Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@07:52:04 GMT

سامانی:سرویس مدارس در قالب سامانه سپند ساماندهی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۸۸۹

سامانی:سرویس مدارس در قالب سامانه سپند ساماندهی شد

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور افزود: سامانه سپند (www.irtusepand.ir) در اجرای آئین نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیات محترم وزیران در راستای تکلیف وزیر کشور، با هدف ساماندهی و پایش سرویس حمل و نقل دانش آموزی با همکاری سه وزارتخانه کشور، راه وشهرسازی و آموزش و پرورش ایجاد و در سال تحصیلی گذشته مراحل آزمایشی خود را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: در سامانه فوق نیاز‌های آموزش و پرورش در حوزه خودرویی ثبت و سپس این نیاز‌ها با کیفیت تعریف شده و در قالب شرکت‌های حمل و نقلی توسط شهرداری هر شهر تأمین می‌شود، در حال حاضر بیش از ۵ هزار شرکت در کشور در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۳ هزار شرکت به تایید شهرداری‌ها رسیده و فهرست آن به منظور عقد قرارداد در اختیار مدارس قرار داده شده است.

سامانی ادامه داد: در فرایند تعریف شده کلیه استعلام‌های فردی مانند تایید صلاحیت افراد و استعلام‌های خودرویی مانند معاینه فنی و مشخصات خودرویی در سامانه ثبت و در نهایت والدین به صورت سیستمی نسبت به درخواست و انتخاب سرویس خود بدون مراجعه حضوری اقدام خواهند کرد.

معاون هماهنگی وزارت کشور با بیان اینکه این سامانه نسبت به پایش سیستمی عملکرد فعالین این حوزه اقدام می‌کند، گفت: همچنین با استفاده از اپلیکیشن سامانه، والدین از امکاناتی همچون فراخوان دانش آموز جهت سوار و پیاده شدن و کنترل مسیر حرکت خودرو و ارائه اعلان‌های تخلف و نظر سنجی بهره مند می‌شوند.

سامانی تاکید کرد: یکی از راه‌های رتبه بندی رانندگان و نظارت بر عملکرد آن‌ها از طریق اعلام نظر والدین خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور استفاده از برچسب واحد سرویس مدرسه را در سراسر کشور از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و افزود: در این رابطه به منظور وحدت رویه و یکسان سازی در این بخش برچسبی واحد در شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. از ویژگی‌های این برچسب code QR است که بر روی هر برچسب نصب می‌شود و اصالت سرویس از این طریق با اسکن موبایلی امکان پذیر است.

سامانی اخذ آمار و اطلاعات دقیق از ناوگان فعال در حمل ونقل دانش آموزی، امکان برنامه ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت در حوزه دانش آموزی، کنترل، نظارت و بازرسی بر عملکرد رانندگان این حوزه، رصد و پایش ناوگان دانش آموزی، رسیدگی به تخلفات و شکایات از طریق مراجع مرتبط و کاهش فعالیت خودرو‌های فاقد مجوز را از مهمترین اهداف سامان سپند برشمرد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه‌های کشور عزیزمان ایران هستند، یادآور شد: درحال حاضر اطلاعات رانندگان، شرکت‌های مجاز، مدارس و دانش آموزان نیاز‌مند سرویس در سامانه بارگذاری شده است و در مهرماه از اپلیکیشن ویژه والدین جهت نظارت بر رفت و آمد دانش آموز و نظارت بر عملکرد راننده و همچنین اپلیکیشن نظارتی ویژه بازرسان تاکسیرانی و آموزش و پرورش رونمایی خواهد شد.   منبع:وزارت کشور

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرویس مدارس سامانه سپند آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،در این جلسه نامه شماره ص۱۴۰۲/۱۱۵۹۷/۵۶۴۱ مورخ ۱۹/۱۲/۱۴۰۲ فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر رفع ایراد از مصوبه شماره شماره ۱۶۰۳۹/۱۴۰۲/ش مورخ ۱/۱۲/۱۴۰۲ در خصوص نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل ناوکان اتوبوس و مینی بوس در سال ۱۴۰۳، به شماره ثبت ۱۶۷۴۴/۱۴۰۲/ش مورخ ۱۹/۱۲/۱۴۰۲ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون حمل ونقل و ترافیک و عمران شورا، بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن، مصوبه شماره ۱۶۰۳۹/۱۴۰۲/ش مورخ ۱/۱۲/۱۴۰۲ به شرح زیر اصلاح و به تصویب رسید.
نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر شامل انواع ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در شبکه حمل و نقل مسافر حمل و نقل شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ برابر نرخ اعلامی مرکز تورم آمار ایران به شرح ذیل به تصویب رسید:
ناوگان نرخ ورودی (ریال) نرخ هر کیلومتر پیمایش (ریال)
اتوبوس ۱۲.۵۹۰ ۶۴۵
مینی بوس ۲۲.۵۰۸ ۴۵۵
نرخ نقدی خطوط اتوبوس، مینی بوس ۵۰.۰۰۰
هر ساعت دربستی با اتوبوس شهری ۱.۶۵۳.۵۴۴

خطوطی که به نواحی حومه شهر خدمات‌رسانی می‌کنند علاوه بر نرخ مصوب ۲۰% به نرخ کرایه کارت و نقد (به صورت رند شده) آن‌ها اضافه خواهد شد. نرخ ورودی و کیلومتر خطوط شبانه با افزایش ۵۰% نسبت به خطوط روزانه تعیین می‌شود. از اول فرودین امنسال این مصوبه لازم‌الاجرا بوده و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می‌شود.
همچنین در جلسه مذکور نامه شماره ص۱۴۰۲/۱۱۹۹۳/۵۶۴۱ مورخ ۲۳/۱۲/۱۴۰۲ فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر رفع ایراد از مصوبه شماره ۱۶۵۶۶/۱۴۰۲/ش مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۲ در خصوص نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز در سال ۱۴۰۳، به شماره ثبت ۱۶۹۲۰/۱۴۰۲/ش مورخ ۲۴/۱۲/۱۴۰۲ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون حمل ونقل و ترافیک و عمران شورا، بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن، مصوبه شماره ۱۶۵۶۶/۱۴۰۲/ش مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۲ به شرح زیر اصلاح و به تصویب رسید.
نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ برابر نرخ اعلامی مرکز تورم آمار ایران به شرح ذیل به تصویب رسید:
جدول شماره ۱
نوع خودرو نرخ ورودی برای هر نفر (ریال) نرخ هر کیلومتر برای هر نفر (ریال)
پراید و تیبا و مشابه ۸۴,۷۵۹,۰۰۰ ۴,۳۴۹,۴۷۵
سمند و مشابه ۹۷,۰۷۱,۳۶۰ ۵,۴۶۰,۲۶۴
پژو و مشابه ۹۵,۶۴۳,۸۴۰ ۵,۳۷۹,۹۶۶
ون ۵۳,۳۲۳,۸۲۰ ۲,۷۸۷,۳۸۱
مینی بوس ۵۵,۸۹۶,۳۳۰ ۱,۱۹۷,۷۷۸
برای مسیرهای پرترافیک (حسب آیین نامه داخلی طرح ترافیک مدارس) به میزان ۱۰% به نرخ ورودی و نرخ هر کیلومتر اضافه می‌شود.
برای ارائه خدمات به مدارس خاص مانند مدارس استثنایی و ... به میزان ۵ درصد به نرخ ورودی و نرخ هر کیلومتر اضافه خواهد شد. معادل ۸‏‏/۷ درصد هزینه محاسبه شده طی جدول شماره ۱ بعنوان هزینه بالاسری ستادی و پشتیبانی به نرخ نهایی هزینه هر دانش آموز اضافه خواهد شد. از تاریخ ۱‏‏‏/۶‏‏‏/۱۴۰۳ این مصوبه لازم الاجرا و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می‌شود.

دیگر خبرها

  • بودجه سرویس مدارس استثنایی تهران ۲۸ برابر شد
  • آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد
  • تصویب نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس
  • تعیین نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر ناوگان اتوبوس و سرویس مدارس در شهر شیراز
  • ۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • ۲۸ فروردین ماه آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز اکران مدارس «ایلیا، جستجوی قهرمان»
  • آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم ؛ ۱۵ اردیبهشت
  • احداث ۲۴۰ کلاس در قالب ۲۶ فضای آموزشی طی سال گذشته در قم