Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه عربی ۲۱، این هیئت در بیانیه‌ای خطاب به رسانه‌ها و خبرنگاران بین‌المللی حاضر در مصر اعلام کرد، با توجه آنچه که رسانه‌های جهانی از طریق خبرنگاران خود در قاهره طی ۲۴ ساعت گذشته منتشر کردند، پیگیری کرده است و از این رو، بار دیگر اهمیت پایبندی به اصول حرفه‌ای متعارف در حوزه روزنامه‌نگاری و رسانه را به خبرنگاران و همه رسانه‌ها متذکر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت مذکور از رسانه‌ها خواست، تنها آن دسته از وقایعی را منتشر کنند که خود خبرنگاران مشاهده کرده‌اند یا اینکه از منابع معلوم و معتبر خود بگیرند که دو منبع دیگر مورد اعتماد که این وقایع را به چشم خود دیده‌اند، آن را تایید کنند.

هیئت کل اطلاعات وابسته به ریاست جمهوری خواهان این شد که به عنوان منابع اخبار و گزارش‌ها به شبکه‌های مجازی استناد نشود، به ویژه که در این شبکه‌ها هرج و مرج، جعل حساب‌های کاربری و دروغ وجود دارد.

همچنین سامح شکری، وزیر خارجه مصر تحریک رسانه‌های ترکیه‌ای و قطری علیه مصر و درخواست این رسانه‌ها برای مشارکت در تظاهرات "حامی آشوب" را محکوم کرد.

وی در مصاحبه تلفنی با برنامه "الحکایة" در شبکه "ام بی سی" مصر گفت: درخواست‌های تحریک آمیز مردود بوده و نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. این تحریک در داخل مصر هیچ پاسخی را دریافت نخواهد کرد و بیانگر کینه‌ای پنهان نسبت به دستاوردهای پنج سال اخیر مصر است.

این مقام مسئول گفت که در واکنش به آنچه که رسانه‌ها درباره برپایی تظاهرات در مصر منتشر کردند، در جریان حضورش در نیویورک با تعدادی از رسانه‌ها گفت‌وگو  کرده است.

وی در ادامه از رسانه‌ها خواست تصاویر اوضاع واقعی کشورش را منتشر کنند.

مصر روز جمعه شاهد تظاهرات در شهرهای مختلف بود و مردم خواستار کنار رفتن سیسی به عنوان "رهبر کودتا" بودند و شبکه‌های مخالفان دولت نیز در خارج از کشور و فعالان از طریق شبکه‌های مجازی، فیلم‌های ویدئویی این تظاهرات را منتشر کردند.

کد خبر 455929 برچسب‌ها مصر عبدالفتاح السیسی مصر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مصر عبدالفتاح السیسی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت غیراخلاقی دانیال اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی

پرسپولیس در حالی موفق شد نفت آبادان را ۳-۰ شکست دهد که گل اول این بازی توسط دانیال اسماعیلی‌فر به ثمر رسید.

اسماعیلی‌فر پس از گلزنی زودهنگام در دقیقه ۸، ابتدا به شادی در کنار هم‌تیمی‌هایش پرداخت، اما در ادامه مقابل دوربین رسانه‌ها قرار گرفت و حرکتی عجیب و منشوری انجام داد که توسط دوربین‌ها به ثبت رسید. دلیل این حرکت او هم فعلا مشخص نیست.

او ابتدا شست خود را به نشانه لایک بالا برد که یک شادی گل طبیعی محسوب می‌شد، اما در ادامه شکل دست خود را تغییر داد و با انگشت وسط دست چپش حرکتی کرد که به شدت جنجال‌آفرین شد تا احتمال برخورد کمیته انضباطی و اخلاق با او بالا برود.

پس از این اتفاق جنجالی، خبرگزاری فارس حرکت غیراخلاقی اسماعیلی‌فر را با تصویر سانسورشده بازتاب داد، اما، چون تصویر واضح نبود، باعث شد مخاطب اینگونه قلمداد کند که حرکت منشوری در کار نبوده و اشتباه رسانه‌ای رخ داده است.

در واقع ماجرا از این قرار است؛ از آنجایی که اکثر تصاویری که در رسانه‌ها و طبیعتا در رسانه رسمی خود باشگاه پرسپولیس منتشر شده، تنها تصویر همان "لایک" نشان دادن اسماعیلی‌فر منتشر شده، این شبهه برای مخاطبان پدید آمد که شاید برخی از سایت‌ها به اشتباه، نشان دادن انگشت شست را به جای مفهوم لایک، طور دیگری تعبیر کرده‌اند و منظورشان از "حرکت غیراخلاقی" همان لایک بوده است، اما تصاویری که در ادامه در برخی سایت‌ها و کانال‌های مختلف منتشر شد، ثابت کرد که ماجرا فقط یک "لایک" ساده نبوده و بازیکن پرسپولیس واقعا حرکتی با انگشت وسط دست چپش انجام داده که نباید مرتکب می‌شده است!

 

منبع: فوتبالی

دیگر خبرها

  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • واکنش تسنیم به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله
  • حرکت غیراخلاقی دانیال اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی
  • حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • واکنش احسان علیخانی به تصویری فیک که از او منتشر شد ؛ نه بابا من نیستم (عکس)
  • تصاویر منتشر شده در رسانه ها از وضعیت خیابان ها در شهر مکلا در جنوب یمن در پی وقوع سیل
  • اشک تمساح رسانه‌های هوادار اسرائیل در انگلیس برای یک کودک فلسطینی