Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-24@03:50:03 GMT

ارزیابی وزیر دفاع سابق آمریکا از حمله پهپادی به آرامکو

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۲۰۷۶

ارزیابی وزیر دفاع سابق آمریکا از حمله پهپادی به آرامکو

به گزارش وانانیوز، 

وی با تاکید بر چند جانبه گرایی به شبکه «ای بی سی» گفت: ما به متحدان و شرکایمان نیاز داریم، ‌ وقتی به آنها نیاز دارید، ‌ باید در این زمینه که از یک استراتژی منسجم برخورداریم، اعتمادسازی کنید.

جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی عربستان به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متیس پاییز گذشته از سمت وزیر دفاع آمریکا استعفا داد و در نامه کناره گیری خود خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور نوشت که وی باید وزیر دفاعی را برگزیند که دیدگاه هایش با دیدگاه شخص وی، منطبق تر باشد.

از آن زمان به بعد، آمریکا تحریم های اقتصادی علیه ایران را افزایش داد و ایران نیز در واکنش، اقداماتی را برای کاهش تعهدات برجامی خود آغاز و اعلام کرد وقتی اروپا به تعهدات خود عمل کند، تهران به عمل به همه محدودیت‌های برجام باز می‌گردد.

پس از خروج آمریکا از برجام، اروپا وعده داد به این توافق پایبند می ماند و از شرکت‌های اروپایی که به همکاری اقتصادی با ایران ادامه می‌دهند، حمایت می کند. اما اروپا تاکنون در اجرای تعهدات خود موفق نبوده و ایران به صورت مرحله‌ای تعهدات خود را در واکنش به بی‌عملی اروپایی‌ها کاهش داده است.

ایران در گام های اول و دوم عبور از غنی‌سازی زیر سطح ۳.۶ درصد و سپس افزایش میزان اورانیوم غنی‌شده از رقم‌های مندرج در توافق هسته‌ای را محقق کرد. گام سوم کاهش تعهدات برجامی نیز در خصوص پایان محدودیت‌های توسعه و تحقیق است.

ایران همواره تاکید کرده که این گام‌ها قابل برگشت است به شرطی که طرف‌های اروپاپی خواسته‌های ایران بویژه به گفته وزیر خارجه ایران تضمین فروش نفت و بازگشت پول آن را برآورده سازند.

 

   

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران

سباستین لکورنو در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی لوپاریزین Le Parisien مدعی شد که حضور فرانسه در منطقه به کنترل تشدید تنش کمک کرده است.

وی ضمن حمایت از اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه ادعا کرد: ایران تاکنون از طریق عوامل خود غیرمستقیم عمل کرده است، اما شنبه گذشته اقدام به حمله مستقیم به اسرائیل کرد.

وزیر دفاع فرانسه در ادامه لفاظی‌های خود با تحلیل احتمال گسترش درگیری در خاورمیانه ادعا کرد در پشت جنگ اسرائیل علیه غزه، سایه تهران با دستور کار بی ثباتی منطقه نهفته است و این موضوع می‌تواند تهدیدی برای اروپا هم باشد.

فرانسه از حامیان رژیم صهیونیستی و سیاست نسل کشی آن فرانسه اخیرا اعلام کرد در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی نقش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • دفاع موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی غرب و اروپا را مبهوت خود کرد