Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:44:29 GMT

کشف بیش از ۱۷ تن اقلام آرایشی بهداشتی غیرمجاز در لرستان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۲۱۳۱

کشف بیش از ۱۷ تن اقلام آرایشی بهداشتی غیرمجاز در لرستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کشف بیش از ۱۷ تن اقلام آرایشی بهداشتی غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر امین حسنوند بیان کرد: شش‌ماهه اول امسال ۱۷۴۷۲ کیلوگرم اقلام آرایشی بهداشتی غیرمجاز در سطح استان توقیف شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار ۱۷۲۲۰ کیلوگرم از کارخانه‌ها و مابقی از مراکز عرضه جمع‌آوری شده‌اند

حسنوند اضافه کرد: در همین مدت ۷۰۷۰ کیلوگرم مواد غذایی در استان توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول یادآور شد: از این میزان، ۶۳۹۰ کیلوگرم از کارخانه‌های تولیدی و مابقی از مراکز عرضه بوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در طول این شش‌ماه ۹۹۰۹ کیلوگرم اقلام آرایشی بهداشتی با حضور نمایندگان سازمان قضایی معدوم شده است.

وی افزود: علاوه بر این بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده که ۲۴۱۱ کیلوگرم آن از مراکز عرضه در سطح شهرها جمع‌آوری شده بودند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقلام آرایشی بهداشتی استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: دامپزشکی سبزوار پارسال ۱۰ هزار و ۹۲۸ بازدید در حوزه‌های مختلف نظارتی - بهداشتی انجام داد که منجر به ضبط ۱۷۹ تن فراورده غیرقابل مصرف و فاسد، سه مورد مهر و موم واحد‌ها و ارسال ۷۰ فقره از پرونده‌های تخلفات حوزه بهداشتی به مراجع قضایی شد.

 دکتر برات الله زیدآبادی افزود: بیشترین پرونده‌های معرفی شده به مراجع قضایی مربوط به عرضه کالا و فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد و استفاده نکردن از مواد اولیه باکیفیت و شرایط نگهداری نامناسب بوده است.

وی گفت: دامپزشکی نقش مهمی در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه دارد و نظارت بهداشتی مستمر در تمامی مراحل پرورش، صدور پروانه تاسیس و بهره برداری بهداشتی، حمل دام زنده و فراورده‌های خام دامی، مراکز جمع آوری شیر، کشتارگاه‌های دام وطیور، کارخانجات خوراک دام وطیور، فروشگاه‌ها و مراکز بسته بندی، توسط کارشناسان نظارت دامپزشکی در حال انجام است.

دکتر زیدآبادی افزود: متصدیان واحد‌های صنفی عرضه کننده فراورده‌های خام دامی باید در خصوص ارائه مواد باکیفیت به شهروندان احساس مسئولیت کرده و دقت لازم را داشته باشند، چون شبکه دامپزشکی در زمینه امنیت غذایی و سلامت جامعه با کسی مماشات نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد