Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه متخلف تخریب کننده محیط زیست در رضوانشهر که اقدام به برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه ای می کردند، دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

اکبر میغی رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر عصر یکشنبه در این باره به ایرنا گفت: طی گشت و پایش مستمر از مناطق مختلف شهرستان ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق به توقیف سه دستگاه خودرو کامیون خاور شدند که ضمن هماهنگی با مراجع قضایی پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میغی ادامه داد: همزمان با فصل مهاجرت پرندگان با هماهنگی های به عمل آمده با نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان با هدف بهره مندی از ظرفیت های شهرستان در جهت جلوگیری از شکار و صید و برخورد قانونی با تخلفات محیط زیستی  ، گشت های مشترک شدت خواهد یافت تا عرصه بر متخلفین تنگ شود.

تخریب دو باب کومه نما در اراضی زراعی  تالش

عارف شادکام رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش بیان داشت: ماموران اجرایی این اداره جهت جلوگیری از شکار و صید اقدام به تخریب دو باب کومه نما احداث شده در اراضی زراعی روستای قروق برای شکار پرندگان آبزی را تخریب کرده و دو نفر نیز به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی  از کلیه شکارچیان شهرستان تالش و کسانی که از طریق احداث کومه نما به امرار معاش می پردازند، خواست از هر گونه احداث کومه و آبگیری آن تا قبل از دریافت مجوز خودداری کنند در غیر این صورت توسط ماموران این اداره ، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

روش کومه نما از روش های قدیمی شکار پرندگان در استان گیلان بوده و به دو روش هکش نما و گلوله زنی است.

شهرستان های رضوانشهر و تالش در غرب استان گیلان قرار دارند.

رهاسازی یک بهله جغد انبار در لنگرود

یک بهله جغد انبار که توسط فرمانده پاسگاه انتظامی دریاسر به یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله  تحویل داده شده بود، پس از تیمار و اطمینان از سلامت جسمانی ، در زیستگاه طبیعی رها سازی شد.

سید امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود در این خصوص بیان داشت ،  جغد انبار (نام علمی: Tyto alba) بیشترین گستردگی را میان جغدها داراست و میزان گستردگی آن در میان سایر پرندگان نیز مثال زدنی است.

وی ادامه داد: جغد انبار که به جغد سفید نیز معروف است جزو پرندگان کمیاب و حمایت شده محسوب می شود و سری به شکل قلب بزرگ، پاهایی بلند و دمی کوتاه و چهارگوش دارد و اغلب در ساختمان های متروکه، انبارها و سوله های قدیمی زیست می کند. 

شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست لنگرود رضوانشهر گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیربومی با کشف ۸ لاشه گوشت شکار در بشرویه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرهنگ طاهری گفت: مأموارن انتظامی "یگان امداد" شهرستان بشرویه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور فردوس به بشرویه به یک سواری ماکسیما مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند که راننده بدون توجه به ایست مأموران از محل متواری شد.

وی افزود: مأموران با اقدامات پلیسی و اجرای طرح مهار، خودرو را متوقف و در بازرسی از خودرو و مسیر تردد شکارچیان، ۸ رأس لاشه قوچ کوهی به وزن ۸۸ کیلوگرم کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه گفت: در این خصوص ۳ نفر از شکارچیان که غیر بومی بوده و بصورت باندی اقدام به شکار غیر مجاز و انتقال لاشه‌های شکار به استان‌های دیگر می‌کردند دستگیر شدند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ طاهری افزود: پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیر قانونی و صدمه زدن به محیط زیست می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد و از شهروندان خواست برای حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از این گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی 
  • دستگیری شکارچیان غیربومی با کشف ۸ لاشه گوشت شکار در بشرویه
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی
  • دستگیری نزدیک به ۳۰۰۰ متخلف با جرم «شروع به شکار» در سال ۱۴۰۲
  • دستگیری ۳۰۰۰ متخلف با جرم شروع به شکار در سال ۱۴۰۲