Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@00:09:45 GMT

فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در گمرکات آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۹۲۶

با استقرار نخستین یگان پلیس امنیت اقتصادی در گمرک شهید رجایی بندرعباس، استقرار نیروی انتظامی در گمرکات کشور آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   جانشین فرمانده نیروی انتظامی روز یکشنبه در مراسم استقرار و آغاز فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در گمرک شهید رجایی گفت: ۱۵۷مبداء گمرکی در کشور وجود دارد که تا پایان امسال پلیس در ۱۳مبداء گمرکی مستقر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار ایوب سلیمانی افزود: این اقدام در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و برای ایجاد امنیت خاطر در فعالان اقتصادی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی و جلوگیری از فعالیت سوءاستفاده کنندگان از شرایط ویژه کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی فعالیت‌های حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: نیروی انتظامی در کنار دستگاه‌ها و نهاد‌هایی مانند گمرک و بنادر و دریانوردی بخشی از چرخه تامین امنیت اقتصادی است و می‌تواند زبان گویای آن‌ها نیز باشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در شرایطی که روزانه حدود ۳هزار کانتتینر کالا فقط از بندر شهید رجایی خارج می‌شود نمی‌توان بدون استفاده از تجهیزات بر روند ورود و خروج کالا نظارت موثر داشت.

به گفته سردار سلیمانی هم اکنون تنها یک دستگاه ایکس ری در بندرشهید رجایی مستقر است که در صورت فعالیت کامل، روزانه می‌تواند ۲۰۰کانتینر را کنترل کند.

این مقام انتظامی یادآور شد: رایزنی‌هایی با شرکت‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شده تا تجهیزات نظارتی مورد نیاز مانند دستگاه "ایکس ری" را تامین و در گمرکات مستقر کنند و هزینه‌های انجام شده را نیز با دریافت وجه از صاحبان کالا جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود تجهیزات و فرآیند‌های فعلی، گفته‌هایی مانند این که ۹۰درصد قاچاق کالا از مبادی رسمی انجام می‌شود نه در مقام نفی و اثبات مستند نیست.

سردار سلیمانی ادامه داد: پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و تامین امنیت اقتصادی تمام اقتضائات و شرایط را در نظر گرفته و سیاست انعطاف حدااکثری خواهد داشت، اما فصل الخطاب قانون است و نیروی انتظامی در هیچ شرایطی اجرای قانون را رها نمی‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت بکارگیری تجهیزات پیشرفته و هوشمندسازی در مسیر تامین امنیت اقتصادی ادامه داد: نزدیک به ۲۳هزار شناور در دریا تردد می‌کنند و هزاران دستگاه تانکر نفتکش نیز در جاده‌ها فعالیت می‌کنند که اگر مانند اتوبوس‌ها به سامانه‌های رهگیری مجهز شوند، پلیس بر فعالیت آن‌ها نظارت نرم افزاری خواهد داشت و دیگر نیازی به تعقیب و گریز و درگیری در دریا و خشکی نخواهد بود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پلیس امنیت سردار ایوب سلیمانی گمرک گمرکات پلیس امنیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر عراق را نخستین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا معرفی کرد و افزود: میزان صادرات کالا به عراق ۱۲۸ هزار تن به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۹ و ۴۵ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

وی اظهار کرد: ۳۵ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، موادپلاستیکی، کاغذ، فرآورده‌های گوشتی، شیرینی وکاکائو وبرنج و.‌.‌. از طریق گمرکات مازندران به کشور عراق صادر شده است.

وی یادآور شد: امارات متحده عربی اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در واردات کالا طی سال ۱۴۰۲ بود و میزان واردات کالا از امارات یک میلیون و ۸۵۳ هزار تن به ارزش ۷۹۲ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۴۰ و ۳۶ درصدی از کل واردات گمرکات مازندران را داشته است.

جمشیدی تصریح کرد: ۱۵ قلم کالا شامل جو و ذرت دامی، گندم، کک متالوژی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، چوب، وسایل برق و محصولات شیمیایی از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

کد خبر 6085274

دیگر خبرها

  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد