Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@21:30:41 GMT

حیواناتی که مثل انسان هنگام شادی می‌خندند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۱۳۷۷

حیواناتی که مثل انسان هنگام شادی می‌خندند

اگر حیواناتی مثل سگ نگهبان دارید، حتماً متوجه شرایط شده اید که گاهی اوقات با صورتی شبیه به حالت خنده به شما نگاه می کند . شاید برایتان جالب باشد که بدانید آیا درست تشخیص داده اید یا خیر . بله. این موضوع حقیقت دارد که حیوانات توانایی خندیدن و خنداندن را دارند. در این مطلب تصاویری از خنده حیوانات و حیواناتی را به شما معرفی می کنیم که می توانند بخندند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



1. اورانگوتان، گوریل و شامپانزه

نتایج تحقیقات انجام شده به این گونه ای است که این سه حیوان می توانند شادی را درک کنند و به آن پاسخ دهند . آن ها می توانند به لبخند انسان نیز پاسخ دهند و به ما لبخند تحویل دهند و معمولا با صدای خنده جنبشی در تار صوتی آن ها ایجاد می شود .

اگرچه ممکن است ما انسان ها خنده آن ها را تشخیص ندهیم اما می توانیم عکس العمل متفاوت را از آن ها ببینیم. این تحقیقات به ما یاد آوری می کند که حیواناتی مثل گوریل توانایی ارتباط برقرار کردن از روی علامت های زبانی را دارد و می تواند به صدا های خنده واکنش نشان دهد حتی می تواند کار های بامزه انجام دهد تا ما را به خنده وا دارد .

شامپانزه نیز توانایی ارتباط برقرار کردن از طریق لبخند زدن و خندیدن را دارد، این حیوان از لبخند خود استفاده می کند اما خنده او هیچ صدایی ندارد .



2. موش های صحرایی

شاید توقع نام بردن از موش صحرایی را نداشتید. این موش ها طرفداران زیادی ندارند اما بهتر است بدانید که قادرند بخندند و صدای خاصی نداشته باشد . تحقیقات نشان می دهد که آن ها می توانند صدا هایی را از خود تولید کنند که نشانه شادی می باشند و فقط هنگام خنده آن صدا را از خود بیرون می دهند و زمانی که با این موش ها بازی کنید، به مراتب متوجه این صدای شادی خواهید شد .

انواعی از موش های صحرایی هستند که هنگام خنده و شادی زیاد دست و پای خود را تکان می دهند . آن ها معمولاً خنده انسان ها را نیز درک می کنند و هنگام خندیدن مواد شیمیایی را در بدن خود تولید می کنند .



3. دلفین ها

دلفین ها مشهور به حیوانات بسیار باهوشی هستند . از طرفی مهارت های ذهنی و ارتباطی و عاطفی بسیار بالایی دارند و اگر به صورت دلفین ها نگاه کرده باشید، حتما متوجه لبخند آن ها شده اید .

دلفین ها با انسان ارتباط بسیار خوبی برقرار می کنند و می توانند صدا های مختلفی را از خود در بیاورند و خنده آن ها به خنده نخودی و بی صدا معروف است . محققان ثابت کرده اند که دلفین ها می توانند احساسات انسان را مثل خنده آن ها درک کنند. اگرچه فرض بر این است که آن ها خنده بسیار ریزی دارند و صدایی برای خندیدن از خود خارج نمی کنند .



4. انواع کلاغ ها

کلاغ ها یکی از باهوش ترین پرندگان جهان می باشند. تحقیقات متعدد روی انواع کلاغ ها مثل کلاغ سیاه ، کلاغ زاغ و دیگر انواع آن انجام شده و نشان می دهد که آن ها روابط اجتماعی بسیار پیچیده ای دارند و می توانند حس شوخ طبعی را درک کنند .
آن ها معمولا صدای خنده را در انسان ها نیز تشخیص می دهند و باعث می شود که خودشان نیز بخندد . کلاغ ها معمولاً علامت هایی بین خود دارند که باعث سرگرمی ، لذت و شادی می شود و آن ها هم چنین کارهایی مثل اعلام کردن خطر یا دزدیدن غذا را انجام می دهند که این هم از راه های ارتباطی آن ها می باشد .



5. سگ ها

سگ ها حیوانات بسیار بازیگوشی هستند . هیج چیز برای آن ها تکراری نمی شود و معمولا افرادی که در منزل خود سگ دارند، متوجه صدا های خاص آن ها برای ارتباط برقرار کردن شده اند .

گاهی اوقات صدای آن ها شبیه خندیدن می شود و سگ ها می توانند به صدا های خاص نیز واکنش نشان دهند و آن ها معمولاً عکس العمل های بسیار جالب دارند و احساسات شان بسیار شبیه به انسان می باشد .

البته سگ ها آنطور که انتظار داریم نمی خندند و خنده سگ ها حالتی شبیه به بازدم عمیق دارند .

آن ها گاهی اوقات برای جلب توجه کردن و درخواست بازی هم صدای خنده را از خود در می آورند . سگ ها حیوانات بسیار پرشور و احساسی هستند که می توانند کارهای بامزه را برای ما نیز انجام دهند و ما را به خنده وا دارند .   منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرگرمی حیوانات خنده دلفین موش صحرایی گوریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای صداوسیما، خودِ مجید واشقانی از این چیزی که نوشتید، خنده‌اش می‌گیرد!

آفتاب‌‌نیوز :

یک روزنامه در یادداشتی نقش مجید واشقانی را در سریال «هفت سر اژدها» مورد بررسی قرار داد و نوشت: مجید واشقانی ایفاگر نقش سلطان‌خواه، تشکیلات گسترده‌ای را رقم زده و در واقع با استفاده از رانت پدر و برخی مقامات، برای خود حکومتی تشکیل داده است. سلطان‌خواه می‌خواهد با خریدن برخی چهره‌های امنیتی و پلیسی، از طریق تشکیلات اقتصادی مهم کشور مثل نفت ثروت و مال هنگفتی به دست آورد. اگر از ظاهر این نقش گذر کنیم و قدری به باطن آن برویم، متوجه شباهت‌های بسیار کاراکتر سلطان‌خواه و ردینگتون درسریال بلک‌لیست (لیست سیاه) خواهیم شد.

هرچند مقایسه این دو به لحاظ شباهت، ممکن است قدری هواداران مجموعه بلک‌لیست را آزرده خاطر کند، اما واقعیت این که واشقانی در قامت یک بازیگر حرفه‌ای در مافیا، خوب می‌داند چطور چهره خود را به یک مافیای واقعی مثل ردینگتون نزدیک کند. کلاه نوعِ فدورا که سلطان‌خواه بر سر می‌گذارد و آن عینک رنگی که گاهی روی چشمش قرار می‌دهد، درست نمایانگر تصاویری از زندگی لوکس، پنهانی، برخاسته از قدرت و صد البته فاسد کاراکتر اصلی بلک‌لیست است. سلطان‌خواه هم درست مثل ردینگتون، اصراری ندارد که همان اول دستش برای مخاطب رو شود. به مرور مشتش را برای مخاطب باز می‌کند تا مشخص شود هر دوی این شخصیت‌ها قرار است چه شگفتانه‌ای برای مخاطب داشته باشند. چیزی که به مرور به یک معمای چند مجهولی در هفت سر اژد‌ها تبدیل می‌شود که فشار‌های سیاسی و امنیتی، به جای آن‌که به فرد فاسد وارد شود روانه افراد صادق می‌شود. در هفت سر اژدها، اما قرار نیست نیرو‌های امنیتی با متهمان همراه شوند. البته به درستی بحث نفوذ در میان نیرو‌های پلیس هم به نمایش گذاشته می‌شود، اما دیگر خبری از قرارداد معروف نیرو‌های اف‌بی‌آی با متهم ردیف اول نیست. در هفت سر اژد‌ها با چند گروه مواجهیم که انگار قرار نیست تا دقیقه آخر مشخص شود که کدام‌شان دغدغه واقعی این خاک و وطن را دارند که نیرو‌های پلیس هم از این دسته هستند. در اشاره دوباره به کاراکتر سلطان‌خواه و سلسله شباهت‌هایی که در مورد این شخصیت و مجموعه بلک‌لیست گفته شد، باید به بیان و زبان مجید واشقانی هم اشاره کرد که توانسته سیمای واقعی یک آقازاده فاسد را به نمایش بگذارد؛ چه زمانی که در حال خوردن هندوانه، خبر حکم دادگاه را می‌شنود و با نوای وکیل همراه می‌شود و چرخ می‌زند، چه وقتی که می‌خواهد همه را سر جای خود بنشاند و از نظرش، هر کسی یک قیمتی دارد.

منبع: جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • پوستر «مست عشق»، سوژه خنده کاربران شد
  • خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم
  • آقای صداوسیما، خودِ مجید واشقانی از این چیزی که نوشتید، خنده‌اش می‌گیرد!
  • خنده وینی به ستاره بارسا: فکر کرد بلینگام است!
  • عکس| خنده تمسخرآمیز وینیسیوس به بازیکن بارسلونا: فکر کردی بلینگهامی؟!
  • دیابتی‌ها از ته دل بخندید تا معجزه آن را ببینید
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار کلَ‌کلَ نعیمه نظام دوست با سمانه پاکدل
  • ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است
  • انسیه خزعلی: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است
  • خنده‌دارترین زیرنویس تاریخ صداوسیما در شبکه سه