Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@14:32:29 GMT

کابل: ۹۲ شبه‌نظامی در افغانستان کشته و زخمی شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۸۷۱

کابل: ۹۲ شبه‌نظامی در افغانستان کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، وزارت دفاع ملی افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در پی عملیات مشترک نیروهای امنیتی و حمایت قاطع ناتو طی ۲۴ ساعت گذشته در ولایات بادغیس، غزنی، بدخشان، پروان، ننگرهار، لوگر، نیمروز، زابل و هلمند ۶۶ شبه‌نظامی (طالبان) کشته، ۱۶ نفر بازداشت و ۲۶ نفر نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است: نیروهای امنیتی افغانستان مقادیر زیادی سلاح‌ و مهمات را نیز کشف و ضبط و چندین دستگاه خودرو، موتورسیکلت متعلق به شبه نظامیان را هم منهدم کردند.

این در حالیست که دولت افغانستان پیشتر اعلام کرده بود که عملیات نیروهای این کشور برای «سرکوب تحرکات هراس‌افکنان در مناطق مختلف تا پاکسازی کامل آن‌ها» همچنان ادامه دارد.

کد خبر 4725761

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان طالبان ولایت غزنی ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران شرکت نفت آرامکو عربستان عراق سوریه نتانیاهو فلسطین روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • حمایت شورای علمای افغانستان از عملیات وعده صادق
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی
  • تایید زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست در عملیات حزب‌الله لبنان