Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@09:09:34 GMT

پاستای ایتالیایی طعم فلفل قرمز گرفت!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۲۴۸۸

پاستای ایتالیایی طعم فلفل قرمز گرفت!

عصرایران؛ احسان محمدی- وقتی تیمی شهرآورد را بُرده است هوادارانش وقت ندارند به خطاها فکر کنند، شادی رنگ غالب است، کسی در مورد کیفیت بازی حرفی نمی‌زد. بُردن این بازی از مرگ و زندگی برای عده‌ای مهمتر است. این بازی با هر بازی دیگری فرق دارد، گل‌ها و نتیجه‌ و خاطراتش در تاریخ ثبت می‌شود، می‌ماند. اینجا «نتیجه» از هرچیزی مهمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بد بازی کنید ولی ببرید. خوب بازی کنید و ببازید چه فایده‌ای دارد؟

پرسپولیس با کالدرون به یک پیروزی حیاتی دست یافت. در پایان هفته نهم، به رده دوم صعود کرد و حریف سنتی را به رده دوم از انتهای جدول هل داد. به لبه پرتگاه. اسباب کُری خواندن. استقلال با استراماچونی بازی را باخت تا کسی در تهران لبخند او را هنوز نبیند.

آبی‌ها در روزی که سهراب بختیاری‌زاده کارشناس برنامه فوتبال برتر اصرار داشت که «بسیار بهتر» بودند باز هم یک ضربه پنالتی کلیدی را مثل آخرین شهرآورد هدر دادند. ضربه‌ای کمرشکن که بعید است به این زودی‌ها علی کریمی استقلالی‌ها آن را فراموش کند. نقطه عطف بازی درست همین جا رقم خورد. جایی که علیرضا بیرانوند با اعتماد به نفسی رو به تزاید، باز هم در حساس ترین بازی لیگ خودش را به رخ کشید.

وقتی در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل یک گل بسیار بد از سایپا دریافت کرد، عده‌ای گفتند کارش تمام شده، تمرکزش روی جدایی و رفتن به خارج از کشور است. حتی موضوع محرومیتش که پیش آمد رسماً گفت از فوتبال ایران می رود. اما نرفت و ماند تا به داد قرمزها برسد. او در غیاب سیدجلال حسینی که در این چندفصل مثل صخره مقابل مهاجمان حریف ایستادگی می‌کرد باز هم نقشی کلیدی ایفا کرد. یک پنالتی روحیه‌بخش گرفت تا کالدرون بگوید: ما بهترین دروازه‌بان آسیا را داریم و مهدی ترابی به طنز در مصاحبه بعد از بازی عنوان کند که «حتی اگر مسی لباس استقلال را بپوشد و پنالتی بزند، بیرانوند مهارش می‌کند».

استقلال شکست خورد تا فشارها به استراماچونی فزونی بگیرد. برخی البته گفتند که در این بازی رگه‌هایی از تاثیرگذاری او را دیده‌اند و  نباید فشار آورد و مقصر کسان دیگری هستند. اما کسب تنها دو امتیاز از 12 امتیاز ممکن چیزی نیست که هواداران بتوانند با آن خیالپردازی کنند. بازی بعد استقلال می‌تواند حتی از شکست در شهرآورد هم بر آینده او اثر بگذارد.

در فضای هواداری هنوز بحث‌ها داغ است. قرمزها کُری می خوانند که مهدی عبدی از روی نیمکت دبستان بلند شده و به استقلال گل زده و آبی‌ها از آینده می‌گویند. داوری هم مورد تردید قرار گرفت. اینکه موعود بنیادی‌فر پنالتی علیه پرسپولیس را درست سوت زد یا نه؟ بیرانوند زودتر از سوت حرکت کرد یا نه؟ داور باید به یزدانی کارت زرد نشان می‌داد یا نه؟ توپ قبل از آنکه به مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس برسد، به دست مهدی ترابی خورد و .... همه این قصه‌ها هیچ تاثیری بر نتیجه این بازی نخواهد داشت. پرسپولیس 1-0 استقلال.

سیدحسین حسینی دروازه‌بانی که به عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ لیگ در حفظ دروازه از او یاد می‌‌شود حالا نامش به شکلی دیگر هم در تاریخ شهرآوردها ثبت شد. تنها دروازه‌بانی که با یک گل نتیجه بازی را رقم زد. جلوی زننده تک گل بازی، اسم او را ثبت کرده‌اند، شاید مهدی رحمتی کیلومترها دورتر در مشهد لبخند تلخی می‌زند. چرا که اختلاف میان این دو دروازه‌بان باعث شد او قربانی شود و به مشهد برود. تیمی که حالا در صدر جدول است و استقلال با سیدحسین حسینی در انتهای جدول!

یک فوتبال بی‌کیفیت، کسالت‌بار، پر از توقف‌های غیرضروری، با سکوهای نیمه‌خالی، با تنش‌های بی‌فایده، پرتاب سنگ و شستن سر درست بعد از دو مرگ جانسوز، آن چیزی نبود که بشود اسمش را لذت فوتبال گذاشت. آیا واقعاً این عیار فوتبال ایران است؟ این بکش زیرش و بریز روی دروازه؟ این همه هزینه، با دو مربی خارجی نام آشنا، باید چنین خروجی داشته باشد؟

تبریک به هواداران پرسپولیس، آرزوی صبوری و موفقیت برای استقلال. اما بهترین اتفاق بعد از این شهرآورد پر از خمیازه، پخش دیدار چلسی-لیورپول از شبکه ورزش بود. چیزی که دوباره یادمان آورد، آنچه در شهرآورد تهران دیدیم یک سوتفاهم بود وگرنه فوتبال هنوز یک ورزش زیباست.  

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال کالدرون شهرآورد استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلالی: سبک بازی استقلال را نمی‌پسندم/ پرسپولیس قهرمان می‌شود

هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه سبک بازی استقلال را نمی‌پسندد گفت سرخ‌پوشان با ادامه این روند قهرمان لیگ برتر خواهند شد. - اخبار ورزشی -

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط پرسپولیس در آستانه بازی فردا با صنعت نفت آبادان گفت: خوشبختانه وضعیت تیم خوب است و پرسپولیس از لحاظ امتیازگیری و سبک بازی، عملکرد خوبی داشته است. خریدهای تیم هم کمک کردند تا پرسپولیس تنوع تاکتیکی داشته باشد و امیدوارم بازی با صنعت نفت هم با برد پرسپولیس همراه شود. بازی در آبادان اصلاً اسان نیست و پرسپولیس نباید تیم حریف را دست کم بگیرد.

وی با اشاره به صحبت‌های رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که روز گذشته اعلام کرد از اوسمار برای فصل بعد برنامه گرفته است، تأکید کرد: یک مربی برای نشان دادن توانایی‌هایش حداقل شش ماه زمان می‌خواهد. جدا از بحث قهرمانی، باید دید یک مربی چگونه می‌تواند به پیشرفت یک باشگاه کمک کند. در مورد انتخاب سرمربی فصل آینده، باید تا پایان فصل صبر کرد و در زمان مشخصی در این مورد تصمیم گرفت. از حالا صحبت در مورد انتخاب سرمربی فصل بعد زود است.

باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست

حلالی درباره اینکه جواد نکونام گفته بود داوران فصل گذشته دربی پرسپولیسی بودند، خاطرنشان کرد: پرسپولیسی بودن افتخار است ولی داوران ما اینقدر شرف دارند که علایق رنگی‌شان، در داوری‌هایشان  تأثیری نداشته باشد.

هافبک پیشین پرسپولیس افزود: دوست ندارم در مورد تیم رقیب صحبت کنم. وقتی استقلال قهرمان شد من قهرمانی این تیم را تبریک گفتم و بهتر است همه ما در فوتبال به یکدیگر احترام بگذاریم.

حلالی گفت: برخی از مربیان استقلال در چند سال گذشته، وقتی احساس کردند در رقابت دچار مشکل شده‌اند، بحث‌هایی را مطرح کردند که اصلاً قشنگ نبود، الان هم که استقلال صدرنشین است و امتیاز بالاتری هم نسبت به پرسپولیس دارد.

وی در مورد اینکه کدام تیم قهرمان لیگ برتر خواهد شد، گفت: به عنوان یک مربی دوست دارم از فوتبال تیمم لذت ببرم و فوتبال تهاجمی را دوست دارم. برای استقلال احترام قائل هستم و آنها دوست دارند با فوتبال تدافعی امتیاز بگیرند ولی من سبک فوتبال استقلال را نمی‌پسندم. پرسپولیس فوتبالی تهاجمی به نمایش می‌گذارد و با ادامه این روند قهرمان لیگ برتر خواهد شد. پرسپولیس را شانس اول قهرمانی می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیگ برتر فوتبال ایران؛ برتری سپاهان در شهرآورد اصفهان
  • تقابل سخت با صنعت نفت؛ انگیزه پرسپولیسی ها برای فراموشی کابوس دیدار رفت
  • حلالی: سبک بازی استقلال را نمی‌پسندم/ پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • آخرین وضعیت مصدومان استقلال مشخص شد
  • غیبت قطعی ۲ بازیکن استقلال برابر شمس آذر
  • آخرین وضعیت مصدومان استقلال
  • تفاضل یا رو در رو؛ قانون حل نشده فوتبال ایران
  • شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد | با این حکم قهرمانی سرخ ها راحت تر شد
  • حکم مهم سازمان لیگ به سود پرسپولیس!
  • غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو