Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@08:45:16 GMT

میرزابیگی: هم پنالتی اشتباه بود، هم تکرار نشدنش

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۱۴۶۲

میرزابیگی: هم پنالتی اشتباه بود، هم تکرار نشدنش

کارشناس داوری فوتبال کشور معتقد است، بنیادی فر عملکرد خوبی در دربی 91 نداشته است.

ابراهیم میرزابیگی پیشکسوت داوری در گفتگو با "ورزش سه" در رابطه با قضاوت موعود بنیادی فر در دربی 91 گفت: در کل مسابقه بیشتر تحت تاثیر پنالتی ای بود که بنیادی فر گرفت. به نظرم اشتباهات ریزی داشت که تحت تاثیر اشتباه بزرگ تر این  داور قرار گرفت و فکر می کنم اگر آن پنالتی را به اشتباه اعلام نمی کرد، می توانستیم بگوییم که قضاوت خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در مورد پنالتی استقلال توضیح داد: پنالتی که نمی گرفت هیچ، باید حتما به بازیکن استقلال هم اخطار می داد، چون می خواست با تمارض پنالتی بگیرد. فکر می کنم این بزرگترین اشتباه بنیادی فر در این بازی بود.


او در رابطه با اینکه باید پنالتی تکرار می شد، بیان کرد: اگر پنالتی گرفته شد و داور مصر هم بود، باید پنالتی تکرار می شد و این اشتباه دوم داور بود.


میرزابیگی در مورد کمک های بنیادی فر هم توضیح داد: کمک داورها خوب بودند و مشکل خاصی نداشتند. اما باز تعجب می کنم که داوران پشت دروازه چه زمانی می خواهند به داور کمک کنند؛ هم در پنالتی و هم در تکرار پنالتی و با توجه به اینکه کمکی به داور نکردند، می توان گفت هیچ کاره اند.


در مورد اعتراض های بیش از حد دربی و تاثیر بنیادی فر نیز پرسیدیم که پیشکسوت داوری ایران توضیح داد: در بازی های دربی این طبیعی است. اعتراض ها و درگیری وجود دارد. داور باید این ها را جمع و جور می کرد تا کمتر شود. فکر می کنم داور می توانست بهتر عمل کند. با سرعت عمل بیشتر، تصمیم های قاطع تر و کارت های زرد به موقع.


از میرزابیگی در رابطه با گل پرسپولیس و اینکه باید به نام مهدی عبدی ثبت شود یا حسین حسینی نیز پرسیدیم که او اینگونه پاسخ داد: این گل من فکر می کنم باید به نام خود زننده ثبت شود چون به نظرم در چارچوب بود.

ابراهیم میرزابیگی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، قضاوت دیدار حساس تیم‌های خیبر خرم‌آباد و دریا بابل که نتیجه‌اش نقش تعیین‌کننده‌ای در معرفی تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر داشت به بیژن حیدری سپرده شده بود تا این داور کارکشته بدون کوچکترین حرف و حدیثی سوت بازی را در دست بگیرد.

این دیدار که تا اینجای کار پرگل‌ترین مسابقه لیگ آزادگان جاری لقب گرفته بازی کم‌برخوردی نبود، اما حیدری در 2تایم حساس مسابقه تصمیمات سرنوشت‌سازی گرفت. او یک بار در دقیقه 75 با کارت قرمز، میلاد ابطحی بازیکن دریا را از زمین بازی اخراج کرد تا تیمی تا آن دقیقه در خانه حریف نتیجه تساوی را کسب کرده بود 10نفره شود. با این حال شاگردان سیدعباسی اسیر این اتفاق نشدند و با همین تعداد هم یک گل زیبا وارد دروازه کوروش ملکی کردند.

اما نکته حساس قضاوت حیدری در این مسابقه اعلام ضربه پنالتی به سود خیبر در دقایق تلف‌شده بازی بود؛ جایی که حمیدرضا طاهرخانی مهاجم ریزنقش خیبری‌ها در حین کنترل توپ در محوطه جریمه دریا نقش بر زمین شد و حیدری به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

گرچه در این صحنه میلاد جهانی بازیکن باتجربه شمالی‌ها قصد داشت به نشانه اعتراض به تصمیم داور، تیمش را از زمین مسابقه بیرون بکشد، اما داود سیدعباسی با فریادهایش این تصمیم را منع کرد تا ثابت کند سرمربی دریا به نظر داور برای اعلام این پنالتی احترام گذاشته است.

با این حال علی‌رغم اینکه خیبری‌ها معتقد بودند بیژن حیدری یک پنالتی در میانه بازی به سود آن‌ها نادیده گرفته است، اما در کل قضاوت خوبی از خود به نمایش گذاشت تا اهمیت حضور داوران باتجربه در هفته‌های پایانی لیگ دسته اول بیش از پیش آشکار شود.

عکس: رضا بیرانوند

دیگر خبرها

  • سوت سرنوشت
  • تکرار اتفاق جنجالی ال‌کلاسیکو در بازی رم-بولونیا
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • مقام اوکراینی: ایرانی‌‌ها از ما درس بگیرند و اشتباه‌مان را تکرار نکنند!
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد
  • ادعای رئیس لالیگا: تکنولوژی گل هم خطا دارد!
  • عصبانیت جرارد پیکه: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ توپ از خط رد شد!
  • اعتراض تند ذوبی‌ها: پنالتی بود آقای داور!
  • جنجال در فولادشهر: پنالتی بود آقای داور!
  • صحنه بحث برانگیز در دیدار منچسترسیتی و چلسی که پنالتی و هندی از سوی داور و VAR اعلام نشد / فیلم