Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:34:30 GMT

جشنواره کویرگردی در سیازگه آران‌وبیدگل برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۱۱۰۹

جشنواره کویرگردی در سیازگه آران‌وبیدگل برگزار می‌شود

اسماعیل بایبوردی عصر یکشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر آران‌وبیدگل بیان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های بی‌مانندی در زمینه‌های گردشگری مذهبی، طبیعت‌گردی، ریگ درمانی و نمک درمانی دارد که به عنوان امیدبخش‌ترین، شاخص‌ترین و پاک‌ترین صنعت می‌تواند به اشتغال و توسعه پایدار منطقه هم کمک کند اما جهت بهره برداری مناسب نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه ستاره شناسی اشاره کرد و افزود: با توجه به وسعت کویر و آسمان زیبای شب آران‌وبیدگل، این خطه می‌تواند به قطب رصد ستارگان در کشور تبدیل شود که در این راستا نیز راه‌اندازی دهکده نجوم در حال بررسی است.

فرماندار آران‌وبیدگل تشریح کرد: ظرفیت خدادادی کویر و آسمان صاف شب می‌تواند علاقه‌مندان ستاره شناسی در کشور را به سوی این شهرستان بکشاند که می‌توان آن را نوعی توسعه اقتصاد شب برشمرد.

وی همچنین به ضرورت توسعه گردشگری روستایی در این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: آران‌وبیدگل در حاشیه کویر گرم و سوزان به عنوان قطب تولید پسته استان اصفهان مطرح شده و محصولاتی از جمله زعفران، پنبه، گل محمدی و گیاهان دارویی آن در کشور زبانزد است.

بایبوردی اضافه کرد: تولید گل و گلاب و سایر عرقیات گیاهی، پرورش ماهیان خاویار و تولید خرما و هندوانه دیمی در دل کویر هم می‌تواند در راستای توسعه گردشگری کشاورزی، سیل گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب کند.

وی با اشاره به وجود افزون‌بر ۶۰۰ کارخانه فرش ماشینی در این شهرستان تاکید کرد: راه‌اندازی کریدور پیاده‌رو فرش از میدان همت تا میدان شهید اربابی و میدان محمد رسول الله (ص) آران‌وبیدگل و در ادامه به سمت شهرک صنعتی انصار نوش‌آباد می‌تواند بین گردشگری و صنعت ارتباط دو سویه برقرار و در کنار تقویت کسب و کارها، به فضای تفریحی شهر هم کمک کند.

دبیر و مجری برگزاری جشنواره کویرگردی هم در ادامه اظهار داشت: جهت برگزاری جشنواره نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که همه مبلغ از سوی بخش خصوصی و پشتیبانان مالی تامین خواهد شد.

محمد کاشانی افزود: جشنواره کویرگردی سیازگه می‌تواند از جنبه اقتصادی و فرهنگی برای مردم منطقه نوید خوبی باشد و در این راستا همکاری نهادهای ذی‌ربط ضروری است.

شهرستان آران‌وبیدگل در حاشیه جنوب‌ غربی کویر مرکزی ایران در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان دارای طبیعت بکری است و با سفری کوتاه به کویر مرنجاب یا سیازگه می‌توان لذت شتر سواری، آف‌رود یا ریگ نوردی و استفاده از آرامش و سکوت کویر در شب را تجربه کرد.

سایت ویگل، مسجد نقشینه، چاله های سنبک و چهارطاقی، مقبره حاج سلیمان صباحی بیدگلی، خانه ‌های تاریخی علی‌آباد، افتخار الاسلام دربندی، بنی‌طبا، عبدالله خان و مسعودی، حمام‌های عنایتی، حاج محمد، یخچال، مختص‌آباد، بقعه‌های متبرکه هلال بن علی (ع)، فیض‌آباد، باب المراد، بی‌بی زینب یزدل و  هاشم بن علی (ع)  از دیگر مکان‌ها و اثرهای دیدنی آران‌وبیدگل است.

شهرستان آران‌وبیدگل ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که ۱۴۰  مورد تا کنون در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

۷۴۷۲/۸۱۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کویر ابوزیدآباد آران وبیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کاظمی درکارگروه اجتماعی فرهنگی اجتماعی سلماس با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در سلماس برگزار میشود گفت:  این شهرستان آمادگی لازم برای ارائه ظرفیت های هنری فرهنگی تاریخی سلماس  را دارد.

اوبا اعلام اینکه ۲۶اردیبهشت جشنواره بین المللی شعر رضوی در سلماس برگزار میشود  گفت: بیش از ۷کشور خارجی در این جشنواره حضور دارند و بیش از ۵۲٠اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

کاظمی همچنین بر اجرای طرح حجاب و عفاف در این شهرستان تاکید کرد .

 

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست