Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@13:41:48 GMT

اولین زائر قبر امام حسین(ع) که بود؟ +صوت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۱۰۰۰

اولین زائر قبر امام حسین(ع) که بود؟ +صوت

حجت‌الاسلام صراف گفت: براساس نقل تاریخی، اولین فردی که قبر امام حسین(ع) را زیارت کرد عبیدالله بن حر جوفی بود. او کنار قبر خاک بر سر ریخت اما فایده‌ای نداشت زیرا در زمان لازم امام را همراهی نکرده بود.

به گزارش مشرق، مراسم عزاداری دهه سوم محرم هیأت بیت‌الزهرا(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام عباس صراف و مدیحه‌سرایی منصـور ارضـی، ابوالفضل بختیاری،‌ مصطفی روحانی و عزیز اسماعیلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: شهادت امام سجاد(ع) هیأت کجا برویم؟+نشانی اهالی رسانه و فرهنگ «جلوه حسین(ع)» می‌گیرند

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام عباس صراف در این مراسم طی سخنرانی اظهار داشت: تمام آیاتی که امام حسین(ع) در مسیر حرکت به سمت کوفه خواندند، دارای پیام است. نگاه‌های حضرت با دیگران متفاوت است، ایشان در یک منزلگاه نگاهی به وهب نصرانی می‌کنند و زندگی او را کاملاً تغییر می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فرد تحلیل‌گر، تنها به فعل امام توجه نمی‌کند و چرایی آن‌ها را نیز می‌نویسد، تصریح کرد: عبیدالله بن حر جوفی  جزء شخصیت‌هایی است که امام زمانی که از مدینه حرکت کردند، برروی او حساب ویژه‌ای کرده بودند و از ارکان قیام محسوب می‌شد تا زمانی که حضرت را دور زد. او وضعیت مالی و موقعیت اجتماعی خوبی داشت اما زمانی که فضا را آماده دید، رها کرد و به منزل قصر بنی مقاتل رفت.

صراف با اشاره به اینکه زمانی که مانع ورود امام حسین(ع) به کوفه شدند، ایشان سراغ برخی افراد را گرفتند، یکی از آن‌ها عبیدالله بن حر جوفی بود، تصریح کرد: حضرت بعد از این که ماجرای او را شنید فردی را فرستاد تا او را نزد حضرت بیاورند اما باز او نیامد. حضرت فرمودند: عیبی ندارد ما می‌رویم و از «حر ریاحی» اذن گرفتند و به نزد عبیدالله بن حر جوفی رفتند.

این سخنران مذهبی گفت: عبیدالله بازهم توجیه سیاسی، فقهی و ... آورد و نپذیرفت و در نهایت گفت: من دختر زیاد دارم، ابن زیاد آن‌ها را بعد از من بسیار اذیت می‌کند، در این هنگام امام حسین(ع) بسیار گریه کردند. حضرت فرمودند: اینقدر دور شو تا صدای غربت من، پسرفاطمه را نشنوی که اگر بشنوی و نیایی، فردای قیامت تو را با صورت در آتش خواهد انداخت. او گفت: ترجیح می‌دهم دور شوم و صدای غربتت را نشنوم.

وی ادامه داد: عبیدالله زمانی که به خود آمد امام سجاد(ع) بدن امام حسین(ع) را دفن کرده بود. به کربلا آمد. آیت‌الله مجتهدی تهرانی با این نقل تاریخی معتقد بود اولین فردی که امام حسین(ع) را زیارت کرده است جابر نبوده بلکه عبیدالله بن حر جوفی بوده است. او سؤال کرده بود؟ این قبر پسر رسول خداست، کسی نبود به او بگوید که شما همراهی نکردید که این چنین شد. در تاریخ نقل شده است خاک برسر ریخت و حتی نقل شده است سر خود را شکاند اما چه فایده‌ای داشت!

صراف اضافه کرد: بعد از این واقعه حرفی از عبیدالله دیگر نیست که چه زمانی مرد و کجا دفن شد زیرا سر ماندگاری در عالم با حسین بودن است.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

دانلود

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن امام حسین حسینیه مراسم عزاداری عزاداری دسته عزاداری مشرق مدینه آیت الله مجتهدی تهرانی ابوالفضل بختیاری اسماعیلی ابن زیاد کربلا حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر هوایی از قلعه خیبر که حضرت علی علیه السلام در آن را از جا کندند + فیلم

یکی از ماجراهای مهمی که در تاریخ اسلام روی داده و حضور امیرالمؤمنین امام علی (ع) در آن بسیار درخشنده و حائز اهمیت بوده، ماجرای فتح خیبر است.

 در این جنگ که میان لشکر مسلمانان با گروهی از یهودیان فتنه‌گر در منطقه خیبر روی داد و فرماندهی آن با پیامبر (ص) بود، امام علی (ع) نیز حضور داشتند.

رشادت‌های آن حضرت به قدری بود که قلعه خیبر که در مرکز قلعه‌های آن منطقه بوده و دارای موقعیت استراتژیک و حساسی از لحاظ نظامی و شهری بود، توسط حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فتح شد، به طوری که آن حضرت در این قلعه را از جا کندند تا نشانی از شجاعت‌ها و ایمان مستحکم آن حضرت در جهاد الهی باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • اعزام ۴۰ زائر اولی به مشهدالرضا از میبد
  • واکنش شیخ حسین انصاریان به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • اعزام ۸۷ هزار زائر خانه خدا در حج امسال
  • پیام استاد شیخ حسین انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
  • تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر توسط ایرج خواجه امیری
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)
  • مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا
  • تصاویر هوایی از قلعه خیبر که حضرت علی علیه السلام در آن را از جا کندند + فیلم