Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود درباره پسر جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا دچار هیچ اشتباهی نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا در این باره گفت: ۲۵ جولای سال جاری تماس تلفنی خوبی با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در اینکه می گوید هرگز صحبتی با پسر خود نداشته است، اشتباه می کند.

ترامپ در ادامه افزود: او قطعا با پسر خود حرف زده است؛ اما باز هم به مردم دروغ می گوید. به دنبال آسیب رساندن به بایدن نیستم؛ اما وی کار غیرصادقانه ای را انجام داد.

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین او را تحت فشار قرار داده است تا درباره هانتر پسر جو بایدن که مدیر یک شرکت گاز در اوکراین است، تحقیق کند.

بر اساس این اطلاعات ترامپ در این تماس تلفنی که در ۲۵ جولای صورت گرفته ۸ بار به زلنسکی گفته است که با رودی جولیانی وکیل وی برای انجام این تحقیق همکاری کند.

ترامپ اصرار داشته است که بداند آیا بایدن بعنوان معاون رئیس جمهوری در دوران باراک اوباما از مقامش برای فشار به اوکراین سوء استفاده کرده است یا خیر.

در پی افشای این اطلاعات درباره مکالمه رهبران آمریکا و اوکراین، جو بایدن نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها روز جمعه در بیانیه‌ای از کاخ سفید خواست که متن کامل مکالمه میان دونالد ترامپ و زلنسکی را منتشر کند.

از سوی دیگر دموکرات‌های کنگره آمریکا تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند تا مشخص شود آیا ترامپ و رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ تلاش کرده‌اند با فشار بر دولت اوکراین اطلاعاتی کسب کنند که به انتخاب مجدد ترامپ در سال ۲۰۲۰ کمک کند.

جولیانی وکیل شخصی ترامپ روز پنجشنبه به «سی‌ان‌ان» گفت که او از دولت اوکراین خواسته است که درباره هانتر بایدن پسر جو بایدن تحقیق کند.

جولیانی گفته است که جو بایدن در دوران مسئولیتش در دولت باراک اوباما تلاش کرده است که دادستان اوکراین را در ارتباط با تحقیق درباره معاملات پسرش تحت فشار قرار دهد. جو بایدن و پسرش این اتهام را رد کرده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه فاش کرده بود که یک مامور اطلاعاتی به دنبال «وعده» نگران‌کننده دونالد ترامپ به یک رهبر خارجی تصمیم گرفته است از رئیس جمهوری به بازرس کل سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا شکایت کند.

گفته می شود که دونالد ترامپ از زلنسکی خواسته است درباره پسر جو بایدن تحقیق کند تا در قبال آن آمریکا از اوکراین حمایت نظامی کند.

ادعایی که دونالد ترامپ آنرا رد کرده و اتهامی تمسخرآور توصیف کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه او با رهبران کشورها بطور متعارف گفتگو می کند گفته است که این شکایت یک بازی سیاسی است با این حال او افزوده است که درباره فعالیت‌های مالی جو بایدن باید تحقیقاتی صورت گیرد.

کد خبر 4725748

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن اوکراین ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران شرکت نفت آرامکو عربستان عراق سوریه نتانیاهو فلسطین روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناورهای مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن: رهبران اروپایی ترامپ را به موسولینی تشبیه می‌کنند جو بایدن خطاب به ترامپ: بزرگ شو و توئیت کردن را تمام کن

دیگر خبرها

  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن