Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@05:16:37 GMT

لزوم تجهیز بیمارستان قائم اسدآباد در آستانه اربعین

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۲۵۰۰

لزوم تجهیز بیمارستان قائم اسدآباد در آستانه اربعین

سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه اسدآباد نیازمند راه‌اندازی پد بالگرد بیمارستان حضرت قائم(عج) است، گفت: شایسته نیست در آستانه اربعین شهرستان اسدآباد که در مسیر اصلی بزرگراه کربلا قرار دارد، پد بالگرد نداشته باشد و باید تا قبل از اربعین راه‌اندازی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام رضا مخصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان ۴۲ نفر کارشناس در مرکز حوادث و فوریت پزشکی دانشکده علوم پزشکی اسداباد شاغل هستند، اظهار کرد: این مرکز دارای ۵ پایگاه و ۶ کد فعال به همراه ۸ دستگاه آمبولانس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مرکز فوریت پزشکی اسدآباد در از ابتدای تیرماه سال گذشته تا شهریورماه امسال، تعداد سه هزار و ۲۷۴ ماموریت را انجام داده اند که از این تعداد دو هزار و ۴۵ ماموریت شهری و هزار و ۲۲۹ مورد مأموریت به صورت جاده‌ای انجام شده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در حوادث شهری ۴/۷ دقیقه و در حوادث جاده‌ای ۸/۱۷ دقیقه است که این میزان از نرم کشوری کمتر و وضعیت شهرستان در این شاخص از وضعیت کشوری بهتر است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات مرکز حوادث پزشکی اجرای قانون ارتقاء بهره‌وری کارکنان، تجهیز اتاق E.O.C از نیازهای این مرکز دانست.

مخصوصی با تأکید بر راه‌اندازی پایگاه دوم شهری، تصریح کرد: محل ساخت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی جانمایی شود و در جهت تهیه زمین پایگاه جاده‌ای وندرآباد تلاش کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: پد بالگرد باید در اسدآباد راه اندازی شود چرا که شایسته نیست در آستانه اربعین شهرستان اسدآباد که در مسیر اصلی بزرگراه کربلا قرار دارد، پد بالگرد نداشته باشد و باید در بیمارستان حضرت قائم قبل از اربعین  راه‌اندازی شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با تأکید بر افتتاح پایگاه ۲ شهری افزود: پایگاه ۲ شهری در اسرع وقت در محل بیمارستان امیرالمومنین ع راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، بخش اشترینان بروجرد با ۳۸ روستا و جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر تنها یک درمانگاه دارد که این امر موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم ساکن در این بخش شده است.
این در حالی است که اهالی روستا‌های اطراف نیز برای استفاده از خدمات درمانی به مرکز اشترینان مراجعه می‌کنند که به علت کمی امکانات این مرکز مجبور به عزیمت به سمت بروجرد می‌شوند.
مسئول مرکزجامع سلامت اشترینان با تائید مشکلات مردم اشترینان در زمینه خدمات درمانی گفت: یک درمانگاه مشکلات مردم این منطقه را رفع نمی‌کند و جوابگوی نیاز‌ها نیست.
سیاحی افزود: در روزه‌های تعطیل بیماران از روستاه‌های اطراف به این درمانگاه مراجعه می‌کنند که جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر به شهر اشترینان اضافه می‌کند که ضرورت ساخت بیمارستان را دوچندان می‌کند.
جمعیت بخش اشترینان بدون احتساب ۳۸ روستای مجاورآن پنج هزار و ۵۷۸ نفر است.
همچنین به دلیل قرار گرفتن اشترینان در مسیر جاده اصلی غرب به شرق و حادثه خیز بودن این محور بخش اشترینان نیازمند یک بیمارستان برای حل مشکلات مردم است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهربه دستگاه ام. آر. آی پیشرفته
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران