Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به طرح تابستانه امداد و نجات گفت: در این طرح ۱۴۰ نیروی امدادی در ۲۳ پایگاه امدادی و شش پایگاه موقت آماده خدمت رسانی به حوادث احتمالی بودند.

او  با بیان اینکه بیشترین پوشش خدماتی این نیرو‌ها در زمینه حوادث جاده‌ای بوده است، افزود: در قالب اجرای این طرح نیرو‌های امدادی به ۴۲۹ ماموریت اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری با بیان اینکه در این ماموریت‌ها به هزار و ۷۸۴ حادثه دیده امدادرسانی شده است،ادامه داد: این امدادرسانی‌ها توسط هزار و ۷۸۲ نفر در قالب ۶۳۸ تیم انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوادث طرح تابستانه امداد و نجات ۴۰۶ دستگاه آمبولانس، ۱۹۲ دستگاه خودرو نجات، خودرو کمکداد، خودرو سنگین و بالگرد هوایی مورد استفاده قرار گرفته است.

او  با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست سال جاری حوزه امداد و نجات بیان کرد: بیشترین حوادث رخ داده در این بازه مربوط به حوادث جاده‌ای بوده و بیشترین رشد به ترتیب در زمینه سیل، شهری و جاده‌ای رخ داده است.

رشد ۳۰ درصدی حوادث در استان

شهریاری با بیان اینکه مجموع فراوانی حوادث نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته قریب به ۳۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: از شهروندان به خصوص مسافران خواستاریم با رعایت نکات ایمنی مانع بروز هرگونه خسارت و حادثه‌ای شوند.

او بیان کرد: ۱۵۰ مورد از حوادث از طریق سامانه ۱۱۲، ۷۷ مورد از طریق سامانه بی سیم، ۵۴۰ مورد از طریق تماس تلفنی و بخشی به صورت حضوری به هلال احمر اطلاع رسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به حوادث جاده‌ای شش ماهه سال جاری بیان کرد: طی این مدت ۵۶۶ مورد حادثه جاده‌ای رخ داده که هزار و ۴۰۷ مصدوم بر جای گذاشته است.

شهریاری اظهار کرد: کوتاه‌ترین زمان رسیدن نیرو‌های هلال احمر در فردوس هشت دقیقه و ۵۳ ثانیه و طولانی‌ترین زمان رسیدن به حوادث جاده‌ای در شهرستان‌های نهبندان و زیرکوه با میانگین ۱۶ دقیقه بوده است.

او  با اشاره به سفر رئیس جمعیت هلال احمر به استان بیان کرد: احداث پنج پایگاه جدید در نقاط خاص استان، اعزام کاروان نذر آب از هلال احمر سایر شهرستان‌ها و قول مساعد این مقام مسئول برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام از جمله دستاورد‌های این سفر بود.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل استان کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به ۲۵۰ نفر در ۲۲ شهر و روستای متاثر از سیل در نقاط مختلف استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، رضا فلاح شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع باران‌های شدید، سیل‌آسا و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان کرمان، اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر از روز گذشته تاکنون در 22 شهر و روستای متاثر از سیل امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون به 250 نفر گرفتار در سیل استان کرمان امدادرسانی شدند، افزود: در این مدت 96 نفر نیز توسط هلال احمر اسکان داده است.

وی به حضور 100 نیروی امدادی در قالب 22 تیم در مناطق سیل‌زده استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بسته‌های غذایی، پتو، چادر و موکت به مقدار لازم در مناطق متاثر از سیل توسط هلال احمر توزیع شده است.

فلاح افزود: تاکنون شهرستان‌های رودبارجنوب، منوجان، قلعه گنج، جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، سیرجان، رابر و ریگان تحت تاثیر حوادث جوی قرار گرفته‌اند.

به گزارش تسنیم، وقوع باران‌های شدید و سیل‌آسا از ساعات اولیه روز سه‌شنبه در استان کرمان آغاز شده و براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی این بارندگی‌ها تا امروز در استان ادامه دارد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ۴۹۱ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل استان کرمان
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۰۸ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به ۳۹ سیل‌زده در ۳ شهر مرزی خراسان جنوبی