Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بخش تسلیحات، شناور تندر قبلا از ۴ موشک کروز ضد کشتی نور در قسمت پاشنه شناور بهره می‌برد که هم اکنون این موشک‌ها  جای خود را به موشک‌های قدیر داده‌اند. البته در مراسم رژه امروز شناورهای تندر با تلفیقی از موشک‌ قدیر و نور نیز حضور یافتند.

شناور تندر مجهز به موشک‌های نور و قدیر

در قسمت سینه این شناور هم یک توپ دولول ۳۰میلی‌متری AK-۲۳۰ نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این شناور برای پاسخگویی به تهدیدات هوایی به یک توپ ۲۳میلی‌متری ضدهوایی در بخش انتهایی مجهز شده است.

موشک قدیر در شهریور ماه سال ۹۳ رونمایی و در اسفند ماه همان سال خط تولید آن نیز افتتاح شد و مقادیر انبوهی از این موشک در اختیار نیروی دریایی سپاه قرار گرفت.

قدیر با برد ۳۰۰ کیلومترمی‌تواند اهداف دریایی دشمن را با دقت و قدرت تخریب بالا منهدم کند.

موشک کروز دریایی قدیر که توسط متخصصان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی طراحی و تولید شده است، همانند دیگر موشک‌های هم خانواده خود مانند نور و قادر امکان شلیک از ساحل و شناور را دارد که این موضوع قابلیت تحرک و انعطاف عملیاتی بالایی به این موشک می‌دهد.

 بنا بر تصاویر منتشر شده از رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در بندرعباس می توان دریافت که شناورهای تندر نیروی دریایی سپاه به موشک‌های کروز ضد کشتی قدیر با برد ۳۰۰ کیلومتر مجهز شدند.


شناور تندر مجهز به موشک کروز قدیر

شناور تندر با ۲۰۵ تن وزن و حدود ۳۹ متر طول، قادر است با سرعت ۳۵ نات یا ۶۵ کیلومتر بر ساعت در دریا حرکت کند. برد عملیاتی این شناور حدود ۸۰۰ کیلومتر است.

در بخش تسلیحات، شناور تندر قبلا از ۴ موشک کروز ضد کشتی نور در قسمت پاشنه شناور بهره می‌برد که هم اکنون این موشک‌ها جای خود را به موشک‌های قدیر داده‌اند. البته در مراسم رژه امروز شناورهای تندر با تلفیقی از موشک‌ قدیر و نور نیز حضور یافتند.

همچنین این شناور برای پاسخگویی به تهدیدات هوایی به یک توپ ۲۳میلی‌متری ضدهوایی در بخش انتهایی مجهز شده است.

موشک قدیر در شهریور ماه سال ۹۳ رونمایی و در اسفند ماه همان سال خط تولید آن نیز افتتاح شد و مقادیر انبوهی از این موشک در اختیار نیروی دریایی سپاه قرار گرفت.

قدیر با برد ۳۰۰ کیلومترمی‌تواند اهداف دریایی دشمن را با دقت و قدرت تخریب بالا منهدم کند.

موشک کروز دریایی  قدیر که توسط متخصصان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی طراحی و تولید شده است، همانند دیگر موشک‌های هم خانواده خود مانند نور و قادر امکان شلیک از ساحل و شناور را دارد که این موضوع قابلیت تحرک و انعطاف عملیاتی بالایی به این موشک می‌دهد

اولین نمایش عمومی موشک بالستیک «دزفول» با پرتابگر دو فروندی

دزفول یک موشک بالستیک با برد ۱۰۰۰ کیلومتر و سوخت جامد است که برای اولین بار در بهمن ماه سال ۹۷ رونمایی شد.

به گفته سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، مواد بکار رفته در سرجنگی این موشک قدرت تخریبی دو برابر موشک ذوالفقار دارد.

موشک دزفول آخرین و دوربردترین عضو از خانواده موشک‌های بالستیک (مایل‌پرتاب) فاتح است که دقیق ترین موشک های ایران محسوب می‌شوند.

فاتح ۱۱۰، فاتح ۳۱۳، فاتح مبین، ذوالفقار، خلیج فارس و هرمز از دیگر اعضای این خانواه موشکی هستند.

در جریان حملات سپاه به مقر تروریستها در سوریه از موشک ذوالفقار و در حمله به مقر تروریستها در اقلیم کردستان عراق از فاتح ۱۱۰ استفاده شده بود.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1302347

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موشک اس 300 سپر دفاع موشکی دربی باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم دفاع مقدس جنگ تحمیلی ایران و آمریکا عربستان مدرسه استان البرز ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

به گزارش جام جم آنلاین، براساس ادعای گارد ساحلی ژاپن، احتمالا کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده که البته سقوط کرده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، این موشک پس از هفت دقیقه در خارج از منطقه ویژه اقتصادی توکیو سقوط کرد.

این چهارمین باری است که کره شمالی در سال جاری موشک بالستیک پرتاب می‌کند. پیونگ‌یانگ آخرین بار دوم آوریل دست به شلیک موشک بالستیک زد. در آن برهه، خبرگزاری مرکزی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت میان‌برد «هوآسونگ-۱۶بی» خبر داد.

همچنین ارتش کره جنوبی نیز مدعی شد که کره شمالی امروز «چندین» موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

پیشتر رسانه‌های رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند که این کشور در تازه‌ترین آزمایش‌های تسلیحاتی خود یک کلاهک جدید طراحی‌شده برای موشک‌های کروز و یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند! + فیلم
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • رهبر انقلاب: تعداد موشک‌ موضوع فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران است
  • قدرت غیر قابل انکار سپاه بر هم زننده تمامی معادلات جهانی