Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@08:30:43 GMT

۴۲۰۰ دقیقه برنامه رادیویی ویژه بازگشایی مدارس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۷۱۷

۴۲۰۰ دقیقه برنامه رادیویی ویژه بازگشایی مدارس

شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۱۸۰ برنامه، به تعداد ۷۰ عنوان و به مدت ۴۲۰۰ دقیقه به موضوع «بازگشایی مدارس» در سال ۱۳۹۸ می‌پردازند. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رادیو ایران با بررسی چرایی اضطراب بچه‌ها در اولین روزهای مدرسه، خاطرات مخاطبان از اولین روزهای مدرسه، ایجاد حس همدلی و نشاط برای یاری‌رسانی به کودکان نیازمند به ویژه در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله، تقدیر از معلمان، اساتید و مربیان و ایجاد احساس انگیزه و امید برای شروع سال تحصیلی جدید برنامه‌های منتخب خود را روی آنتن می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" ایرانشهر" برنامه‌ای است که روز اول مهر به صورت زنده از ساعت 19:05  با موضوع اولین روز مدرسه و خاطرات مخاطبان به این مناسبت می‌پردازد.

رادیو فرهنگ برنامه "صبح به وقت فرهنگ" را در روز اول مهر و ساعت 06:30 به صورت زنده پخش می‌کند؛ در این برنامه به آیین استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس اشاره می‌شود.

همچنین دیگر موضوعات برنامه‌های رادیو فرهنگ شامل استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس با ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه، ترویج آیین مهربانی و اهدای کتاب در جامعه، اطلاع‌رسانی از اخبار و رویدادهای مربوط به بازگشایی مدارس است.

رادیو جوان با محورهایی همچون بررسی بیماری‌های شایع در زمان بازگشایی مدارس، چگونگی کنترل استفاده از فضای مجازی در ایام مدرسه، گفتگو با مسئولان آموزش و پرورش و طرح مسائل اول مهر و مشکلات مربوط به ایاب و ذهاب بچه‌ها  به استقبال این ایام می‌رود.

این شبکه در نظر دارد با برنامه "کاوشگر" که روز اول مهر از ساعت 9 صبح از این شبکه پخش می‌شود به صورت اختصاصی به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کند.

230 ساعت برنامه رادیویی در هفته دفاع‌مقدسقحطی نان در دوران "ناصرالدین شاه" سریال رادیویی شد

رادیو ورزش با برنامه "صبح و ورزش" به صورت زنده و از ساعت 6 صبح اول مهر به پوشش حضور وزیر یا رئیس جمهور همزمان با بازگشایی مدارس می‌پردازد. همچنین پوشش رسانه‌ای موضوع جشن شکوفه‌ها و آیین مهربانی، بررسی موضوع ورزش در مدارس، کمبودها و ظرفیت‌های موجود از دیگر محورهای برنامه‌های این شبکه است.

"رادیو معارف" با محورهای مختلفی مانند بررسی جایگاه و مفاد آموزشی مدارس علوم و معارف اسلامی، تبین برنامه‌های بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با مسئولان وزارت آموزش و پرورش، پوشش رسانه‌ای برنامه‌های ویژه بازگشایی مدارس، بررسی جایگاه تربیت و تزکیه در مدارس مخاطبان را همراه می‌سازد؛ برنامه "مهر مهربان" تا دوم مهر و از ساعت 9 صبح به صورت زنده از رادیو معارف پخش می‌شود.

شبکه رادیویی نمایش در این ایام آثار نمایشی متنوعی را تولید کرده است.

"نمایش بوی ماه مهر" تا سوم مهرماه و از ساعت 16:45 از این شبکه پخش می‌شود؛ در این نمایش بهرنگ در آستانه سال تحصیلی در اعتراض به مدرسه جدید، در خانه دردسرهایی درست می‌کند که صاحبخانه والدینش را جواب کنند و آنها به منزل قبلی برگردند و در نتیجه بهرنگ نیز به مدرسه پیشین خود بازگردد و داستان بدین صورت ادامه پیدا می‌کند.

رادیو سلامت در برنامه‌های خود با موضوعات متعدد بهداشتی مانند معرفی میان وعده‌های مناسب و قابل عرضه در بوفه‌های مدارس، لزوم رعایت نکات بهداشتی و تغذیه‌ای در بوفه مدارس، بررسی نکات مربوط به ایمنی سرویس مدارس دانش‌آموزان، بررسی قوانین مربوط به محافظت و مراقبت از دانش‌آموزان در مدرسه مخاطبان را همراه می‌کند.

"غذا سلامت زندگی"  اول مهرماه ساعت 13:30 با موضوع رعایت نکات بهداشتی و تغذیه‌ای در بوفه مدارس  و تعذیه  مناسب برای دانش‌آموزان از آنتن این شبکه پخش می‌شود.

"رادیو تهران" برنامه "تهران من" را با موضوع گفتگو با دانش آموزان، نوستالژی خاطرات مدرسه، مستند شهدای دانش‌آموز، گفت‌وگو با یکی از مسئولین آموزش و پرورش، نمایش طنز درباره شیرین‌کاری‌های دوران مدرسه به صورت زنده از ساعت 18 اول مهرماه روی آنتن می‌برد.

مهمترین موضوعات اشاره شده برنامه‌های این شبکه به مناسبت آغاز سال تحصیلی عبارتند از گزارش زنده از جشن شکوفه‌ها، مراقبت از دانش‌آموزان دردوران مدرسه، تبیین جایگاه تربیت و تزکیه در نظام آموزش و پرورش، نمایش طنز درباره شیرین‌کاری‌های دوران مدرسه، مستند شهدای دانش‌آموز، بایدها و نبایدها درباره تغذیه کودکان در مدارس.

"رادیو گفتگو" در روز اول مهرماه برنامه " ترنج" را روی آنتن خود می‌برد. در این برنامه تلاش شده است به ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در آغاز سال تحصیلی و ترغیب خانواده‌ها به خرید کالای ایرانی بخصوص برای دانش‌آموزان پرداخته شود؛ همچنین بازگشایی مدارس و بررسی مسائل خانواده‌ها، ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در آغاز سال تحصیلی و ترغیب خانواده‌ها به خرید کالای ایرانی بخصوص برای دانش آموزان، بررسی دغدغه‌های ترافیکی شهر در روزهای نخستین مهرماه و آغاز سال تحصیلی از دیگر موضوعات برنامه‌های رادیو گفت‌وگو است.

"رادیو قرآن " برنامه‌های خود را با موضوعاتی مانند بررسی فعالیت‌های مؤسسات قرآنی در آغاز سال تحصیلی، فضیلت علم‌آموزی از منظر آیات و روایات و موارد دیگر روی آنتن می‌برد.

"تسنیم" اول مهرماه از ساعت 06:30 به صورت زنده و با موضوع اهمیت تحصیل - علم ودانش لازمه شکوفایی و رشد، فضیلت علم‌آموزی از منظر آیات و روایات مخاطبان را همراه می‌کند.

"رادیو صبا" برنامه "زنگ صبا" را از ساعت 06:35 اول مهرماه پخش می‌کند؛ این برنامه با تداعی زنگ انشاء در قالب طنز شروع سال تحصیلی را برای مخاطبان یادآوری می‌کند.

برنامه‌های "رادیو اقتصاد" با موضوعاتی همچون محیط آموزشی مناسب و اهمیت آغاز سال تحصیلی، مسائل اقتصادی خانواده‌ها در شروع سال جدید تحصیلی، توجه به مشکلات و مسائل مالی مدارس در گفت‌وگو با مسئولان از جمله موارد مطرح شده در این برنامه‌هاست.

"ایستگاه نود و هشت" برنامه‌ای است که در روز اول مهر و از ساعت 9 صبح روی آنتن می‌رود.

"رادیو پیام" در قالب موسیقی و متن به موضوع "بازگشایی مدارس" خواهد پرداخت؛ مهمترین موضوعات اشاره شده در بخش‌های مختلف رادیو پیام عبارتند از: استفاده از سرویس مدارس جهت کاهش ترافیک ـ مراقبت از دانش آموزان در زمان رفتن به مدرسه ـ پخش پیام‌های آموزشی، تربیتی و سلامت محور برای خانواده‌ها، دعوت به نیکوکاری در ایام آغاز سال تحصیلی.

"ایرانصدا" برای مناسبت بازگشایی مدارس 12 برنامه درباره پاییز و آغاز فصل مدرسه را در مجازی منتشر می‌کند.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ طرح هر مدرسه یک نهالستان با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل منابع طبیعی استان و با شعار هر دانش آموز سه نهال در سراسر مدارس استان در حال اجرا است.
این طرح به منظور ترویج فرهنگ درخت کاری و ایجاد فضایی شاد با توسعه فضای سبز در محوطه مدارس که قابلیت کشت نهال دارند، اجرا می‌شود.
همچنین در اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان قرار است تا پایان سال ۶۰ میلیون نهال در مدارس سراسر کشور کاشته شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان
  • نامزدهای بخش های اصلی، ویژه و مردمی جشنواره پژواک اردیبهشت اعلام می شوند
  • تمرین بدنسازی پرسپولیس در ورزشگاه کاظمی
  • بررسی رویدادهای شبکه های رادیویی
  • خبر‌های رسانه بیست و ششم فروردین
  • احیای فرهنگ مستند سازی با برگزاری جشنواره پژواک | جشنواره پژواک؛ حرکت موفق و رو به رشد در عرصه مستندسازی رادیویی
  •  درخشش ۶ دانش آموزکرمانی درمسابقه رادیو سلامت
  • بوشهر؛میزبان سفر رادیویی هفته های ایرانی