Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:24:45 GMT

رئیس صلیب سرخ جهانی با وزیر خارجه ایران دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۲۰۳۵

پیتر مائورر روز یکشنبه به وقت محلی به دیدار محمد جواد ظریف آمد تا درباره همکاری های انسان دوستانه و اضطراری گفت و گو کند.

وی پیش از این در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از تاثیر منفی تحریم ها بر کمک های انسان دوستانه به ویژه پس از سیل گسترده در ایران سخن گفته بود.

ظریف که از روز جمعه برای شرکت در اجلاس هفتاد وچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است تا کنون با چندین رسانه مصاحبه کرده و دیدارهایی با مقامات و صاحب نظران سیاسی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل تحریم و محدودیت های شدیدی که دولت دونالد ترامپ علیه وزیر امور خارجه ایران اعمال شده است، بیشتر دیدارها در نمایندگی ایران انجام می شود.

ظریف، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را در سفر به نیویورک همراهی خواهد کرد. قرار است رئیس جمهوری روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد محمدجواد ظریف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان

سفیر ایران در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان ابراز امیدواری کرد جریان آب هیرمند به سیستان تداوم یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با یکدیگر پیرامون تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دو جانبه گفتگو کردند.

متقی در این دیدار روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و خواهان گسترش هر چه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، کاظمی قمی از موضع افغانستان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله به کنسولگری ایران ‏در دمشق سپاسگزاری کرد.

اطلاعیه افزود کاظمی قمی از رفع موانع برای رسیدن آب هیرمند به سیستان قدردانی کرد، آب را عاملی مهم در گسترش روابط دو جانبه قلمداد نموده و ابراز امیدواری کرد جریان آب تداوم یابد.

رایزنی کاظمی قمی با وزیر خارجه پاکستان درباره وضعیت افغانستانکاظمی قمی: کشورهای منطقه برابر تروریسم متحدانه عمل کنندطالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم در صورتی که آب باشد

متقی نیز اظهار داشت امسال بارندگی خوبی در افغانستان صورت گرفته و پس از چند سال خشکسالی آب به پایین دست هلمند در ولایت نیمروز و نیز سیستان جاری شد.

این دیدار با تأکید بر گسترش بیشتر روابط حسنه بر اساس اصول حسن همجواری وهمسایگی نیک در فضای دوستانه پایان یافت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا