Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، حسین افشاری ظهر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان با بیان اینکه موضوع بارز در جلسه امروز تسلط مدیران شهرستان به گفتمان اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: کمیته‌های چهارگانه که وظیفه تامین، تولید و توزیع کالا و خدمات را برعهده داشتند، در زمینه اقتصاد مقاومتی پیشرو بودند اما در حوزه گفتمان‌سازی عقب بودیم که این مشکل نیز حل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با نگاه به رفتار مردم درمی‌یابیم نسبت به سال گذشته در برابر کمبود کالا پخته‌تر عمل می‌کنند و مراقب حربه‌های دشمن هستند، افزود: مردم می‌دانند دشمنان از تحریم‌ها و فشار‌‌های روانی به دنبال چه هدفی هستند.

فرماندار همدان با بیان اینکه دشمن همه توان خود را به کار برد تا مردم را از نظام جمهوری اسلامی ناامید کند اما در نهایت ناکام ماند، بیان کرد: شاخص‌ها در ابعاد مختلف نشان می‌دهد مردم دست دشمن را خوب خوانده‌اند.

وی با بیان اینکه در همدان در حوزه تولید کالا و خدمات به خصوص محصولات استراتژیک مثل گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی و ... به خوبی عمل می‌شود، بیان کرد: خدمات اولیه آب، گاز و خدمات ارتباطی روند رو به بهبود دارند و با کمترین اخلال مواجه هستیم.

افشاری ادامه داد: در تابستان سال‌جاری پیش‌بینی شده بود با کمبود برق مواجه شویم اما وزارت نیرو در تولید و مردم از نظر صرفه جویی عملکرد خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال 20 واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند افزود: پتروشیمی هگمتانه در حال راه‌اندازی است، ضمن اینکه حربه تحریم‌ها کند شده است.

فرماندار همدان افزود: در حوزه بهداشت و درمان بسیاری از خدمات تخصصی، فوق تخصصی و پیشگیرانه در همدان ارائه می‌شود و 20 درصد خدمات درمانی به استان‌های مجاور را نیز انجام می‌دهیم.

وی ضمن اینکه دانشگاه D8 را یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست که در همدان راه‌اندازی شده است خواستار توجه به استفاده از این ظرفیت شد.

افشاری با بیان اینکه در حوزه گردشگری با افزایش 36 درصدی حضور گردشگر خارجی در همدان مواجه هستیم گفت: این مهم ناشی از تاثیرگذاری همایش‌هایی مانند «همدان، 2018»‌ بوده و همدان از نظر گردشگری در صدر دنیا مطرح شده و سازمان‌های مرتبط با گردشگری جهانی نسبت به این استان گرایش دارند.

وی در ادامه به موضوع گازرسانی پرداخت و افزود: گازرسانی به روستا‌های کمتر از 10 خانوار باقی مانده و ارائه خدمات در روستا‌های بین 10 تا 20 خانوار در حال انجام است.

فرماندار شهرستان همدان در ادامه با بیان اینکه رسانه ها در اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی دارند، گفت:50درصد بار اقتصاد مقاومتی در بخش رسانه بود چرا که رسانه های متعهد جنگ روانی را خنثی کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ حوزه بهداشت و درمان شاخص گردشگری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: آتش‌نشانان شهر در سال ۱۴۰۲، به ۲۶۸ مأموریت اطفای حریق اعزام شدند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حوادث آتش سوزی در آستارا حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

سهند نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۶ نیروی انسانی، ۶ خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

وی افزود: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات واحد آتش‌نشانی آستارا در سال ۱۴۰۲، به ۳۳۳ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با بیان اینکه آتش‌نشانان شهر طی این مدت، به ۲۶۸ مأموریت اطفای حریق اعزام شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد آتش‌سوزی ۲۶ مورد منزل مسکونی، ۲۳ مورد تجاری، انباری و دکه، یک مورد مراکز خدماتی نظامی، ۱۸۲ مورد جنگل و فضای سبز، ۱۶ مورد وسایل نقلیه موتوری، شش مورد حریق خودرو، پنج مورد ترانس برق و ۹ مورد گاز پیک‌نیک بوده است.

نعمتی تصریح کرد: سال گذشته ۳۴ مرحله آموزش نکات ایمنی از سوی واحد آتش نشانی آستارا به شهروندان ارائه و موجب شد تا سال ۱۴۰۲ وقوع حوادث آتش سوزی در آستارا حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی گفت: حدود ۸۰ درصد از منازل مسکونی و ۴۰ درصد واحدهای تجاری در شهر آستارا فاقد بیمه آتش سوزی است، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی، هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن منزل و محل کار خود اقدام کنند.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا اظهار کرد: آتش‌نشانی آستارا در ۴۴ مورد نجات افراد از آسانسور، ۸ مورد نجات افراد محبوس در اتاق خواب، ۱۳ مورد رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک، خدمات ایمنی ارائه کرده است.

نعمتی کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی را بزرگ‌ترین چالش آتش‌نشانان شهر دانست و گفت: شهر توریستی و گردشگرپذیر آستارا نیازمند دو ایستگاه آتش نشانی دیگر با امکانات و تجهیزات به‌روز است.

کد خبر 740079

دیگر خبرها

  • حضور مردم، حلال بسیاری از مشکلات کشور
  • لازمه تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد، رونق و جهش تولید است
  • بهترین راه مشارکت مردم فعالیتهای تعاونی است
  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • ضربه بهره ۳۰ درصدی بانک‌ها به «جهش تولید»/ رشد بهره بانکی مشارکت در تولید را تحقیر می‌کند
  • انتقادات برخی مربیان سازنده کشتی؛ قدرتی که منطق ندارد
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| امیررضا عرب‌پور
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی