Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@02:06:24 GMT

خنده‌دارترین حالت‌ های خواب (+تصاویر)

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۲۸۳۳

خنده‌دارترین حالت‌ های خواب (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، می‌توان گفت انسان‌ها در خوابیدن دو دسته اند، افرادی که می‌توانند هر وقت و هر کجا که بخواهند بخوابند و گروهی دیگر که از چنین قابلیتی برخوردار نیستند.

اینکه بتوانیم به سرعت بخوابیم به نوبه خود مزیت است، اما مکانی که برای خواب انتخاب می‌شود نیز بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که در مکان‌های عجیب و غریب می‌خوابند و ظاهر آنان از حالت طبیعی خارج می‌شود بعضا باعث تمسخر دیگران شده و عکس‌هایی از آنان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خوابیدن خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

همه می‌دانیم که ورزش می‌تواند ما را سالم‌تر نگه دارد و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد اما تحقیقات جدید ریشه همه‌چیز را در استرس توصیف می‌کند.

به گزارش ایسنا، متخصصان بیمارستان عمومی ماساچوست در مطالعه جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، دریافتند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، احتمالا تا حدی به دلیل کاهش فعالیت‌های مربوط به استرس در مغز در برابر بیماری‌های قلبی مصون‌تر می‌مانند. شاید به همین دلیل است که افراد مبتلا به افسردگی‌ــ نوعی بیماری روحی‌روانی مرتبط با استرس‌ــ نیز اغلب با ورزش کردن حالشان بهتر می‌شود.

نویسنده ارشد مطالعه و متخصص قلب و عروق می‌گوید داشتن فعالیت بدنی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ عروقی در افراد مبتلا به افسردگی، تقریبا دو برابر موثرتر است و آثار آن بر فعالیت‌های مربوط به استرس در مغز ممکن است توضیحی برای این مشاهدات جدید باشد.

به عبارت دیگر افرادی که بیشتر ورزش می‌کنند، استرس کمتری دارند و این بر سلامتی قلب آنان نیز تاثیر مثبتی دارد.

نویسنده ارشد این مطالعه و همکارانش در این تحقیق که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، سوابق پزشکی ۵۰ هزار و ۵۳۹ نفر را که در یک نظرسنجی آمادگی جسمانی شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و از زیرمجموعه‌ای از این گروه اسکن مغز انجام دادند و فعالیت مغزی مربوط به استرس را در آن‌ها اندازه‌ گرفتند.

طی یک پیگیری ۱۰ ساله، نزدیک به ۱۳ درصد شرکت‌کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند، اما افرادی که به طور منظم ورزش می‌کردند در مقایسه با افرادی که ورزش نمی‌کردند، ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی بودند. در این میان، آثار مثبت ورزش بر سلامتی قلب و عروق در افرادی که از قبل افسردگی داشتند و فعالیت‌های مربوط به استرس در مغزشان بیشتر بود، کاملا مشهود بود.

بنابراین می‌توان گفت اگرچه همگان از ورزش کردن سود می‌برند، فعالیت بدنی سلامتی قلب کسانی را که استرس بیشتری دارند، تقویت می‌کند.

به گزارش ایندیپندنت، متخصصان خاطرنشان کردند در این حوزه به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما نتایج بسیار دلگرم‌کننده بوده و اولین بار است که شواهد نشان می‌دهد ورزش بر سلامت جسمی و روانی آثار مثبت و عمیقی دارد.

پیش از این ثابت شده بود که فعالیت بدنی با بهبود عزت‌ نفس و تقویت عملکرد شناختی در کاهش اضطراب، افسردگی و همچنین بدخلقی موثر است. تحقیقات متعدد همچنین نشان می‌دهند که به فعالیت بدنی شدید هم نیازی نیست و کمی پیاده‌روی تند در هوای آزاد، دوچرخه‌سواری، کمی یوگا یا شنا هم برای سلامتی روان مفید است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید
  • داد و بیداد خنده‌دار پدر دانش آموز بخاطر تکلیف سخت معلم
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران
  • مصاحبه با یکی از افرادی که توسط صهیونیست‌ها سپر انسانی شده بود (فیلم)
  • مکالمه خنده دار مادربزرگ و محسن در مدرسه با لهجه شیرازی
  • یک درصد از کارهای مارلون براندو خوب از آب درمی‌آمد/ دنیای ما بی‌اندازه پیچیده و بغرنج شده/ «روشنایی‌های شهر» بهترین اثرم است
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • خوردن ۱۲ تخم مرغ در هفته برای قلب مضر است؟
  • خوردن ۱۲ تخم مرغ در هفته سطح کلسترول را افزایش نمی دهد