Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:24:32 GMT

تلاش سوئیس برای کاهش تنش‌ها در منطقه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۱۲۶۶

تلاش سوئیس برای کاهش تنش‌ها در منطقه

وزیر امور خارجه سوئیس ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج فارس از تلاش‌ها برای کاهش تنش خبر داد. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اگنازیو کاسیس‌» وزیر خارجه سوئیس بعد از حمله به زیر ساخت‌های نفتی عربستان سعودی درباره وقوع یک جنگ جدید در خاورمیانه هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که شخصا میانجی گری برای مذاکرات بین ایران و آمریکا را آغاز کرده است.

وزیر امور خارجه سوئیس که در مصاحبه با روزنامه "نویه زوریخه سایتونگ" چاپ این کشور سخن می گفت تصریح کرد که شرایط نگران کننده است و تنها وقایع کوچکی نیاز است تا اتفاقات بزرگ تری به وقوع بپیوندد.

در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را نیروهای یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پامپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر کرده است. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده‌اند. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی‌ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است.

کاسیس در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه نمی خواهد در حدس و گمان ها درباره چگونگی این حملات شرکت کند از تلاش های کشورش برای میانجی گری برای حل این اختلافات خبر داد.

وی در این باره گفت که من نمی توانم وارد جزئیات شوم. اما ما از نظر فنی و سیاسی فعال هستیم، دیپلمات ها و معاونت وزارت امور خارجه و شخص خود من در این راستا کار می کنیم. ما خدمات خوبی را در این راستا ارائه می دهیم.

شادمانی «تل‌آویو» از افزایش تنش‌ها در منطقه /«کاتس»: رویارویی ایران و عربستان به نفع اسرائیل استچرا با حمله به تأسیسات عربستان قیمت نفت 100 دلار نشد؟توجیه سفیر عربستان در آلمان برای ادامه تجاوز به یمن

وزیر امور خارجه سوئیس تاکید کرد که وی شخصا بین هر دو وزیر امور خارجه (ایران و آمریکا) در بالاترین سطح میانجی گری کرده و گاهی اوقات با تماس تلفنی و از خانه این کار را انجام داده است.

کاسیس همچنین ابراز اطمینان کرد که کشورش تا سال 2023 وارد شورای امنیت سازمان ملل خواهد شد.

وی تاکید کرد که عضویت در شورای امنیت سازمان ملل شهرت و اعتبار بیشتری به سوئیس می دهد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سفر به کشور ونزوئلا با ای ون خیل پینتو وزیر امور خارجه این کشور، دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص تحولات ژئوپلتیکی و موازنه قدرت در منطقه و جهان، نقش مؤثر ایران در این تحولات، ضرورت تقویت تبادلات علمی و فناوری، استفاده از تجارب موفق ایران در این زمینه در شرایط تحریم، جایگاه مهم ادیان ابراهیمی و توحیدی در جهان امروز، ضرورت گفت و گوی ادیان، رسیدگی به مسائل مسلمانان و محبان و پیروان اهل بیت (ع) به گفت و گو و مذاکره پرداختند.

ایران همواره مدافع مظلومان جهان بوده است

ای ون خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد که ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین ضمن تبریک پیروزی اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه اسرائیل تصریح کرد که این موفقیت قلب تمامی عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه این دیدار به موضوع موفقیت‌های چشم گیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری پس از انقلاب انقلاب اسلامی، پرداختند و سعی در اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه‌های منعقده، افزایش تبادلات علمی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان شرکتهای دانشگاهی ایرانی را مورد تاکید قرار دادند.

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است

حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک تمامی ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام گفت که بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت دانست و تاکید کرد که جریان مقاومت فراتر از مرزهای ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و دل‌های مردم جهان را علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، تسخیر کرده است.

وی در ادامه به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و آن را جوهره همه ادیان ابراهیمی معرفی کرد و بر نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تقویت جبهه حق و ظلم ستیز تاکید نمود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش پایانی دیدار، حمایت بیشتر از مسلمانان و محبان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) ونزوئلایی را از وزیر امور خارجه ونزوئلا، خواستار شد.

در این دیدار همچنین دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

کد خبر 6087641 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند