Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@14:45:30 GMT

درمان معده درد با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۲۸۰۲

درمان معده درد با طب سنتی

طب سنتی در گفت: گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درمان معده درد با طب سنتی گفت: معده درد یک ناراحتی بسیار شایع است که در تمام سنین بروز می‌کند و معمولا خوردن چیزی خارج از برنامه غذایی، موجب بروز این عارضه می‌شود.

درمان معده درد با طب سنتی

وی در ادامه افزود: ناراحتی شدیدی که فرد در ناحیه معده حس می‌کند زمانی رخ می‌دهد که دستگاه گوارش نمی‌تواند موادغذایی را به راحتی هضم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هرچند این درد ممکن است مشکل حادی به نظر نرسد، اما در هر حال می‌تواند موجب ناراحتی و آزار فرد شود.

اکبری درباره علل درد معده گفت: این عارضه در اثر عفونت یا مصرف برخی از داروها، نوشیدنی‌های گازدار و حتی کشیدن سیگار ممکن است ایجاد شود.


وی درباره درمان معده با روش‌های طب سنتی بیان کرد: برای تسکین این درد، دمنوش‌هایی که شامل ترکیبی از نعناع، زنجبیل و آب میوه‌های طبیعی هستند، بسیار کار ساز خواهند بود. این درد گاهی با مصرف مقدار اندکی نمک سیاه در یک لیوان آب هم می‌تواند بهبود یابد.


اکبری در ادامه افزود: بهترین راه برای آرام کردن معده ترکیب عسل با انواع آب میوه‌ها یا حتی آب جوش است، زیرا عسل خاصیت گرمی دارد و می‌تواند به راحتی موجب تسکین درد معده شود. علاوه‌بر‌این مواد دیگری هم وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای کاهش این درد بهره برد، به‌عنوان مثال می‌توانید با ترکیباتی مانند آرد گندم، زعفران و عسل حلوا درست کرده و میل کنید.

همچنین می‌توان ریشه و برگ تازه کرفس را کوبیده و با مقدار کافی عسل مخلوط کرد و روزی سه بار هر وعده یک قاشق مربا خوری بعد از وعده‌های غذایی میل کرد. ترکیب دیگری که بسیار توصیه می‌شود شیر و عسل است که برای ملین معده است.

وی تاکید کرد: مصرف این ترکیبات تاثیر بسزایی در تسکین اعصاب معده خواهند داشت، هرچند باید شدت درد معده تشخیص داده شود و پس از بررسی علت آن، درمان صورت بگیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: معده درد درمان معده درد طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

فصل گرده افشانی نخل خرما در سطح ۱۰ هزار هکتار از نخلستان‌های بم شروع شده و این در حالی است که کار گرده افشانی به صورت سنتی انجام می‌شود. 

گرده افشانی در سطح ۱۰ هزار هکتار از نخیلات  بم آغاز شد

محمد علی معقول مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: فصل گرده افشانی درختان نخل خرما یکی از مهم ترین و حساس‌ترین عملیات های باغی نخلداران است که به مدت دو ماه ادامه دارد. 

وی افزود: کار گرده افشانی در سطح ۱۰ هزار هکتار از نخیلات شهرستان بم شروع شده و این در حالی است کار گرده افشانی همچنان به صورت سنتی از سوی کارگران با تجربه انجام می‌شود. 

کشاورزان از شیوه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند

مدیر جهاد کشاورزی بم تاکید کرد: به همه کشاورزان، باغداران و نخلداران توصیه می‌کنیم از شیوه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند.

مزایای گرده افشانی مکانیزه نسبت به سنتی

معقول با اعلام اینکه مزایای گرده افشانی مکانیزه بر سنتی بیشتر است، تصریح کرد: در گرده افشانی مکانیزه و صنعتی راندمان بیشتر و هزینه کمتر و از همه مهمتر خطرات احتمالی برای فرد گرده افشان که سقوط از درخت نخل  است را نداریم، در نتیجه توصیه می‌کنیم از گرده افشانی مکانیزه و صنعتی و گرده‌های بومی شهرستان استفاده کنند.

وی بیان داشت: در این روش عملیات گرده افشانی با دستگاه مکانیزه از روی زمین انجام می‌شود در صورتی که در روش سنتی با چندین مرتبه حتی تا ۵ مرتبه کار گرده افشانی در بالای درخت و در ارتفاع انجام‌می‌شود. 

 مدیر جهاد کشاوری بم چرایی استفاده  نکردن کشاورزان و باغداران از روش مکانیزه و صنعتی را اینگونه بیان کرد: گرده افشانی سنتی در منطقه سال‌های سال انجام می‌شده و در سال‌های اخیر گرایش به سمت گرده افشانی صنعتی بیشتر می‌شود و خود کشاورزان باید استقبال کنند.

وی افزود: کشاورزان نیاز به ترویج و آموزش دارند و جهاد کشاورزی هم کمک‌های لازم را برای استفاده از گرده افشانی مکانیزه و صنعتی به کشاورزان ارائه می‌کند.

معقول تصریح کرد: در گرده افشانی مکانیزه و صنعتی هزینه‌های گرده افشانی و کارگری سرعت و راندمان بالاتر ایمنی کامل کشاورز را داراست که توصیه می‌کنیم روش مکانیکی جایگزین روش سنتی گرده افشانی شود.

 از گرده مرغوب بومی استفاده کنید

مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: امسال میزان گرده مورد نیاز در شهرستان تولید شده و توصیه ما برای کشاورزان این است از گرده مرغوب بومی استفاده کنند.

 رضا پور همت کشاورز بمی می‌گوید: کار گرده افشانی بسیار سخت است، بخصوص برای ما کشاورزان که پیرمرد هستیم و سن زیادی از ما گذشته و رفتن بالای درخت نخل برای ما خیلی مشکل است.

وی افزود: من تا قسمتی از درخت با نردبان با زحمت زیاد بالا می روم. بسیار کار سختی است و مجبورم ۳ تا ۵ مرتبه این کار گرده فشانی را برای هر درخت نخل تکرار کنم.

مسئولان برای خرید دستگاه مکانیزه و ترویج گرده افشانی مکانیزه کمک کنند

پور همت تصریح کرد: خیلی سخت است، خواهشی از مسئولان جهاد کشاورزی داریم، برای خرید دستگاه مکانیزه و آموزشی و ترویج گرده افشانی مکانیزه کمک کنند.

وی بیان داشت: ما کشاورزان هیچ اطلاعی از نحوه گرده افشانی مکانیزه نداریم و فقط به صورت سنتی این کار را انجام می‌دهیم.

دهقان یکی دیگر از کشاورزان بمی است که چند سالی است از دستگاه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده می‌کند.

وی با اعلام اینکه کار گرده افشانی با دستگاه مکانیزه خیلی راحت است، می‌گوید:  در گرده افشانی  با این دستگاه در روز می‌توان ۵۰۰ درخت را چند مرتبه گرده افشانی کرد؛  این درحالیست که اگر به صورت سنتی باشد ۲۵ درخت در روز گرده افشانی می‌شود و خطر سقوط از درخت نخل را هم نداریم.

دهقان افزود: من ۳ سال است از دستگاه مکانیزه استفاده می کنم و خیلی هم راضی هستم؛ لذا توصیه می کنم، کشاورزان از روش گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این روش مزایایی زیادی دارد، تصریح کرد: هزینه‌های گرده افشانی، کارگری و تهیه گرده نر در این روش نصف می‌شود. 

کار گرده افشانی تا ۲۰ روز دیگر ادامه دارد. حاصل کار گرده افشانی نخلداران شهرستان بم، تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن خرمای معروف جهان (مضافتی بم) است که سالانه به بیش از ۷۰ کشور جهان صادر می‌شود.

گزارش از: علیرضا عزیزآبادی

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی (فیلم)
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم)
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • حجامت بیمه شد
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره زالوی طبی