت: اجرای رتبه بندی معلمان نیاز به آئین نامه بود که این آئین نامه از سوی وزارت آموزش و پررش تدوین و به کمیسیون اجتماعی دولت تقدیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش و پرورش گفت: متن آئین نامه در کمیسیون اجتماعی در چندین نوبت مورد رسیدگی قرار گرفته اما هنوز نهایی نشده است.
وی افزود: آئین نامه پس از نهایی شدن در کمیسیون برای تصویب باید به هیئت دولت ارسال شود.
حاجی میرزایی تصریح کرد: بررسی، تصویب و ابلاغ آئین نامه مربوط به طرح رتبه بندی معلمان امکان دارد تا آخر مهر ماه سال جاری به طول انجامد اما زمان اجرای این طرح به یقین از اول مهر خواهد بود.
وی گفت: اعتبار دو هزار میلیارد تومانی بطور حتم در راستای رتبه بندی معلمان در نیمه دوم سال مورد استفاده قرار می گیرد اینکه گفته می شود اعتبار مزبور برای مطالبات دیگر مصرف خواهد شد حرف غلطی است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: رتبه بندی معلمان امکان دارد با کمی تاخیر همراه باشد اما بطور حتم در نیمه دوم سال جاری عملیاتی خواهد شد.
وی اظهارداشت: سیاست اصلی وزارت آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی و همینطور حرکت در جهت توسعه عدالت آموزشی است.
حاجی میرزایی گفت: خوشبختانه طی چهار دهه گذشته قدم های خیلی خوب و موثری در جهت توسعه کمی فرصت های آموزشی و گسترش چتر آموزش در تمامی مناطق کشور برداشته شده است.
وی افزود: هم اکنون 98,3 درصد کسانی که در کشور لازم تعلیم هستند تحت آموزش قرار می گیرند که خبر بسیار خوبی اما توسعه کیفی فرصت های آموزشی که تضمین کننده عدالت است متاسفانه با کاستی هایی توام بوده از اینرو تمامی تلاش ها بر اینکه کیفیت آموزشی در مدارس دولتی ارتقا یابد.
وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: اجرای سند تحول بنیادین به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ نظام تعلیم و تربیت کشور است که طی چند سال گذشته تدوین و اکنون باید به مرحله اجرا درآید.
وی گفت: برای اجرای این سند باید تغییرات اساسی در حوزه نیروی انسانی، منابع مالی، تجهیزات و فضاهای آموزشی، ارزیابی و پژوهش و راهبری و مدیریت ایجاد شود.
حاجی میرزایی افزود: برای تجهیز مدیران، تکمیل فضاهای آموزشی، کاهش فاصله سرانه فضاهای آموزشی در مناطق مختلف، تربیت معلمان، ساماندهی نیروی انسانی و پایدارسازی منابع در آموزش و پرورش باید گام های بلند و موثری برداشت.
وی اظهارداشت: برای تامین منابع مالی در وزارت آموزش و پرورش باید به سمت پایدار سازی منابع حرکت کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکلاتی که اکنون این وزارتخانه در بحث پرداخت همراه با تاخیر مطالبات برخی از همکاران فرهنگی مواجه است باید تدبیر شود دیگر این گونه مسائل تکرار نشود.
وی افزود: امید می رود بتوان در سایه بودجه سال 99 کشور این مشکل را تا حد مقدور حل و فصل کرد.
حاجی میرزایی اظهارداشت: این موارد و مسائل از اولویت های اساسی وزارت آموزش و پرورش است که باید درجهت تحقق اولویت های مزبور با حدت و شدت تلاش کرد تا به اهداف مورد نظردست یافت.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با نظام اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور پیوند خورده و از طرفی یک سرمایه گذاری برای کشور است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان به این مهم باور دارند و در جهت رشد، توسعه و بالندگی نهاد تعلیم و تربیت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
وی در ادامه از ثبت نام 14 میلیون و 600 هزار دانش آموزش برای سال تحصیلی جدید در کشور خبرداد و افزود: آینده مملکت دردستان امروز دانش آموزان و مدارس آموزش و پرورش شکل می گیرد از اینرو همکاری موثر تمامی دستگاه های اجرایی در این زمینه بسیار راهگشاست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!