Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران روز یکشنبه با رد احتمال دیدار «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت  تا زمانی که آمریکا کارزار فشار حداکثری علیه تهران را متوقف نکند، تهران وارد مذاکرات با آمریکا نخواهد شد.

عراقچی که با نشریه انگلیسی «ایندیپندنت» مصاحبه می‌کرد، گفت: «"فشار حداکثری" از سوی آمریکا باعث ایجاد "مقاومت حداکثری" از سوی ایران می‌شود و تهران به مقاومت خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

معاون ظریف که در محل هیأت نمایندگی ایران در نیویورک صحبت می‌کرد، افزود: «برای آغاز مذاکرات واقعی، این جنگ اقتصادی باید پایان یابد و برای پایان این جنگ اقتصادی، ما نخست نیازمند آتش‌بسی در راستای انجام مذاکرات واقعی و یافتن راه‌حل‌های پایدار هستیم.»

عراقچی تاکید کرد: «نه ما و نه هیچ کشور دیگری تحت فشار مذاکره نخواهد کرد.»

آمریکا اردیبهشت سال گذشته در اقدامی غیر قانونی از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 خارج شد و اعلام کرد که خواستار توافق جدیدی است که برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را نیز شامل شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به این سوال که اگر فشار حداکثری آمریکا تبدیل به فشار نظامی شد، تهران چه عکس‌العملی از خود نشان خواهد داد، گفت: «در آن صورت ما به صورت نظامی مقاومت خواهیم کرد.»

عراقچی درباره دیدار روحانی و ترامپ گفت در صورت بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک این دو می‌توانند در نشست چند جانبه با یکدیگر دیدار کنند.

وی گفت: «اگر ترامپ به برجام بازگردد، ما دوباره با آمریکا در چارچوب نشست‌های ۱+۵ دیدار خواهیم کرد.»

عراقچی درباره طرح فرانسه برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت: «طرح آقای روحانی و ماکرون بر اساس ایجاد یک آتش‌بس بوده که بدین طریق بتوان مذاکرات گسترده واقعی بوجود آورد تا راه حل طولانی مدتی پیدا شود. این مسیر و نقشه راهی است که ما معتقدیم کارایی خواهد داشت در غیر اینصورت بدون یک آتش‌بس و تحت فشار هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد و ما نیز این کار را انجام نخواهیم داد.»

 

 

جمهوری اسلامی ایران پس از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

اما با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، ایران کاهش تعهدات برجامی خود را آغاز کرد و تا کنون سه گام در کاهش تعهدات خود بر اساس توافق هسته‌ای برداشته و هشدار داده در صورتی که اروپایی‌ها به وعده‌های خود عمل نکنند گام چهارم کاهش تعهدات نیز برداشته خواهد شد.

پس از آن فرانسه طرحی را برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه پیشنهاد داد که محور اصلی طرح پاریس ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای ایران به ازای پیش فروش نفت این کشور برای چند ماه آینده است و در مقابل تهران نیز به طور کامل به تعهدات خود تحت برجام پایبند باشد.

عراقچی در ادامه مصاحبه با ایندیپندنت گفت که اگر ایران نفت خود را بفروشد به پایبندی کامل خود به توافق هسته‌ای باز خواهد گشت.

البته معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد:« دیدار با ترامپ بحث متفاوتی است.»

بر اساس گزارش ایندیپندنت، قرار است که روحانی و ماکرون در نیویورک با یکدیگر دیدار کنند و وزیران خارجه فرانسه و ایران نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز دیدار با یکدیگر خواهند داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)

نگاهی دقیق به «کرکس کندر آند یا رُخ‌کرکس آند» باعث شد تا دانشمندان بتوانند با الهام از شکل بال‌های این پرنده و بهینه‌سازی طراحی تیغه‌های توربین، تولید انرژی را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، طول بال‌های «رخ‌کرکس آند» و ۳ تا ۳.۷ متر و همچنین وزن آن چیزی حدود ۱۶ کیلوگرم است، بنابراین او بزرگ‌ترین پرنده جهان نامیده می‌شود. این‌که چطور «رخ‌کرکس آند» می‌تواند با چنین ابعادی به‌راحتی مسافت‌های طولانی را طی کند، سؤالی است که ذهن را درگیر می‌کند.

جالب است بدانید آئرودینامیک بال‌های این پرنده به‌گونه‌ای است که به او اجازه می‌دهد مسافت‌های طولانی را به‌راحتی و بدون بال زدن را پشت سر بگذارد. همین ویژگی «رخ کرکس آند»، جرقه یک ایده را در ذهن محققان روشن کرد.

محققان دپارتمان مهندسی مکانیک دانشگاه آلبرتا (U of A) کانادا در حال بررسی این موضوع بودند که آیا اتصال یک تیغه الهام گرفته از این پرنده، به پره توربین بادی می‌تواند باعث افزایش تولید انرژی شود یا خیر.

آنچه معمولاً کارایی توربین‌های بادی را کاهش می‌دهد، کشش القایی است. با عبور یک تیغه از هوا، ناحیه‌ای با فشار هوای پایین در بالای آن تشکیل می‌شود. هوای با فشار بالاتر در زیر پره (سمت فشار) به دنبال تعادل با ناحیه کم‌فشار بالا است. درواقع نوعی گردباد ایجاد می‌شود که جریان هوا را به سمت پایین منحرف می‌کنند (downwash) و باعث ایجاد کشش القایی می‌شوند.

درحالی‌که اکثر هواپیماهای مدرن با استفاده از تیغه‌ها برای به حداقل رساندن اثر گردبادها کشش القایی را کاهش می‌دهند، استفاده از آن‌ها در صنعت انرژی بادی هنوز در مراحل ابتدایی است.

پژوهش بر روی توربین‌های بادی که چنین تیغه‌هایی دارند افزایش تولید نیرو را نشان داده‌اند، اما چیزی که دراین‌بین نامعلوم بود، این بود که ایجاد تیغه‌ها باعث این افزایش نیرو شده یا افزایش سطح تماس پره توربین‌ها.

برای روشن شدن موضوع، محققان به Biome Renewables مراجعه کردند که یک شرکت طراحی صنعتی کانادایی است که محصولات انرژی پاک را با تقلید از طبیعت ایجاد می‌کند. این شرکت با الهام از «رخ کرکس آند»، پره‌هایی ۵.۳۵ متری طراحی کردند که پس از ساخته‌شدن به نوعی تیغه مجهز می‌شود.

محققان از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری برای تعیین تأثیری که اضافه شدن این تیغه‌ها به یک توربین بادی دارد، استفاده کردند. آن‌ها متوجه شدن که افزودن چنین تیغه‌ای باعث افزایش اختلاف فشار در طول دهانه پره می‌شود که به‌نوبه خود باعث افزایش گشتاور توربین و تولید نیرو می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان در نیویورک: درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری خواهیم داد | حجاب زن ایرانی، مشکل ما در منطقه نیست
  • امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان آمریکا: درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • درصورت خطای اسرائیل، پاسخ پشیمان کننده خواهیم داد
  • امیرعبداللهیان: درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • مصاحبه امیرعبداللهیان با سی‌ان‌ان با هشدار صریح به اسرائیل/ پاسخ بعدی فوری و حداکثری است
  • امیرعبداللهیان: در صورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران | در صورت تکرار ماجراجویی اسرائیل پاسخ حداکثری ایران چه خواهد بود؟
  • درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت