Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر کاراندیش روز یکشنبه در جمع هنرمندان و انجمن‌های هنری شهرستان اهر، اظهار داشت: متأسفانه برخی شهرستان‌های کشور با وجود پیشینه تاریخ و تمدن غنی چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند و در این میان اهر جزو این شهرستان‌ها می‌باشد و لازم است ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه فرهنگی و هنری برای سایر نقاط کشور معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور آثار هنرمندان در قالب نمایشگاه چندروزه و یک‌هفته‌ای در برخی نقاط مهم تهران از جمله تالار وحدت، فرهنگسراها، دانشگاه‌ها می‌تواند باعث معرفی بیشتر و بهتر این شهرستان و منطقه در سطح کلان کشوری شود.

کاراندیش اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌ها و پتانسیل‌های اهر در تهران علاوه بر حضور آحاد مختلف مردم می‌تواند زمینه دعوت مقامات ارشد کشوری و حتی ریاست جمهوری برای بازدید از این توانمندی‌های منطقه را فراهم کرده و زمینه شناخت بیشتر و در نتیجه حضور مقامات ارشد کشوری را با آگاهی بیشتر در شهرستان اهر و منطقه فراهم کند.

وی به پیگیری و حل مشکلات و مسائل فرهنگی هنری این شهرستان از جمله ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران، تأمین بیمه هنرمندان، چگونگی برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران، توجه به موسیقی اصیل عاشیق و غیره تأکید کرد.

به گزارش یارنا، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه بر ضرورت رسیدگی به مطالبات هنرمندان در زمینه حل مشکل بیمه هنرمندان، ایجاد دبیرخانه دائمی تئاتر کوتاه ارسباران، ارتقای سطح تئاتر کوتاه ارسباران از سراسری به بین‌المللی و حل مشکلات نشریات تأکید کرد.

بیت‌الله عبداللهی شهرستان اهر را دارای تاریخ و تمدن غنی دانست و مردم اهر را مردمی باهوش و فرهنگی توصیف کرد و افزود: در تاریخ و فرهنگ این شهرستان علما، دانشمندان، پزشکان و ادیبان زیادی به کشور معرفی شده‌اند که هرکدام نقش بسزایی در پیشرفت و دانش این کشور داشتند.

وی ادامه داد: منطقه ارسباران به مرکزیت شهرستان اهر اگر از نظر تجهیزات و اداری تقویت شود به دنبال این شهرستان شهرستان‌های خداآفرین، هوراند، هریس، ورزقان و کلیبر نیز تقویت خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر نیز از موافقت اداره‌کل ارشاد آذربایجان شرقی برای تخصیص اعتبار ۴۵۰ میلیون تومانی جهت تکمیل طرح‌های عمرانی این شهرستان خبر داد.

الیاس ممی‌پور گفت: در اهر ۴ انجمن هنری شامل نمایش، عکاسی، تجسمی و ادبی در حال فعالیت است و سه انجمن هنری شامل انجمن سینمای جوان، موسیقی و خوش‌نویسی نیز در حال تأسیس می‌باشد که وجود این انجمن‌ها در این شهرستان بسیار ضروری است.

وی در خصوص برگزاری دومین جشنواره عکس سال ارسباران نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده اختتامییه این جشنواره در آبان‌ماه امسال برگزا خواهد شد.

ممی پور گفت: در سال ٩٧ حدود ٢٣٠ میلیون تومان برای طرح‌های عمرانی و تجهیزات اداره ارشاد این شهرستان هزینه شده است.

وی خواستار حل مشکلات مالی، ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران شد.

7225/3038

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی جشنواره اقتصاد فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در چین / ۱۱ نفر ناپدید شدند

آفتاب‌‌نیوز :

در پی بارندگی‌های سیل آسا در جنوب چین ۱۱ نفر ناپدید شدند.

به گزارش رویترز، جاری شدن سیل در استان گوانگدونگ، ۵۳ هزار نفررا مجبور به ترک خانه‌هایشان و اسکان در مناطق امن کرد.

مقامات محلی از این سیل به عنوان بزرگترین سیل قرن یاد کرده اند.

پیش بینی شده بارندگی‌های سیل آسا در مناطقی از چین ادامه یابد. بارش‌ها همچنین موجب رانش زمین در مناطق کوهستانی شده است.

بارش‌های سنگین در جنوب چین امری عادی نیست و به گفته دانشمندان، تغییرات اقلیمی موجب این تغییرات آب و هوایی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • سیل در چین / ۱۱ نفر ناپدید شدند
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • سیل در چین؛ ۱۱ نفر ناپدید شدند