Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@21:43:46 GMT

«ظریف» به کمیسیون امنیت ملی می‌رود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۲۲۵۷

«ظریف» به کمیسیون امنیت ملی می‌رود

سخنگوی کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس از دعوت وزیر امور خارجه برای حضور در این کمیسیون، پس از بازگشت از مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش مشرق، سید حسین نقوی‌حسینی از نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با فرمانده نیروی انتظامی و معاونان وی در آستانه هفته نیروی انتظامی خبر داد.

بیشتر بخوانید: ظریف: صلح تنها فقدان جنگ نیست؛ عدالت، برابری و امنیت است ظریف: آمریکا به تحریم‌ معتاد شده است

وی افزود: این جلسه قرار است عصر سه‌شنبه هفته جاری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس بیان داشت: این جلسه پیرو بررسی مسائل امنیت داخلی کشور و موقعیت نیروی انتظامی در جامعه برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: قطعا آقای ظریف پس از بازگشت، جهت بررسی برخی موضوعات بین‌المللی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دعوت خواهد شد.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه سید عباس عراقچی معاون سیاسی و غلامحسین دهقانی معاون حقوقی وزارت امور خارجه شامگاه جمعه برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سالانه سازمان ملل، وارد نیویورک شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن مجلس سازمان ملل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سازمان ملل وزارت امور خارجه کمیسیون امنیت ملی مجلس مجمع عمومی سازمان ملل سیدعباس عراقچی ظریف مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقا همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت، جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست