Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:44:37 GMT

نیکوکاران به حمایت از نخبه ها دعوت شدند 

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۱۹۵۳

نیکوکاران به حمایت از نخبه ها دعوت شدند 

حبیب شریف یکشنبه در دیدار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیراز ادامه داد: ‌اهم فعالیت ها وحمایت های این سازمان مردم نهاد شامل اعطای جایزه به نام بزرگان وفرهیختگان، اعطای بورس های تحصیلی مختلف به مستعدان، اعطا وام های قرض الحسنه، حمایت از مستعدان ایده پرداز در زمینه اجرا و تجاری سازی ایده ها و اختراعات، حمایت از موسسات و مجموعه‌های حامی مستعدان و نخبگان و حمایت از ایجاد زیرساخت های لازم برای پیشرفت مستعدان و نخبگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیرعامل مجمع خیران نخبه پرور فارس افزود: این مجمع در نظر دارد امکاناتی را فراهم کند تا با همت والا و الطاف پرمهر خیران نیک اندیش در حیطه استعدادپروری و نخبه‌پروری گام بردارد.
شریف گفت: توسعه هرچه بیش‌تر این مجمع می‌تواند خدمات بیشتری به صاحبان استعدادهای برتر و افراد نیازمندی که در معرض شکوفا شدن استعدادهایشان هستند، ارائه کند و این‌گونه آینده‌ روشن‌تری برای آنان و درپی آن برای ایرانِ فردا بسازد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس همچنین گفت: بنیاد نخبگان در سطوح مختلف دانش آموزی، دانشجویی، فارغ التحصیلان و مخترعان برتر در حال شناسایی و حمایت از نخبگان و استعداد های برتر است. 
شریف افزود: در سطح دانش آموزی با اجرای برنامه ملی شهاب به شناسایی دانش آموزان مستعد در حوزه های مختلف می پردازیم.
وی ادامه داد: همچنین این بنیاد با همکاری جمعی از استعدادهای برتر استان برای آموزش مهارت های مورد نیاز دانش آموزان مقطع متوسطه از جمله خلاقیت، تفکر و کارگروهی اقدام به طراحی مدل مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی بر پایه فعالیت آموزش محور و پروژه محور کرده است که این طرح در طول یکسال تحصیلی در چهار مرحله و در قالب برنامه های ۲ تا سه روزه برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.
رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: طرح مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی جزو ابتکارات بنیاد نخبگان استان فارس است که در این طرح در حوزه استعدادی دانش آموزان یکسری مهارت ها به دانش آموزان آموزش داده می شود که این مهارت ها در مدارس و دانشگاه ها به آن ها آموزش داده نمی شود.
شریف در زمینه فعالیت های حوزه دانشجویی نیز بیان کرد: در بحث شناسایی دانشجویان استعداد برتر، در قالب یک سهمیه که از بنیاد ملی نخبگان به دانشگاه های استان تعلق می گیرد و براساس امتیاز علمی و در رقابت با سایر دانشجویان، افراد برتر به مدت یک سال تحت حمایت قرار می گیرند.
وی ادامه داد: این جوایز در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است و مثلا یک دانشجوی دکتری می تواند از جوایز متعددی مانند اعتبار آموشیاری، پژوهشیاری یا فن یاری، اعتبار شرکت در مجامع علمی، فرصت مطالعاتی خارج از کشور؛ هدیه ازدواج، وام مسکن و ... استفاده نماید.
رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: در زمینه حمایت از دانش آموختگان برتر دانشگاهی نیز تسهیلاتی مانند وام مسکن، خدمت نظام وظیفه تخصصی، پسا دکتری، تسهیلات جذب در موسسات علمی یا شرکت های دانش بنیان و ... ارائه می شود.
شریف افزود: به منظور بزرگداشت و تکریم و الگوسازی از نخبگان و سرآمدان این مرز و بوم به عنوان چراغ راه نسل جوان نیز این بنیاد با برگزاری مراسم تکریم و تهیه کتاب های زندگی نامه برخی اساتید برگزیده اقدامات خوبی را به انجام رسانده است.
شریف با اشاره به فعالیت های بنیاد نخبگان فارس در زمینه کار آفرینی، از امیر دریادار سیاری در ارتباط با در اختیار قرار گرفتن ساختمان های مکان فعلی بنیاد نخبگان فارس واقع در باغ مهر جوان برای گسترش این فعالیت ها طلب همکاری و استمداد نمود.
امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی نیز ضمن تشکر از فعالیت های بنیاد نخبگان در زمینه همکاری و کمک به این فعالیت ها قول مساعد داد.
۹۲۵۴ /۱۸۷۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان شیراز علمی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، علی مقواساز اظهار داشت: بنیاد روایت فتح در حوزه فیلم‌سازی با سازمان بسیج همکار جدی آغاز کرده است، شورای عالی فیلم و سریال بنیاد نیز فعال شده است، به طور عمده کار با مشارکت استان‌ها پیش می‌رود. درباره شخصیت‌هایی که در استان‌ها به عنوان فرمانده‌های ما جریان ساز بودند و اتفاق‌هایی که در لشکرهای استان‌ها محوری بود، سوژه‌یابی در ۱۲ استان هم شروع شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • حمایت از ایده‌های برتر دانش سنتی محیط زیست
  • بهادری جهرمی: رشد و زایش خانواده ربوکاپ آزاد را در هجدهمین دوره شاهد هستیم
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صد‌ها هنرمند شریف است
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است
  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح