Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@14:52:29 GMT

نکته بهداشتی: پیشگیری از آلزایمر

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۸۵۱

نکته بهداشتی: پیشگیری از آلزایمر

آلزایمر، شایع‌ترین، علت زوال عقل (دمانس) است. این بیماری شیوع تدریجی و پیش‌رونده دارد.

آلزایمر، سبب اختلال در تفکر، حافظه و عملکرد مغز می‌شود و پس از آن و در نهایت، باعث اختلال در فعالیت‌های روزمره افراد می‌شود.

 *برای پیشگیری  از آلزایمر به نکات زیر توجه کنید:

سبک زندگی سالم  و تغذیه  مناسب می‌تواند به بهبود سلامت دستگاه عصبی مرکزی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از جمله: تمرینات فیزیکی متعادل، انجام ورزش‌های هوازی. پیاده‌روی سریع، درچرخه سواری، شنا،   ۱۵۰ دقیقه پیاده روی سریع  در هفته توصیه می‌شود. فعالیت اجتماعی داشته باشید. فعالیت ذهنی مثل حل جدول داشته باشید  و مطالعه کنید. زبان دوم یاد بگیرید. خواب منظم و کافی داشته باشید. داشتن خواب کوتاه بعد ازظهر، مفید است. رژیم غذایی سالم داشته باشید. امگا ۳، غلات، ماهی، روغن زیتون، تنقلات به ویژه، مغز گردو، بادام و پسته میل کنید. وعده‌های غذایی متعدد اما مختصر داشته باشید. سبزی و میوه میل کنید به ویژه سبزی و میوه‌هایی که آنتی‌اکسیدان بیشتری دارند. چای سبز بنوشید. مراقب نوسانات قند خون خود باشید. اسیدهای چرب اشباع و غذاهای آماده و فست فود را مصرف نکنید. توجه داشته باشید که بیماری آلزایمر، قبل از سن ۶۵ سال، به ندرت بروز می‌کند و هر زوال عقلی، آلزایمر نیست. اگر فردی به دلیل مشغله‌کاری و یا اضطراب دچار فراموشی شود، نشانه آلزایمر نیست. خانواده‌ها از بیماران  مبتلا به آلزایمر حمایت کنند. کد خبر 455926 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران با اشاره به کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر گفت: ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌بینی آلزایمر از تغییرات قدرت بینایی انسان اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، ۱۲ سال قبل از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر، حساسیت بینایی آنها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ممکن است فرد بسیار زودتر از تغییرات حافظه، متوجه به وجود آمدن تغییراتی در بینایی خود شود، افزود: تغییرات بینایی از جمله کاهش توان تشخیص لبه‌ها، کاهش توان تشخیص طیف رنگ آبی از سبز و کاهش مهار کنترل حرکتی چشم در برابر عوامل حواس‌پرت‌کن، از جمله تغییراتی است که در بینایی افراد در معرض ابتلاء به آلزایمر بروز می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران تصریح کرد: در صورتی که افراد متوجه وجود تغییر در بینایی خود شدند در نخستین گام باید به پزشک متخصص آسیب‌های چشم مراجعه کنند و در صورتی که بینایی آنها پس از معاینه توسط پزشک متخصص مشکلی نداشته باشد، می‌توانند با دیدن فیلم، تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب، قدرت بینایی خود را تقویت کنند.

صفری با اشاره به راهکاری برای متوقف کردن بیماری آلزایمر در افراد درگیر با این بیماری ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده در خصوص بیماری آلزایمر، ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

وی گفت: در واقع نور یا صدای دارای فرکانس ۴۰ هرتز می‌تواند با افزایش تخلیه glymphatic و افزایش کارکرد عروقی با افزایش ترشح vip از اینترنورون‌ها باعث پاک شدن آمیلوئید بتا از مغز مدل آلزایمری شود.

نوروفیزیولوژیست و عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران اضافه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری آلزایمر، استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند مؤثر واقع شود و در مقابل، استرس و اضطراب دو عامل مهمی به شمار می‌رود که به سلول‌های ذخیره کننده حافظه مغز آسیب وارد می‌کند.

کد خبر 745623

دیگر خبرها

  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • فوائد تماشای تلویزیون | چشم‌های‌تان به شما دروغ نمی‌گویند
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • نگهداری از موتور گیرلس چگونه است؟
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی