Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شماری از سیاستمداران و نمایندگان ایتالیایی به ریاست پائولو رومانی عضو مجلس سنای این کشور در سفری به سوریه، با بشار اسد دیدار کردند.

براساس این گزارش، در این دیدار درباره  آخرین تحولات سوریه، روند سیاسی دراین کشور، بازسازی آن و اقدامات تحریک آمیز ترکیه و آمریکا در به راه انداختن جنگ و سنگ اندازی پیش رو نابودی کامل تروریسم گفت و گو صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسد در جریان این دیدار گفت که موضع بیشتر کشورهای اروپایی درباره تحولات سوریه از همان آغاز ارتباطی به واقعیت نداشت و با وجود ایجاد تغییرات بزرگ در سال های جنگ  موضع آنها تغییری نکرد و به جای تلاش برای تحقق منافع خود، تامین منافع آمریکا و لابی های آن را دنبال کردند.

وی تاکید کرد: سیاستمداران و احزاب اروپایی باید خود مواضع اروپا را آن گونه که مایل هستند بر اساس نقشی که برای خود می‌خواهند، تعیین کنند.

اسد ادامه داد: با وجود ادامه برخی کشورها به ویژه ترکیه و آمریکا و ابزارهای آنها به سیاست خود در برافروختن جنگ و قرار دادن موانع در راه از بین بردن کامل تروریسم و منع بازگشت آوارگان به کشور خود اما برخی پیشرفت های مثبت نیز صورت گرفته است.

از سوی دیگر، اعضای این هیات ایتالیایی نیز تاکید کردند به تدریج تاثیر اخبار غیر واقعی و تبلیغات رسانه ها از همان آغاز جنگ در سوریه بر افکار عمومی در حال نابودی هست. این موضوع درباره دولت های اروپایی نیز صدق می کند و آنها مسوول اتخاذ سیاست های جدید مبتنی بر واقعیت هستند و نه لزوما آنچه رسانه ها تبلیغ می کنند.

حموده صباغ رئیس پارلمان سوریه نیز در دیدار با هیات ایتالیایی تاکید کرد که پیروزی سوریه بر تروریسم باعث شد که دشمنان به محاصره اقتصادی این کشور روی بیاورند اما سوریه با اراده مردم و ارتش خود توانست همه توطئه ها را خنثی کند.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت سفر هیات ایتالیایی به سوریه گفت که این  هیات می تواند در سایه فضای سانسورآمیز و تبلیغات منفی رسانه ها علیه سوریه، واقعیت ها و تحولات جاری در کشور را به افکار عمومی در اروپا منتقل کند.

رئیس هیات  ایتالیایی نیز در ادامه تاکید کرد اروپا باید با تروریسم مبارزه کند و در کنار کشورهایی بایستد که به خاطر دفاع از کشورشان و جهان با این پدیده مقابله می کنند.

وی گفت: امروز برخی از کشورها سوریه را که با تروریسم جنگیده به جای تشویق و قدرانی، مواخذه و محاکمه می کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیوزیلند، چین را به هک پارلمان متهم کرد

نیوزیلند امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که نگرانی‌هایی را با دولت چین در مورد دخالت این کشور در یک هک سایبری پارلمان نیوزیلند در سال ۲۰۲۱ که توسط سرویس‌های اطلاعاتی این کشور فاش شد، مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، افشای دسترسی به اطلاعات از طریق فعالیت های سایبری مخربی که نهادهای پارلمانی نیوزلند را هدف قرار داده در حالی منتشر شده که انگلیس و ایالات متحده، چین را به یک کمپین گسترده جاسوسی سایبری متهم می‌کنند. نیوزیلند و استرالیا هر ۲ فعالیت گسترده‌تر را محکوم کرده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «وینستون پیترز» وزیر امور خارجه نیوزیلند در بیانیه ای اعلام کرد: «مداخله‌های خارجی به این شکل غیرقابل پذیرش هستند و ما به چین تاکید داریم تا از انجام چنین اقداماتی در آینده اجتناب کند».

او همچنین مدعی شد یکسری نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های سایبری با حضور گروه‌های تحت حمایت چین وجود دارد که نهادهای دموکراتیک در نیوزیلند و انگلیس را هدف قرار می‌دهد و این نگرانی‌ها به سفیر چین اطلاع داده شده است.

در این میان، یکی از سخنگوهای سفارت چین در ولینگتون نیز در ایمیلی اعلام کرد، پکن صراحتا چنین اتهامات بی اساس و غیرمسئولانه‌ای را رد می‌کند و نارضایتی و مخالفت قاطع خود را با مقام‌های نیوزیلند ابراز کرده است.

این سخنگو در ادامه گفت: «ما هرگز در امور داخلی دیگر کشورها از جمله نیوزیلند مداخله نکرده و نمی‌کنیم. متهم کردن چین در مداخله امور داخلی کاملا بی پایه و اساس است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • اخبار سیاسی ۸ فروردین؛ دیدار هنیه با رئیسی/تصویب ضوابط دستمزد/افزایش جرایم رانندگی
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • نیوزیلند، چین را به هک پارلمان متهم کرد
  • تاکید سخنگوی کرملین بر همکاری بین المللی برای مبارزه با تروریسم